• 1
  • 2
2007-08-15, 20:03
Medlem
lars-görans avatar
Ja eftersom det finns så få trådar som handlar om svamp så tänkte jag starta en, hrm....sökte lite men hittade inget bra.

Iallafall rubriken säger väl det mesta. Jag själv är väl knappast vad man kan kalla en erfaren trippare men hur jag påverkas av svamp har fortfarande förändrats mycket enligt mig.

Första gången så var det mest som en rolig grejj, sen gångerna efter så gick det över till hur ska man säga, filosofisk oreda och massa tankar o.s.v.
Sen tog jag vad som kändes som en rejäl monstertripp som inte riktigt går att förklara(inget sneande eller så, bara jävligt starkt och intensivt) .

Sen efter det så förändrades nått, ruset blev mycket mer kontrollerat. Kommer ihåg att tidigare så har det känts som att sinnena har blivit så uppboostade så dom har blivit okontrollerbara men nu var dom uppboostade och kontrollerbara istället. Allting lyser och är vackert men är fortfarande inte direkt förvrängt. och jag kan snacka med osvampade människor och få ur mig enligt även dom vettiga saker.

Sist jag trippade var nere på fullmoon och jag käkade en liten dos bestående av ca 1g cubensis och fick en skitgrym upplevelse. Jag var inte ett dugg förvirrad utan helt skärpt, allting lyste utan att vara förvrängt, mådde prima och mina tankebanor var knivskarpa.

Nu vet jag inte om detta beror på att jag gått ner på mindre doser men det känns mer som att kroppen(skallen) lärt sig kontrollera ruset på ett annat sätt.

Vad tror ni och hur funkar det för er när ni beger er till Dumiversum? Skriv på!
Citera
2007-08-15, 23:08
Medlem
Mr.Alices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lars-göran
Ja eftersom det finns så få trådar som handlar om svamp så tänkte jag starta en, hrm....sökte lite men hittade inget bra.

Iallafall rubriken säger väl det mesta. Jag själv är väl knappast vad man kan kalla en erfaren trippare men hur jag påverkas av svamp har fortfarande förändrats mycket enligt mig.

Första gången så var det mest som en rolig grejj, sen gångerna efter så gick det över till hur ska man säga, filosofisk oreda och massa tankar o.s.v.
Sen tog jag vad som kändes som en rejäl monstertripp som inte riktigt går att förklara(inget sneande eller så, bara jävligt starkt och intensivt) .

Sen efter det så förändrades nått, ruset blev mycket mer kontrollerat. Kommer ihåg att tidigare så har det känts som att sinnena har blivit så uppboostade så dom har blivit okontrollerbara men nu var dom uppboostade och kontrollerbara istället. Allting lyser och är vackert men är fortfarande inte direkt förvrängt. och jag kan snacka med osvampade människor och få ur mig enligt även dom vettiga saker.

Sist jag trippade var nere på fullmoon och jag käkade en liten dos bestående av ca 1g cubensis och fick en skitgrym upplevelse. Jag var inte ett dugg förvirrad utan helt skärpt, allting lyste utan att vara förvrängt, mådde prima och mina tankebanor var knivskarpa.

Nu vet jag inte om detta beror på att jag gått ner på mindre doser men det känns mer som att kroppen(skallen) lärt sig kontrollera ruset på ett annat sätt.

Vad tror ni och hur funkar det för er när ni beger er till Dumiversum? Skriv på!

Tror det är dom mindre doserna.. käka en ordentlig påse Copelandia Cyanescens så tror jag nog inte du har så mycket kontroll kvar.. såvida du inte ätit svamp i flera veckor och byggt upp någon slaggs försvar, isåfall ät 2 påsar och vinka adjö till dom runt dig.

Om du håller dig på språng så kanske du kan hålla ihop det men testa o lägg dig ner o blunda.. då är det iaf garanterat kört
Citera
2007-08-16, 06:46
Medlem
Krim1s avatar
Av 1g cubensis händer inte mycket. Så det beror på det. Som han sa innan, käka ett gram Copelandia så lär du inte ha kvar mkt kontakt med verkligheten sen. Därimot så lär man sig ju ruset efter 5-6 trippar rätt bra. Allt är inte så fruktansvärt främmande längre, utan man kan slappna av mer. Det är jävligt skönt det, inte känna sig helt hjälplös längre.

Annars har jag nog förändrats rätt mycket som person, speciellt tankebanor och tankar och sånt. Det är så mycket mer jag vill uppleva o göra i världen under mitt liv. Människosynen och världssynen har helt klart också blivit förändrad.
Jag analyserar nytt folk mycket mer, även dom jag umgås med. Både till det bättre och till det sämre. Mindre utåtriktad har jag nog blivit också.
Allt det här har nog en hel del med mitt cannabisrökande att göra också.
Citera
2007-08-16, 18:41
Medlem
lars-görans avatar
monstertrippen jag skrev om var på copelandia. räckte med ett halvt gram för mig, jag har dock käkat en halv påse flera ggr innan och detta var totalt annorlunda, mycket mer potenta.

Och handlar inte om att jag får lite effekt, jag får jävligt mycket effekt men bara dom i mina ögon positiva sidorna av ruset. Sen om man kan kalla det en riktig "tripp" när det är så små doser vettefaen men jag gillar nästan denna nivån mer.
Citera
2007-08-16, 20:08
Medlem
BedBoys avatar
Om jag inte snear och får livsförändrade snetrippar (första gången, trots att jag hade provat LSD innan och att jag inte åt en sån stor mängd alls, enbart runt 15g färskt) så blir jag framförallt sprallig. Så där så det kliar i hela kroppen om jag inte rör på mig och skrattar.

