Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-21, 13:13
Medlem
Rangvalds avatar
Hur lär man sig att dricka kaffe? Det är typ det ända folk dricker här på jobbet, så vafan, det är väll bara att hänga på :P

Jag har älskat kaffe med mjölk och socker i sedan jag var bara ett par år gammal.
Vanlig kaffe med socker går också ner, när det har svalnat. Problemet för mig är just att jag absolut inte klarar av att dricka kaffet varmt, och här är inten mjölk på jobbet för att kyla ner det med.

Kan någon förklara hur jag lär mig dricka kaffe som är varmt?

Kanske en av dom dummare trådarna här på FB, men vafan
Citera
2007-08-21, 13:18
Medlem
det är nog bara att härda din mun med hetta. testa att "sörpla" i dig kaffet vilket kan kyla ner det lite eftersom det bubblas igenom lite luft.

det är bara att träna
Citera
2007-08-21, 13:25
Medlem
h8_religions avatar
Testa att lägga på ett litet lager med saliv på tungan innan du häller i dig, funkar för mig iallafall!

Fan, kaffe är det bästa som finns...

Annars kan du väl bara köpa ett mjölkpaket att ha med dig på jobbet? Förutsatt att ni har en kyl då förstås. Men riktiga män dricker kaffe skarpt!
Citera
2007-08-21, 13:28
Medlem
Domedagens avatar
Du kan prova att dricka på det gammeldags sättet..

Du häller över lite kaffe i assietten och dricker ur den.

Ha gärna 1-2 sockerbitar i munnen samtidigt och sila kaffet genom sockret.

Detta sätt att dricka kaffe verkar ha glömts bort, möjligen finns några på ålderdomshem som fortfarande brukar denna gamla tradition.
Citera
2007-08-21, 14:08
Medlem
stånkare wonks avatar
när jag är på jobbet och bakis eller bara trött, brukar jag dra ner lite vatten i kaffet, för att det ska gå snabbare att dricka.. inte speciellt mycket bara så det blir drickvänligt.
Citera
2007-08-21, 14:12
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Ser bara 3 alternativ.
1. Ta med egen mjölk och ställ i kylen.
2. Vänta med att dricka det tills det svalnat lite
3. Drick på bit som nämnt ovan (Ha en sockerbit i munnen som du silar kaffet genom).
Citera
2007-08-21, 14:14
Bannlyst
Som man lär sig allt annat.. Träna träna träna.. Till slut fastnar smaken och du gillar det..
Citera
2007-08-21, 14:38
Medlem
erikbes avatar
Jag försökte ett tag men insåg att det är meningslöst. Varför måste man lära sig att bli slav under den sörjan?
Citera
2007-08-21, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag försökte ett tag men insåg att det är meningslöst. Varför måste man lära sig att bli slav under den sörjan?
ja precis, våga vägra att sitta o känna sig som en kommunalarbetare. Är väl bara bra o ha lite svårt för den där ohälsosamma och tandmissfärgande sörjan?
Citera
2007-08-21, 14:45
Medlem
Giffoxs avatar
Ohälsosamt är det ju knappast och tänderna borstar väl vi allihopa (komplettera med tuggummin...)? Sen är det självklart skillnad på kaffe och kaffe, kanske rentav du som är en kommunalarbetare?
Citera
2007-08-21, 17:00
Medlem
killer_nemos avatar
Jag älskar kaffe men nu på senare tid så har min mage sagt ifrån, Blir lös och jäclig av de. Värst är det på morgonen när man ska till skolan och har en redig jävla go mage
Citera
2007-08-21, 17:42
Medlem
Ta med mjölk är väl den bästa lösningen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in