• 1
  • 2
2007-08-16, 23:47
Medlem
WalterSullivans avatar
Hej alla "Hälso-Freaks" Nu har tiden kommit när jag fan ska ta och ta bort dessa jävla kilon som siter på kroppen, problemet är bara att jag inte vet så mycket om hur jag ska banta eftersom jag aldrig gjort det förut, Jag har bantat lite smått sen September förra året då jag har kört Low-Fat diet det vill säga har ätit extremt lite till inget fett alls och det har gått jävligt långsamt har jag märkt och det gjorde att jag sket i det helt och började med mina gamla vanor igen för runt 3 månader sen men så nu under veckan så har jag bara tröttnat totalt på att vara i detta usla hälso tillstånd och behöver därför hjälp utav er kunniga inom området med hur fan jag ska gå tillväga.

Facts: 1.92cm lång, vikt 134 kg

Så med min längd så borde jag väl ligga på 90-100?
När jag förlorat min vikt så är planen att seriöst börja gå på gym för att bygga muskler men först vill jag som sagt bränna bort allt detta jävla fett, och jag har hört att man kan börja gymma även om man är fet eftersom då kan man använda fettet till att bygga muskler men jag vill banta bort mitt övervikts fett först sen börja träna

Så då är frågan vilken diet är mest effektiv för att bränna bort denna ganska stora mängd fett?

Har suttit på Google och letat bland kurer men det är ju bara en enda stor jävla djungel med olika dieter och skit så man har ju liksom ingen aning om vilken som är mest effektiv, Har läst i detta forum att om man går ner för fort i vikt så förstör man en hel del muskelmassa och det kan förstöra om man planerar att bygga muskler eller? så kurer som VLCD och sånt är helt uteslutet

Så skulle ni som vet vad det handlar om kunna komma med bra tips hur jag ska äta för att gå ner denna vikt på helst ett halvår? (kommer även gå helst 1 mil om dagen har jag tänkt)

En polare säger att jag ska köra tallriks modellen och minska mängden mat,äta oftare men mindre och äta mycket hälsosam mat och minska på fettet

Så kom gärna med bra tips på dieter som funkar att förlora denna vikt på ett halvår. Hoppas ni orkade läsa allt

bara seriösa svar, tack på förhand
Citera
2007-08-16, 23:51
Medlem
spudwishs avatar
Du borde börja styrketräna redan nu, eftersom styrketräning ökar mängden kalorier du gör av med under en lång tid framåt. Använd dig av den diet du tycker är lättast att följa, i slutändan handlar det helt enkelt om hur mycket kalorier du gör av med och tar in. Med din längd ska du väga max 92kg.
Citera
2007-08-17, 00:08
Bannlyst
Förstår inte hur det kan vara svårt att gå ner i vikt? - Gå upp ja, ner? Nej..

Ät inte mycket och träna.. Det är inte svårare. Antingen funkar det eller är du svag mentalt..
Citera
2007-08-17, 00:08
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Du borde börja styrketräna redan nu, eftersom styrketräning ökar mängden kalorier du gör av med under en lång tid framåt. Använd dig av den diet du tycker är lättast att följa, i slutändan handlar det helt enkelt om hur mycket kalorier du gör av med och tar in. Med din längd ska du väga max 92kg.

Ok så att jag bränner bort allt fett och samtidigt bygger upp muskler och i slutändan så är allt övervikts fett borta och kvar har jag bara musklerna jag byggt upp då eller? är som sagt inte så insatt i ämnet
Citera
2007-08-17, 00:10
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Förstår inte hur det kan vara svårt att gå ner i vikt? - Gå upp ja, ner? Nej..

Ät inte mycket och träna.. Det är inte svårare. Antingen funkar det eller är du svag mentalt..

