• 1
  • 2
2007-08-18, 01:38
Medlem
Tjenna FB:are .

Är ute efter någon sida som säljer riktigt kraftiga Co2 pistoler. Med hög utgångshastighet så att säga.
Har än sålänge bara sett vapen med ca 120-140 ms.

Seså! Länka nu !
Citera
2007-08-18, 01:50
Medlem
cephs avatar
Omöjligt att få ut mer än 120-140 m/s utan att behöva offra en hel kolsyrepatron per magasin så att säga. Annars finns det ju modifikationer till befintliga kolsyrepistoler som möjliggör en kraft uppåt 180-200 m/s men då bränner man en hel patron på bara några skott som sagt, inte ekonomiskt försvarbart då. Ska du ha kraftiga luftvapen som skjuter i semiauto är PCP (pre-charged pneumatic) det du ska kolla efter, typ FX-gevären.
Citera
2007-08-18, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Omöjligt att få ut mer än 120-140 m/s utan att behöva offra en hel kolsyrepatron per magasin så att säga. Annars finns det ju modifikationer till befintliga kolsyrepistoler som möjliggör en kraft uppåt 180-200 m/s men då bränner man en hel patron på bara några skott som sagt, inte ekonomiskt försvarbart då. Ska du ha kraftiga luftvapen som skjuter i semiauto är PCP (pre-charged pneumatic) det du ska kolla efter, typ FX-gevären.

Låter mkt intressant, är dock bara intresserad av pistoler. Lätt att bära med sig.
Har du någon information om vart man kan få tag i kolsyrevapen med så hög prestanda som 180-200 m/s ?
Samt dess pcp ?

Tack på förhand
Citera
2007-08-18, 02:51
Medlem
><((((°>s avatar
det går att modda nästan alla kvalitetsvapen som går på kolsyra eller pcp till säkert 300m/s om man bara vill coh har kunskapen om vad som måste moddas (jag har inte den så fråga inte mig), har hållt på med paintball förut, det är min erfarenhet.
Citera
2007-08-18, 03:00
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
det går att modda nästan alla kvalitetsvapen som går på kolsyra eller pcp till säkert 300m/s om man bara vill coh har kunskapen om vad som måste moddas (jag har inte den så fråga inte mig), har hållt på med paintball förut, det är min erfarenhet.

Vanliga förbättringar brukar vara att öka volymen i ventilhuset, fixa bättre tätslutningar och göra så att man kan på co2-vapen kan trycka in PCP-behållare eller t.o.m. kompressorer och liknande. Inget man gör hemma i pojkrummet dock.
Citera
2007-08-18, 03:20
Medlem
buffalos avatar
Crosman 2240 är en kolsyrepistol som väldigt enkelt kan trimmas.

Modifierad pistol:
http://my.tbaytel.net/~coopers@tbayt...tom2240Review/

Original:
http://home.hiwaay.net/~ispellan/Co2_2240.jpg
Citera
2007-08-18, 03:36
Medlem
cephs avatar
EDIT: Sen dubbelpost, är full, modda dän. Tack.
Citera
2007-08-18, 04:05
Medlem
><((((°>s avatar
Citat:
Vanliga förbättringar brukar vara att öka volymen i ventilhuset, fixa bättre tätslutningar och göra så att man kan på co2-vapen kan trycka in PCP-behållare eller t.o.m. kompressorer och liknande. Inget man gör hemma i pojkrummet dock.

i paintball så kan man byta "boltar", extra expansionskammare (mest på co2-tiden dock), regulatorer mm (ofta kör man dubbla regulatorer), borde vara snarlikt på pcp eller? förövrigt så går dom flesta paintballmarkörer med lågt tryck idagsläget, man knäcker inga boll då. electropneumatiska med en cpu som styr, går på luft eller lustgas (<--eller likande) oftast tror jag. 6000psi i kolfibertanken eller liknande.
Citera
2007-08-18, 16:03
Medlem
Någon som liggger inne på information om PCP vapen? Utgångshastighet?
Länka gärna till någon vettig sida som har information eller säljer.

Tack på förhand
Citera
2007-08-18, 16:07
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRXstuffe
Någon som liggger inne på information om PCP vapen? Utgångshastighet?
Länka gärna till någon vettig sida som har information eller säljer.

Tack på förhand

PCP har rätt stor kraft och på licensfria gevär ligger det på den lagliga gränsen. Dvs 200m/s för 4,5mm och ca 130-135m/s för 5,5mm. De flesta PCP's kan även fås i licenspliktigt utförande, och då är vi uppe mot 300m/s för 4,5mm och 250 för 5,5. Men då krävs det som sagt licens.
Citera
2007-08-18, 16:08
Medlem
Citat:
PCP har rätt stor kraft och på licensfria gevär ligger det på den lagliga gränsen. Dvs 200m/s för 4,5mm och ca 130-135m/s för 5,5mm. De flesta PCP's kan även fås i licenspliktigt utförande, och då är vi uppe mot 300m/s för 4,5mm och 250 för 5,5. Men då krävs det som sagt licens.

Låter intressant, har dock ingen licens och är inte så sugen på att skaffa iheller.
Vet du någon sida som säljer ? Går dom på kolsyrepatroner? Va ligger priset på ?

Tack på förhand !
Citera
2007-08-18, 16:14
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RRXstuffe
Låter intressant, har dock ingen licens och är inte så sugen på att skaffa iheller.
Vet du någon sida som säljer ? Går dom på kolsyrepatroner? Va ligger priset på ?

Tack på förhand !

De går på luftbehållare, annars är det ungefär samma princip som på kolsyrepistoler bara det att man har en behållare som man sedan kan pumpa upp tryck i gång på gång istället för en som man kastar och byter ut som med CO2.

De är inte alltför billiga, men smakar det så kostar det. De flesta luftvapenåterförsäljare har PCP-vapen i olika utföranden som t.ex: http://luftvapen.e-butiken.se/ osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in