2007-08-19, 01:53
Medlem
Koolaids avatar
Vissa jag har haft kontakt med yrkesmässigt anser nog att jag är Belsebub och därmed ett par tusen år men påfallande ofta tror väldigt många att jag är 34-35 när de ser mig.

Vilket låter betydligt trevligare än mina 40 så det är fint.
Citera
2007-08-19, 03:36
Medlem
Caggots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Lite OT, ibland när man ska visa leg. när man ska köpa snus så tar man fram körkortet, så sitter kassörskan och försöker hitta personnumret, men snälla, det är ju ett körkort!

Vill inte gnälla allt för mycket, men vet du hur många förfalskade körkort det finns där ute? Jag har stött på kort där det står att innehavaren är över 26 men som inte ens har fått basröst eller skägg än. Därför kollar vi på personnummret på körkortet...
Citera
2007-08-19, 08:07
Medlem
Parkers avatar
Jag tror inte jag har träffat någon som inte har blivit förvånad när de får veta hur gammal jag är. De tror alltid att jag är yngre. Och visst, jag ser kanske inte ut som 29...
Citera
2007-08-19, 10:57
Medlem
thebandit777s avatar
Folk har alltid trott att jag är äldre, kul som fan i tonåren men nu blir man ju klassad som gubbe! Kanske dags att raka bort skägget...
Citera
2007-08-19, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Jag tror inte jag har träffat någon som inte har blivit förvånad när de får veta hur gammal jag är. De tror alltid att jag är yngre. Och visst, jag ser kanske inte ut som 29...

Med ett normalt BMI skulle du se ut som en man
Citera
2007-08-19, 10:59
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Med ett normalt BMI skulle du se ut som en man

Bah, humbug!
Citera
2007-08-19, 11:03
Medlem
Ja jo, jag experimenterar med helskägg och lång sådan just nu, så jag antar att min ålder syns. Annars, när jag inte experimenterar, har jag ett väldigt ungt ansikte - vilket givetvis ger mig problem om jag ska köpa cigaretter på turkhörnan, men inte på Systembolaget!
Citera
2007-08-19, 12:04
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caggot
Vill inte gnälla allt för mycket, men vet du hur många förfalskade körkort det finns där ute? Jag har stött på kort där det står att innehavaren är över 26 men som inte ens har fått basröst eller skägg än. Därför kollar vi på personnummret på körkortet...
Hmm... och det hjälper på vilket sätt då, om körkortet är förfalskat...?
(De lär ju knappast satt dit ett personnummer som visar på att de är under 18 på körkortet )
Citera
2007-08-19, 20:12
Bannlyst
Jag är 18 men folk tror jag är ~23, så det har inte varit något problem att bara valsa in på krogen. Har varit så sedan jag snaggade mig, innan det hade jag nån löjlig stadsfrilla så jag såg mkt yngre ut.
Citera
2007-08-19, 21:14
Medlem
kajsiborvs avatar
Är själv 27 om några dagar och blir frågad om jag ska ha rabatthäfte för vuxen eller ungdom på t-banan. Det vore utsökt om man skulle sukta efter fjortisröv men mindre bra att alla i arbetslivet tror man är en liten spoling.
Citera
2007-08-19, 22:15
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajsiborv
Är själv 27 om några dagar och blir frågad om jag ska ha rabatthäfte för vuxen eller ungdom på t-banan. Det vore utsökt om man skulle sukta efter fjortisröv men mindre bra att alla i arbetslivet tror man är en liten spoling.

Mmmmm just i arbetslivet tycker jag det är en belastning att bli betraktad som yngre. Jag får inte samma respekt som jämnåriga. Ja, ni som hört ljudfilen med min röst kan ju förstå vilka problem jag har. Här är ännu en fil med min röst som jag talade in idag till en FB-medlem som ville veta hur rondellen i Strömsund ser ut. Jag åkte ofta igenom den på väg till mitt ex som bodde i Jämtland. Jag har en tendens att läspa som ni hör tydligt här när jag inte anstränger mig att tala rent och det gör mig också yngre. Jag blir snart 44 år - ha det i åtanke när ni lyssnar:

http://www.4shared.com/file/22391676...Rondellen.html

Ja, jag är URUSEL på att förklara saker. Orkade inte skriva ner nån förklaring och då blev det hur svamligt som helst
Citera
2007-08-19, 23:38
Medlem
snygg84s avatar
Tror inte en enda som träffar mig gissar rätt på min ålder. Alla tror jag är yngre än vad jag är. De flesta brukar gissa på runt 17-18. Inte så kul när min lillebror snart är 20! Har dock alltid varit så här så är van vid detta laget. Har inte längre något emot att se så där gulligt oskyldig ut ;-) Och min pojkvän vekar gilla det också :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in