2007-09-12, 08:01
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Alltså, bara för att man inte bör gå ner mer än 0,5-1kg i veckan utan att tappa muskelmassa betyder ju inte det att man inte kan gå ner mer än 1kg i veckan. Låter på vissa som att allt över 1kg är muskler.

Alla spinkiga typer verkar tycka att det är i princip omöjligt att gå upp i muskelmassa och tycks livrädd för att tappa den.

För en kille som lagt på sig 130kg är det antagligen lättare att gå upp i muskelmassa efter viktnedgången än en kille som kommer från ett anorektiskt tillstånd och efter 5år slit på gymmet lyckas få fram lite muskelkonturer.

Tycker det känns som idioti att gå ner långsamt från en vikt på 130+. Däremot en 5-10kg viktnegång bör göras långsammare.

Så du rekommendererar en VLCD kur då eller? som sagt så har jag läst som fan i VLCD tråden och blivit väldigt inspirerad av den och har funderingar på att börja med den den 26e, Låt oss säga att jag gå ner 40 kilo med VLCD kur hur stor mängd muskler kan tänkas ryckas med i det? 2 kilo?
Citera
2007-09-12, 08:02
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
agree, finns inget som slår atkins dieten

Förklara varför tack
Citera
2007-09-12, 09:37
Medlem
Vet inte om detta har skrivits tidigare, men promenera/jogga väldigt tididgt på morgonen, dvs direkt efter du har vaknat.

Vad jag har förstått att när man sover så utnyttjar kroppens reservlagret, alltså fettet och när du joggar väldigt tidigt är kroppen fortfarande inne i den "delen", alltså att förbruka fettet.

Detta är vad jag har hört, om det funkar har jag ingen aning om!
Citera
2007-09-12, 09:54
Medlem
Påkkers avatar
Jag tycker att du ska ta hjälp av en utbildad person. En nutrionist.
Kanske gå till ett gym och ta hjälp av en personlig tränare för att komma igång ordentligt istället för att experimentera själv.

Jag gick för några år sedan ner 24 kg med hjälp av Viktväktarna. Lite skamset som man bland alla kvinnor första gången men sedan blev det bara roligt att varje vecka väga sig tillsammans och få tips. Man blev motiverad av atmosfären.
Innan dess hade jag försökt själv med mycket sämre resultat som dessutom var kortvariga.
Viktväktarna passade mig då. Man äter enorma mängder mat, nyttig mat. Därefter får man försöka lära sig vad som är nyttigt på matbordet och anpassa sig.

Viktväktarna kanske inte passar dig men just det där med att bli motiverad med att gå i en grupp eller få hjälp och bli övervakad av en kunnig person är nog viktigt. Du har några kilo att bli av med och det kan bli tungt att bara "banta" på i sin ensamhet. Det kommer stunder när allt känns hopplöst men med någon som pushar en så är den tröskeln mindre.

Ta hjälp!
Citera
2007-09-12, 10:13
Medlem
Lilla hjärtats avatar
Säger bara...

GI-metoden...outstanding för mig... funkar så jävla klockrent..
Tipset är: läs en GI-bok.. hur det funkar i stort.. sen kör ditt eget race inom GI
Själv har jag kört 6 veckor och gått ner 8,6 kilo. och har inte så stor övervikt som T.S....ingen motion inkluderad
i stort sett käkar jag bara protein och fett och grönskaker..
Har uteslutit socker , vitt mjöl, pasta , potatis
Inga problem med vägning och så (som viktväktarmetoden, vilken också funkar)utan man äter tills man är mätt av det man får

en frukost : ett kokt eller stekt ägg kombinerat av bacon eller skinka.. stor fet klick keso eller havregrynsgröt gjord på fiberhavregryn

lunch: rester från middag typ: kycklingfile, fläskfile, fiskfile, avacado nån grönsak och nån fet creme fraiche dressing.(kantarell å cognac är suverän)

middag: nån bra protein källa(se ovan) kokt blomkål i massor nån sås till det

gnaska framför tv:n : paranötter

dryck: vatten eller light läsk
Jag vet.. ramaskri...men det funkar för mig då jag inte pallar med nån extrem fettfattig och väga allt diet...detta är som att leva som vanligt and it works!!

Hur det funkar? så här har jag snappat upp det:
Man äter kolhydrater ,fett och protein, kroppen vill göra av med kolhydrater först och lagrar därför fettet.. tillför du inga eller bara lite kolhydrater så går kroppen på fettet och förbränner det först.. voila ..viktnedgång...

GI-metoden går ju ut på att att man äter lååångsamma kolhydrater(dom man käkar) och därför håller blodsockret på en jämn nivå..och .. så är det...jag känner mig inte tröttare eller svagare... bara glad att vara på väg och en skön känsla av lösare byxor..*haha*
Citera
2007-09-12, 10:52
Medlem
papa_ogens avatar
Kipketer-metoden skall vara väldigt framgångsrik också.

http://www.fotolog.dk/archives/23080...9466-thumb.jpg
Citera
2007-09-12, 11:19
Medlem
Kitzbühels avatar
http://www.viruz.com/lipo-6x-review/

Eller någon annan liknande produkt. Kör själv med Metaburn XTP

Det som händer är att man svettas som en gris samtidigt som energinivåerna ökar så man orkar pusha sig själv mycket mer.

