2009-01-24, 18:35
Medlem
Jag får visa leg på krogen och när jag köper tobak eller folköl - det rör sig väl mest om rutiner, men jag tolkar det som att dom tycker jag ser yngre ut.
Citera
2009-01-28, 23:09
Medlem
folk som hör min röst på exempel : vent , teamspeak tycker jag låter runt 25
men folk som ser mig i verkligheten tycker jag ser ut som 16 - 17 fast jag är 18 snart 19 , jag har inget problem med det , tycker det är ganska roligt att min röst låter som 25 - 26 fast jag ser ut som en 16 - 17 åring
Citera
2009-01-28, 23:43
Medlem
Nojlagets avatar
Jag är 25 men ser ut som 30. Åtminstone är nästan alla tjejer som kollar på mig runt 30. Behöver nästan aldrig visa leg någonstans, möjligtvis någon enstaka gång på bolaget.

Jag är en skäggig jävel bör tilläggas.
Citera
2009-01-29, 08:39
Medlem
18 men tas jämt för minst 22 Mest för att många 18åringar beter sig som om de vore 16.
Citera
2009-01-29, 08:49
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Ingen aning om vart jag skulle lägga det, så fick ge topicen en twist. Vilken dock blev intressant:
Tar folk fel på er ålder?

Detta hände på ICA idag, vilket jag skrev om i min måttligt intressanta och ännu mindre uppdaterade blogg:

Alltså, den här gången var den värsta någonsin. Den här gången var jag inte nyvaken och vilsen. Den här gången var jag nyduschad, hade rena kläder, stylad, på väg ut i natten liksom. Skulle plocka upp lite folköl på ICA att dricka, så man inte blir allt för packad.

- "Har du legitimation?"
-"Ehh, va?"
-".... Har du leg?"
-"Ehh.. ah, tror det..."
/letar
-"Nej.. ehh.. men alltså... behöver jag det?"
-"Såklart!"
-"men.. ehh... jag är 23?"
-"...."
-"asså..."
-"Du behöver leg."
-"ehh... jaha. Så... ehh."

Fick gå till Sawyer och be honom köpa ut folköl åt mig. Vilket förståss inte var något problem.

Alltså... Ibland kan det vara en komplimang. Man såg "ung och fräsh" ut.
Eller åtminstone inte degenererad.
Okei. Bra.
Men inte fan ser det ut som om jag knappt har börjat i gymnasiet!! =(

Har varit ett stående skämt tidigare när jag var 20-22; att jag ibland blivit nekad att köpa snus och folköl utan leg. Men så började det hända igen nu vid 23.

Ovanstående var droppen. Till saken hör att jag tränat mycket på sistone så är inte så liten längre heller. Och inte låg det heller undermedvetet. Blev helt paff när hon frågade. Kan erkänna att jag inte alltid ser ut som 23, men nog fan ser jag alltid ut som 20+!!

Så, finns det fler här som alltid misstas för att vara yngre/äldre?
Jag är 40+, så inte ser jag såååå ung ut så att jag får visa leg när jag köper folköl. Men för att svara på frågan, jag ser oftast yngre ut än jag är, och det är ju bara trevligt!
Citera
2009-01-29, 10:09
Medlem
Felonys avatar
Jag är 26 (om två veckor). Vanligtvis får jag höra att jag ser MYCKET yngre ut.
Tillsammans med min pojkvän ser jag äldre ut, eftersom han ser ung ut.
Citera
2009-01-29, 10:30
Medlem
milton76s avatar
Jag tas alltid för mycket yngre än vad jag är .. 33!

Hade för nåt år sen en kille som var 4 år yngre än mig, hans kompisar undrade vad han gjorde med mig, jag var ju fan för ung.

Tycker själv inte att jag ser så jäkla ung ut. Visst.lite yngre men ibland undrar jag om vakter o kassörskor bara är ute för att jävlas med mig!!
Citera
2009-01-29, 14:36
Medlem
icarus_gbgs avatar
Är 25. Tjejer brukar tro att jag är yngre. Runt 23 brukar de gissa på.

Inte hela världen. Länge sen jag fick visa leg när man köper snus och liknande. Systembolaget brukar ju ta legg på en men det lär de ju göra ett par år till.

Ser det som lite jobbigt ibland men den inställningen lär väl ändras ju längre i livet man kommer
Citera
2009-01-29, 14:44
Medlem
Snart 24 och får ibland fortfarande frågan om jag ska betala halv/hel biljett på bussen. Alltså ser jag ut att vara under 16.
Citera
2009-01-29, 14:47
Ser ut som 50+, när jag är bakis eller har PMS.
Och som 30, när jag är pigg och glad.

Sanningen finns någonstans däremellan....
Citera
2009-01-29, 16:02
Medlem
xpitzs avatar
Har hänt på krogen att folk trott jag är 24-25år då jag varit 18.
Någon enstaka gång har folk trott att jag har varit yngre, men oftast 1år äldre än vad jag egentligen är.

Även trott att jag och min storebror är tvillingar. Han är 4år äldre.

Hände en rolig sak när jag var 14 och på semester i Italien med familjen. Vi skulle skjuta pilbåge och det var 15års åldersgräns.. Jag fick gå och skjuta på direkten, han som stod där kollade bara på mig. Min syster däremot som var 19 fick inte för han trodde hon var under 15. Efter lite tjafsande tog hon upp sitt leg och då blev han röd i ansiktet ska ni veta =P

Kan tillägga att jag var ganska lång för min ålder och hon var/är 160-165 och väldigt liten..
Citera
2009-01-29, 21:39
Medlem
orezs avatar
Folk tror att jag är äldre än vad jag är. Handlar inte om att jag inte måste visa leg eller liknande utan mer när folk har börjat bekanta sig med mig så tror de alltid att jag är 5 - 7 år äldre än vad jag är. Är mycket i hur jag beter mig. Är rätt seriös av mig och lugn som man kanske inte vad de flesta 20-åringar är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in