2007-08-18, 23:09
Medlem
Sinsisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Över internätet tror folk alltid jag är 30+ haha. I verkligheten ser ja dock ut so mden 22årung jag är och behöver bara visa leg på bolaget.

Fan volvo är vi lika gamla! Jag är en av dem som trodde du va 30+
Citera
2007-08-18, 23:15
Medlem
Yohos avatar
Njae.. tror jag nog inte, kanske kan hända att nån tro att jag är 1 år yngre :>
Citera
2007-08-18, 23:20
Bannlyst
Många jag träffat på senare års tid har trott mig var yngre än jag är.Vilket jag ser som en komplimang då jag närmar mig 30.
Citera
2007-08-19, 00:03
Medlem
Charmas avatar
Är över 30 och de gånger jag inte visat leg på bolaget i mitt liv går räkna på mina tår.
Senast utbrast kassörskan "ojdå, dagens highscore"
Vet inte riktigt om man ska ta det som en komplimang att de tror att man är under 20 när man är över 30 (klär jag mig för ungdomligt, ser jag barnslig ut osv.), men det struntar jag i, och blir glad iaf.

Även fått visa leg när jag besökt uteställen med 18 som åldersgräns (ett ställe där man hängde in jackan före man passerade själva entren där det var betalning samt legkontroll. Jag hade hängt in jackan där körkortet låg i fickan, utan en tanke på att jag skulle måsta visa leg, så det krånglade ju till det hela lite).

Även min nuvarande kille som är ca 10 år yngre, lurades av min ålder i början (innan jag förklarade att jag inte bara var äldre (han hade trott ca 3 år äldre), utan mycket äldre, och att vi tyvärr inte kunde inleda en relation)
Citera
2007-08-19, 00:10
Medlem
Tolvans avatar
Jag är 33 och får visa leg på bolaget och den enda gång jag blev lurad att gå på Nivå 22.
Citera
2007-08-19, 00:42
Medlem
cecels avatar
ALLTID, JÄMT när jag går på krogen tror folk att jag är yngre än jag är. Överallt annars också.

Ibland kan jag sitta på krogen och snacka med massa människor, så kommer nån ansvarig eller liknande för stället och ber mig gå ut så han kan titta på mitt legg. Så står dom och studerar det och tittar noga. Börjar gå mig på nerverna

har alltid sett yngre ut så jag kommer nog få leva med det här ett bra tag.

Nakenchock: Jobbar du på telia? Du låter EXAKT som någon jag pratade med som ringde till min mobil och började ställa frågor om telias abbonemang. Jag minns rösten för att den lät så trevlig och sympatisk
Citera
2007-08-19, 00:46
Medlem
Alltså, vaddå "ser yngre ut än jag är" och ni är runt 25..hur mogen ser egentligen en 25-åring ut?
Citera
2007-08-19, 00:55
Bannlyst
När jag var yngre så fick jag alltid höra att jag såg något yngre ut, ett år brukade folk säga. Och när man inte var myndig ännu så var ett år ganska mycket.

Sen hände nåt när jag var sisådär 17 år, och folk blev helt plötsligt förvånade när jag var ärlig och sa att jag bara var 17. De tyckte att jag såg ut som 23-24 . Det var t.o.m en tjej som trodde att min 9 år äldre storebror var min lillebror.

Ytterst sällan jag behöver visa leg.
Citera
2007-08-19, 01:13
Medlem
Cane-forces avatar
Detta "problemet" kommer jag nog få stå ut med ganska lång tid framöver. Är förvärvarande 19 nu men folk tror fortfarande jag är någonstans runt 16 års åldern +/- nått år. Fast det positiva är att man ganska ofta får åka kollektivt på ungdomstaxa , dvs att de tror jag är till och med under 16, fast ibland frågar tågvärden hur gammal man är och alltid samma förnånade ansiktsuttryck, händer att de flabbar till ibland .
Citera
2007-08-19, 01:15
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel

Nakenchock: Jobbar du på telia? Du låter EXAKT som någon jag pratade med som ringde till min mobil och började ställa frågor om telias abbonemang. Jag minns rösten för att den lät så trevlig och sympatisk

Nej, tyvärr inte! Har ett kontorsjobb där jag jobbar med barn, tonåringar och unga vuxna. Men jag har fått sån där dagens ros flera gånger i tidningen hemma för trevligt bemötande i telefonen och IRL
Citera
2007-08-19, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
När jag var yngre så fick jag alltid höra att jag såg något yngre ut, ett år brukade folk säga. Och när man inte var myndig ännu så var ett år ganska mycket.

Sen hände nåt när jag var sisådär 17 år, och folk blev helt plötsligt förvånade när jag var ärlig och sa att jag bara var 17. De tyckte att jag såg ut som 23-24 . Det var t.o.m en tjej som trodde att min 9 år äldre storebror var min lillebror.

Ytterst sällan jag behöver visa leg.

Det är bra, pojkansikten har inte många fördelar i livet
Citera
2007-08-19, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wallabazz
OT fråga: Kan det inte vara sånt Lätt mc kort som man kan ta när man är 16? Men då är det iof bara att kolla på kategorierna på baksidan av kortet.

Ser inte dom körkorten annorlunda ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in