Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2008-11-30, 17:06
Medlem
smurfehs avatar
Sen är ju den här tråden över ett år gammal...
Citera
2008-11-30, 22:00
Medlem
TroyMcLures avatar
Eller varför inte köra ett live-system från USB? Borde väl finnas även för mac? Låter lättare att snabbt göra sig av med ett usb än en hårddisk som sitter fastmonterad i en dator.
Citera
2008-12-01, 04:17
Medlem
Crunchies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Varför har jag en överhängande känsla av att någon porrsurfar, och inte vill att mamma & pappa skall hitta det. Alternativt, att personen i fråga har laddat ner illegal musik så in i helvete, och inser nu att det inte är lagligt

Om det nu är det sistnämnda så hjälper inte kryptering, anledningen till att jag säger det är för att besvara dig mödan. Under större utredningar (d.v.s. om du varit en stor jävla fildelare) så kan polisen ta mödan att gå ett steg längre. Då de är tekniskt möjligt att återställa hårddiskar med borrhål i. D.v.s. Så hjälper inte en slägga heller.

Så den absolut bästa krypteringen är att springa till närmaste sjö, vattendrag eller havsstrand och slänga i skiten.

Lycka till

Ps. Jag hoppas, att jag inte nojjat upp dig för mycket.

Stämmer verkligen det där?

Är en 256 bitars AES krypterad disk med 'bra' lösenord så lätt för polisen att knäcka?

Vad är allt man har hört om de flera hundra år det tar att knäcka bra kryptering.

Jag vet faktiskt inte hur jag ska svara på det andra, vill du att jag ska motivera varför man vill säkra sin data?

Jag har inte bott hemma på 10 år så jag kan porrsurfa hur mycket jag vill.
Citera
2008-12-01, 08:53
Medlem
Hamsterns avatar
srm -rf borde göra susen.

"srm removes each specified file by overwriting, renaming, and truncat-
ing it before unlinking. This prevents other people from undeleting or
recovering any information about the file from the command line."
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera