Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-11, 14:47
  #1
Medlem
Miricks avatar
Köpte (ja, köpte!) Morrowind samt de två expansionerna för ett litet tag sen, och har fan inte kunnat slita mig sen dess. Undrar om det är nån annan som fortfarande lirar?
Jag har spelat en thief, en barbarian och en magiker hittills, men jag tror jag behöver tips på vad mer man kan testa som kan vara kul? Tänkte mig kanske en Khajit (sp?) Spearman eller nåt, det verkar skoj.

Och sen undrar jag: har sett en massa hints överallt om att det kan bryta ut krig, etc (t.ex. i Vivec's "tronrum" vid templet i staden Vivec samt diverse människor). Är det nån som har spelat igenom det o kan ge mig lite ljus över det hela, utan att avslöja för mkt?
Citera
2004-02-11, 16:26
  #2
Awaiting Email Confirmation
Cold dead handss avatar
Jag hade jävla kul med Morrowind i början, men jag gjorde tabben att skapa en übergubbe som dödade allt och tog uppdrag från alla fraktioner. Det roligaste är nog om man väljer en ras + en fraktion, sedan en annan ras och en annan fraktion. Då varar nog spelet längre.
En rolig grej jag testade var hur långt jag kunde hoppa. Kommer inte ihåg exakt hur, men jag använde scrolls och ringar som gjorde att jag hoppade längre, samtidigt som jag använde det där som man får av trollkarlen som kommer flygande genom himlen i början av spelet. Fy fan... Stod man på en höjd när man hoppade kunde man hoppa över halva kartan.
Vad tycker du om expansionerna? Jag brydde mig aldrig om att skaffa dem eftersom min gubbe var för bra, men jag orkade inte skaffa en ny gubbe eftersom jag redan klarat alla uppdrag med den andre.
Citera
2004-02-11, 17:46
  #3
Medlem
Miricks avatar
Haha, jag tror att jag gör det problemet oxå, det där med fler faktioner. :P
Men jag tycker att expansionerna är rätt sköna.. Tribunal är egentligen bara en gigantisk stad, och Bloodmoon är en frusen ö, där det bor en massa Nords och vargar.

Ska försöka starta en till, nåt ovanligt.. Eftersom det går att göra nästan allt i det spelet får man väl testa det.
Citera
2004-02-11, 18:50
  #4
Medlem
Heinekens avatar
jag hade nog fortfarande lirat det om jag inte hade råkat klanta till det, min gubbe blev bra, för många viktiga personer dödades, hade förstört många uppdrag tidigt i spelet. Sen var det en del skumma buggar också, hade kommit rätt långt i Tribunal, men sen försvann mina stats såjag fick börja om där och sånt skit som gör att man tröttnar.. spelet försvann när jag av misstag formaterade en disk.
Citera
2004-02-11, 22:02
  #5
Medlem
Miricks avatar
Ahh, vet precis vad du menar. Det där har hänt mig alltför ofta i RPG spel. Det är därför jag mest spelar FPS och RTS. Morrowind är det första RPG spel jag spelat sen Baldur's Gate, och det spelade jag i knappt tre dagar, heh.
Citera
2004-02-12, 00:26
  #6
Medlem
MyZt|pettsons avatar
Så klart man lirar Morrowind
Det bästa spel som gjorts!!!
Äger lätt alla andra RPGn!
Kul att göra sina egna plugins oxå, det höjer verkligen livslängden
Vore iofs kul med multiplay
Citera
2004-02-12, 13:55
  #7
Medlem
Miricks avatar
Ja, det med multi säger alla, jag med.
Jag tankade en MASSA plugins igår som jag tänkte testa ikväll, som du sa det lär öka på livslängden. Trist bara att så många är superpower plugins. :/

Men men, hittade ett par st öar som plugins, kan vara kul.
Citera
2004-02-12, 22:50
  #8
Medlem
MyZt|pettsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirick
Ja, det med multi säger alla, jag med.
Jag tankade en MASSA plugins igår som jag tänkte testa ikväll, som du sa det lär öka på livslängden. Trist bara att så många är superpower plugins. :/

Men men, hittade ett par st öar som plugins, kan vara kul.

Du måste prova Britannia Mod!!
Gör om hela världen till Britannia (Ultima-världen)!
Inte helt komplett, men iaf
Citera
2004-02-13, 12:50
  #9
Medlem
Miricks avatar
Haha, sweet, får testa det.
Citera
2007-08-17, 12:43
  #10
Medlem
Morrowind

Har just börjat spela The Elders Scrolls 3, Morrowind. Men spelet är ju så j-a stort. Allt man väljer och gör påverkar ju utgången vad jag förstår. Man ska tydligen inte slå ihäl en viss karaktär om man vill undvika problem (har glömt vem). Någon som kan lotsa en nybörjare att starta någorlunda rätt?
Citera
2007-08-17, 12:51
  #11
Medlem
pjalles avatar
Aja, spelet blir ju inte roligt om du får massa hjälp.

Lista ut saker och ting själv, precis som vi andra gjorde!

Edit: karaktärerna du inte ska slå ihjäl är dom i Main Quest.
Citera
2007-08-17, 12:55
  #12
Medlem
sekazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trym
Har just börjat spela The Elders Scrolls 3, Morrowind. Men spelet är ju så j-a stort. Allt man väljer och gör påverkar ju utgången vad jag förstår. Man ska tydligen inte slå ihäl en viss karaktär om man vill undvika problem (har glömt vem). Någon som kan lotsa en nybörjare att starta någorlunda rätt?

Vad exakt vill Du veta?

Se till att spara ofta, ifall Du skulle slå ihjäl en "maincharacter".
Gör Du det så kommer det att stå typ: "With this character's death..blabla, restore a saved game".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback