2008-01-03, 18:07
Medlem
Beror helt på skäggstubben. Med helskägg blir folk förvirrade, folk har trott att jag är nästan 10 år äldre med helskägg.
Citera
2008-01-03, 18:47
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Det varierar sjukt mycket. Om det handlar om köp av alkohol eller tobaksprodukter så brukar det se ut såhär:

Om det är lite äldre damer eller herrar (dvs. typ 35-40+) som sitter i kassan så frågar de mig ofta om leg. Är det killar i min egen ålder så frågar de också om leg. Däremot så frågar tjejer som är närmare min ålder (alltså typ 20-27, har inte suttit någon yngre än mig i kassan hittills) i princip ALDRIG om leg, de knappar bara in priset glatt och ler fånigt åt mig.

Vad beror det på?

För övrigt så har jag fått höra att jag ser yngre ut än vad jag är, och det faktum att jag har långt hår gör nog inte saken bättre.
Citera
2008-01-04, 00:12
Moderator
NewDeers avatar
Jag tror jag ser yngre ut, för jag får alltid visa leg nästan överallt. På vissa ställen är det enbart pinsamt när båda parter inser att man är way over åldersgränsen... Nya människor brukar ofta också gissa fel på min ålder - men det kan ju bero på artighet.
Citera
2008-01-04, 00:39
Medlem
litenbondes avatar
Själv ser jag nog äldre ut än jag egentligen är pga min längd vilket för min del inte är ett så stort problem. Brukar inte få visa leg när jag gör saker som passar i min ålder.
Har annars aldrig testat att köpa ut från systemet då man alltid har kunnat hitta billigare och bättre.

För övrigt måste jag säga att nackenchocks lajvspel var verkligen utav denna värld.
Lät som en blandning mellan en gotländska och en skånska sammtidigt som man fick nypa i "kinderna-gullig" vibbar av rösten . Hoppas du inte tolka detta på något dåligt sätt då jag faktiskt gilla rösten
Citera
2008-01-04, 01:30
Medlem
Oxmos avatar
Är lite över 20, men ser nog rejält mycket yngre ut. Säger jag ingenting på bussen slår de automatiskt in ungdomspris (lite jobbigt när gränsen är 16). Sprit, cigg eller krogen utan leg är inte att tänka på.

När jag precis fyllt 18 och mitt körkort var en vecka gammalt blev det en himla diskussion när jag skulle gå in på det på krogen. Fick lov att inte bara rabbla personnummer utan också berätta vilket datum jag tog körkort och en massa annat krafs.

Men, som så många andra säger, det gör inte så himla mycket så länge jag ser ut som 30-35 när jag är över 40.
Citera
2008-01-04, 01:44
Medlem
ugglans avatar
Jag är 22, behöver oftast inte visa leg på systemet när jag är orakad. Men när jag är nyrakad tycker de flesta jag ser ut som en tonåring.

Gäller att köra med trimmer istället för hyvel
Citera
2008-01-04, 09:37
Medlem
Är några år över 20 men blir alltid tagen för gubbe. Gäddvikar som sträcker sig över halva huvudet och skäggig som en gubbe. Jag är en förtidgubbe helt enkelt.
Citera
2008-01-04, 09:41
Medlem
Cryingmantiss avatar
jag är 25 och får fortfarande frågan om legg, om jag ska ha ungdomsbiljett på bussen etc. Det är inte heller att jag "klär ner mig" för att se yngre ut. På systembolaget kollar de alltid extra noga på mitt körkort och mig några gånger för att se om de verkligen stämmer överens.

jag är rätt kort, 160 cm precis och tjej. När jag var yngre var det ett stort problem för mig att alltid vara minst ett huvud kortare än alla de andra, tyckte jag då. Men idag är det inget jag reflekterar över. Är bara glad att jag ser ung ut, och hoppas att jag får se ganska ung ut så länge det är möjligt
Citera
2008-01-08, 00:37
Medlem
jag får skumma blickar när jag är ute o kör, de tror att det är en unge som sitter bakom ratten... är 18 men ser ut som 14-15 enligt mina kompisar och bekanta
Citera
2008-01-08, 01:27
Medlem
Hm.. jag får i ungefär 90% av de fallen då jag köper cigaretter/alkohol visa legitimation.
Det verkar som att jag ser 3-4år yngre ut än vad jag är

Kan berätta om när jag för ett tag sedan satt på en krog under dagens ljusa timmar och drack öl med ett par vänner. Emellanåt gled det förbi en alkad man i 40-års åldern och när han ännu en gång passerar vårt bord med en kvinnlig bekant så pekar han på mig och säger:

-Hurru, det där är Matilda om 3 år!

Så jag frågade hur gammal 'Matilda' var och fick som svar att hon var 11år! Jag skulle alltså ha varit 14
Citera
2008-01-08, 02:34
Medlem
korps avatar
cirka 5 år yngre brukar folk tro om mig, vilket ju är helt ok
Citera
2008-01-08, 02:48
Medlem
Tja, med mitt ståtligt helskägg tror folk man är i 30-årsåldern. Lite blandade känslor för någon som är omkring 24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in