• 1
  • 2
2007-08-16, 23:40
Medlem
coqs avatar
Var och köpte snus i en liten kiosk i Stuvsta igår och förvånades över att en dosa bara kostade 28 kronor då det rekommenderade priset ligger på 30 kronor. Ägaren förklarade detta med att han inte var ute efter några större vinster då försäljningen av snus sjunkit rätt så rejält efter skatteökningen. Sedan nämnde han att Swedish Match hade beslutat att ytterligare en prishöjning på snus var att vänta detta år. De hade tydligen hört av sig till samtliga affärer där snus säljes och meddelat detta.

Jag har då inte hittat en källa till ovanstående påstående. Någon?
Citera
2007-08-17, 02:05
Medlem
Commandantejrs avatar
Nee kan inte tro det är sant :S Om det så är sant, så ska jag gå till sköss.
Var det inte på kalla fakta det sas att snus var till för att få rökare att sluta och börja med snus?
Hoppas han bara skrämmde upp dej
Citera
2007-08-17, 09:08
Medlem
zappzapps avatar
Om det är sant kommer jag bli en fattig fattig man, för man lär väl inte snusa mindre för att priset höjs.

Dock känns det inte troligt att det skulle höjas.
Citera
2007-08-17, 09:17
Medlem
jamesbondes avatar
Men hittills har den sk "skattesänkaralliansen" paradoxalt nog lyckats fördyra det mesta via avgifter höjda skatter tex trafikförsäkringen, bensinskatten, a-kasseavgifter mm samtidigt som man försämrar villkoren för sjukskrivna, pensionärer mfl.
Om det fanns VM i Idiotpolitik hade svenska politiker tagit guld. Varje år.
Citera
2007-08-17, 09:17
Medlem
AlitheSeconds avatar
Ja, priset på snus höjs och priset på tuggtobak sänkas - allt för att blidka våra invandrare.
Citera
2007-08-17, 09:20
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Ja, priset på snus höjs och priset på tuggtobak sänkas - allt för att blidka våra invandrare.

Next step: Förbjuda alkohol och legalisera hasch / kat?
Inget förvånar längre när det gäller att sätta orginalbefolkningen på undantag.
Citera
2007-08-17, 10:54
Medlem
Dark Intentionss avatar
Nej nu får de ge sig!
Hoppas de ställen som fortfarande säljer snuset billigt fortsätter med det efter en eventuell höjning..
Citera
2007-08-17, 11:05
Medlem
Panzerbat.s avatar
Fan vad dumt det var att börja snusa
Citera
2007-08-17, 15:42
Medlem
coqs avatar
Det är inte helt omöjligt att ägaren till kiosken jag var och köpte snus i har fel. Ingen annan som hört/vet något om detta?
Citera
2007-08-17, 16:11
Medlem
Heinekens avatar
I den här diskussionen måste vi skilja på snustillverkarnas val av pris/prishöjning och statens skattesättning/skattehöjning. Det var produkterna som skulle prishöjas enligt försäljaren va, inte produkterna som skulle beskattas hårdare.
Citera
2007-08-17, 16:54
Medlem
Martijowskijs avatar
Får man fråga vilken kiosk i Stuvsta det var?
Citera
2007-08-17, 16:59
Medlem
FarbrorGuds avatar
Så swedish match tror allvarligt på att dom ska tjäna mer pengar på att höja priserna? Ännufler lär väll sluta då.

Snus är för faskigen en arbetar-tobak Vill jag köpa dyrt så tjackar jag ciggar! Snus är snus och ge fan i att ändra på priserna (iaf när det går åt fel håll!!) Faan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in