Lika trevlig som vanligt ser jag nej jag är inte svag mentalt som dom där kärringarna som har gått och bantat i 30 år och gått ner 2 kilo, jag har bestämt mig denna gång punkt slut

och det är rätt svårt att gå ner i vikt när det finns 7 tusen olika dieter och man har inte en aning om vilken som funkar bäst för en själv
Citera
2007-08-17, 00:14
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Ok så att jag bränner bort allt fett och samtidigt bygger upp muskler och i slutändan så är allt övervikts fett borta och kvar har jag bara musklerna jag byggt upp då eller? är som sagt inte så insatt i ämnet

Nja inte riktigt, men huvudsaken är styrketräning ökar din basala energiförbrukning. Om man kan bygga muskler medan man går ner i vikt lägger jag mig inte i, men om man kan det så hjälper mer muskler till att få dig att gå ner i vikt, eftersom mer muskler ytterligare ökar ditt energibehov.

Styrketräna tre ggr i veckan och motionera övriga dagar. Kosttillskott: Koffein och grönt te-extrakt.
Citera
2007-08-17, 02:48
Medlem
50 kg på ett halvår låter mycket orealistiskt. Om du inte kör med VLCD förstås. Men det var ju tydligen uteslutet.

Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Nja inte riktigt, men huvudsaken är styrketräning ökar din basala energiförbrukning. Om man kan bygga muskler medan man går ner i vikt lägger jag mig inte i, men om man kan det så hjälper mer muskler till att få dig att gå ner i vikt, eftersom mer muskler ytterligare ökar ditt energibehov.

Med ökat energibehov kommer även ökad hunger så det funkar nog inte riktigt som du säger.
Citera
2007-08-17, 03:20
Medlem
spudwishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quayle
Med ökat energibehov kommer även ökad hunger så det funkar nog inte riktigt som du säger.

Med den inställningen så skulle det inte gå att banta alls. Börjar man äta mindre blir man hungrigare. Börjar man motionera mer blir man hungrigare, osv. Lite självbehärskning kan man väl förvänta sig.
Citera
2007-08-17, 03:23
Medlem
Jag dumpade åtskilliga kilon genom kombinationen promenader, lyfta tyngder och äta bara hemlagat käk. Varierad kost för att inte tröttna på något töntsystem efter 2 veckor. Har ingen våg så jag vet inte hur fort det gick.. men det gick.
Citera
2007-08-17, 12:21
Medlem
spatrics avatar
Citat:
Har suttit på Google och letat bland kurer men det är ju bara en enda stor jävla djungel med olika dieter och skit så man har ju liksom ingen aning om vilken som är mest effektiv, Har läst i detta forum att om man går ner för fort i vikt så förstör man en hel del muskelmassa och det kan förstöra om man planerar att bygga muskler eller? så kurer som VLCD och sånt är helt uteslutet

När du bantar så bryter du ner muskler, mer eller mindre. Med en VLCD-kur så bryts dom ner lite mer än om du bara ligger på 500kcal underskott per dag. MEN, det går ju fasligt mycket fortare och dina muskler är inte "förstörda" för all framtid. Det är bara att bygga upp dom sen igen, precis så som du tänkt att göra.

Kör VLCD i 2-4 veckor, som en kickstart och för att ge dig ännu mer motivation. Finns annars en stor risk att man som överviktig tröttnar på att banta ett halvt kilo i veckan och istället återgår till det "normala" levernet.. Det är mitt råd
Citera
2007-08-17, 12:56
Bannlyst
Citat:
Lika trevlig som vanligt ser jag nej jag är inte svag mentalt som dom där kärringarna som har gått och bantat i 30 år och gått ner 2 kilo, jag har bestämt mig denna gång punkt slut

och det är rätt svårt att gå ner i vikt när det finns 7 tusen olika dieter och man har inte en aning om vilken som funkar bäst för en själv

Jag är mycket trevlig, men bestämd och rak på sak.

Oroa dig inte för dieter, gå inte på sånt skit.

Ifall du vill gå ner i vikt, träna mycket ock så hårt att du efteråt tycket att ett glas vatten väger 100kg. Eftersom du väger 134kg antar jag att du äter mycket. Så jag skulle sluta börja med att dela det du äter dagligen på 3, alltså 1/3.

Drick vatten. Ät grönsaker och frukt, det är inte äckligt utan jävligt gott ska jag säga. Jag menar inte rotfrukter, är sallader etc..

Skippa fettet..
Citera
2007-08-17, 12:56
Medlem
storjättenäsas avatar
Kör en strikt atkinsdiet och motionera! Det funkar bra som fan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in