• 9
  • 10
2009-06-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Grov köpte jag idag, 105 kronor 3 dosor ,alltså 35 kronor dosan
Ah, jo, det var nog den kiosken då. Allt annat var svindyrt med.
Citera
2009-06-22, 21:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJCyko
Jag var och köpte en dosa Grov portion idag, på en avsides turkkiosk iofs, och jag fick betala 50 kronor. Det kan vara just den kiosken dock.

Är nog enbart där, men själv fick jag betala 44 kronor för en dosa General (portion) idag på Pressbyrån, så prisökningen måste ha skett idag då snuset kostade fortfarande 41 kronor under helgen.
Citera
2009-06-22, 22:17
Medlem
MyBBes avatar
Blev chockad idag när jag köpte en dosa general i vår lilla icabutik, hela 44kr för en jävla dosa!
Citera
2009-06-23, 11:38
Medlem
Rakiis avatar
Har ens denna prishöjning tagits upp någon annanstans förutom här på FB, verkar ju inte stå någonting i media eller så...?
Citera
2009-06-23, 16:46
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har ens denna prishöjning tagits upp någon annanstans förutom här på FB, verkar ju inte stå någonting i media eller så...?
Ja jag har kollat jag med, men inte ett ord har jag hittat om det.
Måste kolla med macken i veckan å höra igen.
På tobaksaffären hade dom heller inte hört något.
Citera
2009-06-23, 17:22
Medlem
Skrups avatar
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=132&a=502587

Här har ni länk..
Citera
2009-06-23, 17:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Ja jag har kollat jag med, men inte ett ord har jag hittat om det.
Måste kolla med macken i veckan å höra igen.
På tobaksaffären hade dom heller inte hört något.

Tycker ändå att Swedish Match borde gå ut med någon form av klargörande hur det kommer sig att man helt plötsligt väljer att höja priserna på snus. Men rör detta enbart de sorter som SM producerar, och således är kostnaden på lågprissnus (bland annat) samma som förut?

EDIT: Tack för länken Skrup!
Citera
2009-06-23, 19:17
Medlem
whiteboys avatar
Tur att dem inte höjde så mycket i alla fall, men ändå, skandal att hålla på och höja hela tiden!
Citera
2009-06-23, 19:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiteboy
Tur att dem inte höjde så mycket i alla fall, men ändå, skandal att hålla på och höja hela tiden!

Tja, i mitt fall handlar det om tre kronor, och fyrtiofyra kronor är ju ändå sex kronor mindre än vad jag betalar för mitt paket Marlboro då gånger jag köper cigaretter, så jag köper hellre snus än att köpa cigaretter... Annars kan man gott och väl köpa sig en stock på Snus2.se för drygt trehundra kronor.
Citera
2009-06-24, 13:49
Medlem
BritishAles avatar
Nästan så att man ska börja röka importerade cigaretter från polen istället för att snusa. Det här börjar bli förjävligt, det är inte själva prishöjningen jag är direkt irriterad över utan det är mest sättet de utnyttjar oss tobaksbrukare på som jag blir riktigt irriterad på.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in