Sen kan du köpa ett s k "sauna-belt" o ha runt magen. Efter ett pass ser du hur mycket man svettas alltså.
Citera
2007-09-12, 14:47
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel

Det som händer är att man svettas som en gris samtidigt som energinivåerna ökar så man orkar pusha sig själv mycket mer.

Sen kan du köpa ett s k "sauna-belt" o ha runt magen. Efter ett pass ser du hur mycket man svettas alltså.

det där lät jävligt skumt...funkar det för dig?
Citera
2007-09-12, 15:22
Medlem
bruschens avatar
Var i ungefär samma läge som trådskaparen för ca 10 år sedan och fick hjälp (av en älskad sambo) att inse begränsingarna och orsaken till det hela. Jag fick förklarat för mig att jag konstant valde fel mat och drack en massa läsk och fikade. Vad jag då, i inledningsskedet, gjorde var att helt enkelt sluta med läsk. Köpte mineralvatten eller drack kranvatten istället; "tjokisar" svettas ju i regel mycket och behöver dricka en massa. Detta gav en liten kick eftersom det ganska snart gav ett litet, men märkbart resultat. Nästa sak var att Ändra kost utan att känna att man offrade något. Fortsatte t ex att dricka standard mjölk, men valde en mager lagrad ost (älskar ost och skulle gladeligen välja bort alla andra pålägg), matlagningsgrädde istället för visp, mörk choklad istället för ljus, etc. Detta för att skaffa mig nya vanor istället för att gå på någon diet jag ändå inte kan följa. Började också promenera, utan att för den skull "träna" vilket för mig är förknippat med tvångskänslor och annat otäckt. Det tredje steget var att börja laga lite annan mat och i mitt fall ´köpte jag lite kokböcker från viktväktarna, utan att följa något program från dem eller räkna "points" eller så. Detta gjordeatt jag kunde äta mat utan att få dåligt samvete, eftersom det var viktväktarmat, ju!

Recepten var kanongoda och lättlagade och idag, 35 kg lättare lagar vi fortfarande en hel del sådan mat utan att behöva det, bara för att det är gott. Äter annars numer godis lite då och då, men frossandet klarar jag itne av längre för då mår jag bara illa; det är en träningssak att kunna sätta i sig 4 hg godis på 20 minuter.

Var ärlig mot dig själv:
-Hur mycket "skräp" äter jag egentligen. En dricka om dagen och en dubbeljapp efter lunch räknas, även om det inte är så mycket vart och ett för sig. Vill jag verkligen äta detta när jag vet vad det får för följd?
I mitt fall kom jag fram till att jag kunde tillåta mig att äta t ex tårta emellanåt. Men bara en bit, inte tre eller tills det var slut! Jag kunde köpa en liten godisbit en gång då och då, men inte hoppa på köp fem betala för fyra erbjudandet.

Sista lärdomen för mig var att hade jag hoppat på en diet hade det aldrig funkat. Att börja äta helt annorlunda skulle ta på tok för mycket uppmärksamhet och energi och inte hålla i längden. Min metod funkade eftersom jag kände det precis som vanligt, utan att lida av diet och självspäkning.

Åt under hela tiden dessutom ute lika ofta som innan, men valde att äta det fettsnålaste alternativet, utan att för den skull äta sallad. Äter man till exempel kinamat kan man ju välja strimlad biff med purjolök istället för friterade räkor i sötsur sås...

Lite rörigt inlägg,känner jag, men lycka till!!

Albanian Soul vad håller du på med egentligen? Har du ont i magen? Skapa en egen "bekräfta Albanian Soul"-tråd istället för att förolämpa en person som bestämt sig för att göra något åt sig själv och sin situation.

P.S Märkte en annan sak efter att ha gått ned: Men blev så stark i framförallt benen! Man har gått runt och burit på en 30 kg fettryggsäck som helt plötsligt inte finns längre, men tack vare lite promenader fanns musklerna kvar som krävdes för ryggsäcken! Och vilka snygga ben man fick!! Dessutom slutade jag tappa hår och svettas...
Citera
2007-09-12, 17:09
Medlem
da_maas avatar
Citat:

Det dær ær båg
Citera
2007-09-12, 17:14
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_maa
Det dær ær båg

Jaså?? Vad har du för bevis för det??

Om det är båg så är det världens bästa bågtabletter eftersom de hjälpte mig tappa 6 kg på 2 veckor...
Citera
2007-09-12, 17:21
Medlem
da_maas avatar
Citat:
Jaså?? Vad har du för bevis för det??

Om det är båg så är det världens bästa bågtabletter eftersom de hjälpte mig tappa 6 kg på 2 veckor...

Kan du berætta vad de innehåller tack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in