Jag har länge haft problem med SMSUtopa, jag kan inte minnas att jag någonsin blivit medlem där men enligt deras kundtjänst är jag de. Men var tionde dag skickar dem ett sms med en ungefärlig text på : "Hej ditt konto på SMSUtopia har nu uppdaterats med 200sms för de senaste dagarna" så drar dem 30kr från mitt kontantkort. Blir så jäkla förbannad! Jag har gjort som dem säger att man ska göra för att bli av med de dvs skickat "STOPP" till 72323. Svaret från dem blir då något i stil med "Ditt konto på SMSUtopia är nu avslutat". Fast vad händer? Jo tio dagar senare drar dem 30 spänn från mitt kontantkort ändå! Detta har hållt på i flera månader nu och jag vet inte hur jag ska bli av med skiten om jag inte byter telefonnummer. Vilket jag hellst inte vill. De enda Comviq (som mitt kontantkort hör till) säger är att jag ska skicka "STOPP" precis som jag gjort.
När man registrerar sig där så står det ganska tydligt i villkoren att tjänsten inte är gratis;
Som medlem på SMSUtopia accepterar du att få 3 informationsmeddelanden via SMS varje månad. Maximalt pris per SMS är 25 kronor. Ditt medlemskap är löpande, och förnyas automatiskt i perioder om 10 dagar tills du själv säger upp avtalet.
Varför du fortfarande får sms ifrån dom vet jag inte..
Problemet är ju att det inte går att avregga sig! (se översta inlägget)
Vet inte om det kan hjälpa men såg under About på sidan att dom länkar till denna sidan: http://www.neovada.co.uk som förmodligen är huvudägarna till företaget. Hade själv problem med att några skickade mig spel varje månad och det drogs 50:- ...hade också svårt att bli av med dom men när jag skickade ett mail till deras internationella adress på engelska där jag skrev mitt nr med landskod (+46704*******) så blev jag av med dom. Så prova att skicka mail till: post@neovada.co.uk eller skriv ett brev till dom:
SMSUtopia.com
Suite 112A
83 Victoria Street
SW1H0 London
jag skickade just iväg ett mail och hoppas på att de raderar det nu.. blev av med 45:- idag, jävligt muntert...
Jag har också mailat dem flera ggr men alltid fått ett mail på svenelska där dem säger att jag ska skicka STOPP till 72323 för att få kontot avslutat men som det står i första inlägget har detta inte hjälpt. Mailat har jag dock skickat via deras svarsformulär på smsutopia.com
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!