2007-09-12, 17:31
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_maa
Kan du berætta vad de innehåller tack?

Rent ephedrine!

nej, skojjar bara

Activa ingridienser är coffeine, guarana och theobromine (methylxanthines)

Sen är det l-tyrosine, niacin o en annan massa jäkla lustiga namn.

Googla metaburn XTP så ser du hela innehållsförteckningen.

det som händer är att man får en "skön" värme i kroppen som gör att man svettas. Det kan ha att göra med att de innehåller Cayenne pepper... Men de är även bra som energizer. Jag personligen har en helt annan ork och svettning när jag tar dessa piller.

Det finns även en mer ren energi-givare som heter Rhinoforce som powerexpress har men den blir allt för stark. Man blir helt skakig av den.
Citera
2007-09-12, 18:13
Medlem
da_maas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
Rent ephedrine!

nej, skojjar bara

Activa ingridienser är coffeine, guarana och theobromine (methylxanthines)

Sen är det l-tyrosine, niacin o en annan massa jäkla lustiga namn.

Googla metaburn XTP så ser du hela innehållsförteckningen.

det som händer är att man får en "skön" värme i kroppen som gör att man svettas. Det kan ha att göra med att de innehåller Cayenne pepper... Men de är även bra som energizer. Jag personligen har en helt annan ork och svettning när jag tar dessa piller.

Det finns även en mer ren energi-givare som heter Rhinoforce som powerexpress har men den blir allt för stark. Man blir helt skakig av den.

Hur mycket koffein i mg innehåller en tablett och vad ær styckpriset per tablett?
Så vida det inte ær billigare æn att køpa rent koffein från gymgrossisten finns det ingen anledning att køpa det. Enda aktiva ingrediensen som jag ser det som stimulerar fettførbrænning i det preparatet du rekommenderar ær koffein (guarana ær samma sak som koffein). Energikicken och økningen av kroppstemperatur ær koffeinets effekter.
Citera
2007-09-12, 18:39
Medlem
För några månader sen så starta min bror ett gym, och då bestämde jag mig för att gå ner också. Jag kör herbalife (2 shakar + 1måltid). Och tränar med ett schema som min far har skrivit(personlig tränare). Och det har gett resultat som fan, herbalife är kung!

Tappat runt 15kg(om inte mer).. fått en jävla massa muskler också, har rätt gener så det är svin skoj .
Citera
2007-09-12, 18:48
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxxiz
För några månader sen så starta min bror ett gym, och då bestämde jag mig för att gå ner också. Jag kör herbalife (2 shakar + 1måltid). Och tränar med ett schema som min far har skrivit(personlig tränare). Och det har gett resultat som fan, herbalife är kung!

Tappat runt 15kg(om inte mer).. fått en jävla massa muskler också, har rätt gener så det är svin skoj .

Åh jävla lyx att ha en farsa som är personlig tränare. Herbalife har jag hört om ett flertal gånger i diet världen men aldrig förstått vad det igentligen är för nåt, förklara gärna
Citera
2007-09-12, 18:51
Medlem
da_maas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Åh jävla lyx att ha en farsa som är personlig tränare. Herbalife har jag hört om ett flertal gånger i diet världen men aldrig förstått vad det igentligen är för nåt, förklara gärna

Måltidsersættning i form av pulver
Citera
2007-09-12, 19:07
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_maa
Måltidsersættning i form av pulver

Så det är alltså en VLCD kur?
Citera
2007-09-12, 19:16
Medlem
da_maas avatar
Citat:
Så det är alltså en VLCD kur?

VLCD/Herbalife. Same shit, different names
Citera
2007-09-12, 21:12
Medlem
tjabba!

Jag har testat lite av varje körde VLCD 2 timmar sen gav jag upp. Har även blivit skrämd av en av min kompis som körde VLCD, visst han gick ner massor av kilo.. men sen när han slutade dieten så gick han upp nästan allt, för han äter inte rätt kost. Ingen mening alls att köra VLCD om man inte håller rätt kost efter. Så mitt tips är GI. Har kört det i ca 7 veckor nu, det är inte något svårt alls (visst jag hade morsan till hjälp men) du kan klara det själv för det finns massor av recept på internet till lätt mat. Du behöver inte svälta dig själv och du kommer bli friskare, orka mer och även gå ner i vikt på samma gång. Ända du behöver skippa är liksom bröd,potatis,socker mm bara att du läser mer på hemsidor. Förut så åt jag typ 2 tallrikar med pasta nu äter jag en medel portion med GI mat och håller mig mätt hela kvällen utan att känna mig hungrig på kvällen.

Det bästa är att du aldrig behöva gå hungrig det är bara att svulla på men efter några veckor kommer du känna att du äter så mycket mindre än vad du gjorde förut. Jag rörde mig inte särskilt mycket bara på jobbet och gick ner i vikt. Men nu har jag börjat löpa och så på kvällarna för att få mer effekt.

Gått ner ca 8 kilo nu på 7 veckor och skulle kunna hålla denna diet hela mitt liv faktiskt.

Läs på och lycka till! /Larsa

edit: Såg nu att fler hade skrivit om GI, har inte orkat kolla ignom tråden men här är min berättelse iaf
Citera
2007-09-12, 23:26
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Så du rekommendererar en VLCD kur då eller? som sagt så har jag läst som fan i VLCD tråden och blivit väldigt inspirerad av den och har funderingar på att börja med den den 26e, Låt oss säga att jag gå ner 40 kilo med VLCD kur hur stor mängd muskler kan tänkas ryckas med i det? 2 kilo?

Men bry dig inte om att tappa muskelmassa om du ska gå ner 40kg. Lägg till lite styrketräning med en proteindrink efteråt om du vill göra ett försök att behålla de muskler du har. Din styrka kan du ändå öka eller behålla under viktnedgång även om du tappar muskelmassa.
Citera
2007-09-13, 08:08
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Men bry dig inte om att tappa muskelmassa om du ska gå ner 40kg. Lägg till lite styrketräning med en proteindrink efteråt om du vill göra ett försök att behålla de muskler du har. Din styrka kan du ändå öka eller behålla under viktnedgång även om du tappar muskelmassa.

Grejen är den att jag hade tänkt börja bygga muskler efter jag gått ner alla kilon och är bara lite rädd att den mängd muskelmassa jag förlorar kommer försvåra att bygga muskler för mig men jag har hört att man får tillbaka musklerna med muskelminnet men vet inte om det stämmer eller inte
Citera
2007-09-13, 08:16
Medlem
Axons avatar
Citat:

Så kom gärna med bra tips på dieter som funkar att förlora denna vikt på ett halvår. Hoppas ni orkade läsa allt

bara seriösa svar, tack på förhand
Vad sägs om att börja konditionsträna varje dag och sluta äta massa skräp? Där har du en diet med garanterat resultat. Att leta genvägar och kryphål i allt leder oftast inte till någon bra viktnedgång.
Citera
2010-12-17, 15:45
Medlem
laxes avatar
köp ett hg tjack, en påse bananer och några liter fil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in