Och självklart så snackar jag oavbrutet (och jag menar oavbrutet). Har flertal gånger hänt mig att folk ber mig sluta prata när jag själv tror att jag sitter tyst och tänker. Lite flummigt.
Citera
2007-08-16, 20:25
Medlem
Headquake2s avatar
Min erfarenhet av svamp är inget att hänga i granen.
Jag har bara testat två ggr vad jag kan minnas nu. Den sista gången var för ca 7-8 år sedan. Vilken sorts svamp det var minns jag inte heller men jag tror det var 5 gr.
Svampen var iaf torkad och jag köpte den när jag var i Chistiania på puscherstreet. Snubben som sålde rekomenderade att jag skulle käka allt och att det inte var fara för överdosering.
Jag tuggade i mig hela påsen men kände inte något stuk alls. Däremot blev jag lite lätt illamående och kallsvettades + att magen liksom knöt sig.

Så behöver jag nämna att jag blev väldigt besviken och intresset för svamp svalnade av.
Gjorde jag fel?? Man ska väl bara tugga den torkade svampen och svälja?
Det blev såklart några öl till. Det hör till när man åker över till Danmark.
Så jag kan inte lämna någon tripprapport på detta.

Ett vagt minne säger att svampen hette Magic mushrooms. Om svampen hette så. Är 5 g en normal dos då?
Att minnet är dåligt beror inte på att jag rökt hasch eller var påverkad av något annat.
Citera
2007-08-16, 21:02
Medlem
lars-görans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headquake2
Min erfarenhet av svamp är inget att hänga i granen.
Jag har bara testat två ggr vad jag kan minnas nu. Den sista gången var för ca 7-8 år sedan. Vilken sorts svamp det var minns jag inte heller men jag tror det var 5 gr.
Svampen var iaf torkad och jag köpte den när jag var i Chistiania på puscherstreet. Snubben som sålde rekomenderade att jag skulle käka allt och att det inte var fara för överdosering.
Jag tuggade i mig hela påsen men kände inte något stuk alls. Däremot blev jag lite lätt illamående och kallsvettades + att magen liksom knöt sig.

Så behöver jag nämna att jag blev väldigt besviken och intresset för svamp svalnade av.
Gjorde jag fel?? Man ska väl bara tugga den torkade svampen och svälja?
Det blev såklart några öl till. Det hör till när man åker över till Danmark.
Så jag kan inte lämna någon tripprapport på detta.

Ett vagt minne säger att svampen hette Magic mushrooms. Om svampen hette så. Är 5 g en normal dos då?
Att minnet är dåligt beror inte på att jag rökt hasch eller var påverkad av något annat.

nånting måste vara fel, känslan du beskriver stämmer lite för mig när jag e på väg in i ruset. 5g torkat borde du känna av rejält hur många öl du än drack

så länge du får ner dom i magen så ska det räcka.
Citera
2007-08-16, 21:44
Medlem
Headquake2s avatar
Citat:
nånting måste vara fel, känslan du beskriver stämmer lite för mig när jag e på väg in i ruset. 5g torkat borde du känna av rejält hur många öl du än drack

så länge du får ner dom i magen så ska det räcka.

Tack för svaret.
Jag kanske fått dålig svamp med andra ord?
Kan det vara så att svamp inte "fäster" på alla?
För det är väl inte som med t ex hasch att man inte känner något första gången man röker?
Jag bör tillägga att jag inte käkade någon större mängd första gången utan var mest nyfiken på smaken och det var kanske ett år mellan testen och försöket.
Det kanske är läge att göra ett nytt försök.... Hur länge sitter ruset i?
Citera
2007-08-17, 16:21
Medlem
Free_Mary_Janes avatar
Tripparna är olika beroende på vilken svamp du tar och hur mycket. Olika styrka på svamparna. Jag har testat det mesta, både i små och stora doser. Små doser ger en färgstark värld med lite hallucinationer och en något djup tankeförmåga. Stora doser ger detsamma fast med starkare hallucinationer och mycket djupare tankemönster. Sist jag tog en monsterdos blev jag ett blankt papper. Jag visste inte någonting om mig själv. Jag lärde mig enormt mycket under denna trippen vill jag lova.. Jag var ett med allt annat. Jag fick så mycket insikt så jag höll på att tuppa av. Sen den gången är jag väldigt medveten om vem jag är och att det är jag som skapar allt. Precis allt.
Svamp, rätt använd, är ren medicin till mänskligheten.
Ord ut.
Citera
2007-08-17, 20:07
Medlem
lars-görans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free_Mary_Jane
Tripparna är olika beroende på vilken svamp du tar och hur mycket. Olika styrka på svamparna. Jag har testat det mesta, både i små och stora doser. Små doser ger en färgstark värld med lite hallucinationer och en något djup tankeförmåga. Stora doser ger detsamma fast med starkare hallucinationer och mycket djupare tankemönster. Sist jag tog en monsterdos blev jag ett blankt papper. Jag visste inte någonting om mig själv. Jag lärde mig enormt mycket under denna trippen vill jag lova.. Jag var ett med allt annat. Jag fick så mycket insikt så jag höll på att tuppa av. Sen den gången är jag väldigt medveten om vem jag är och att det är jag som skapar allt. Precis allt.
Svamp, rätt använd, är ren medicin till mänskligheten.
Ord ut.

hur mycket käkade du då? svårt att räkna utifrån det men hade du nån kontakt med verkligheten kan jag fråga?
Citera
2007-08-17, 20:10
Medlem
lars-görans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headquake2
Tack för svaret.
Jag kanske fått dålig svamp med andra ord?
Kan det vara så att svamp inte "fäster" på alla?
För det är väl inte som med t ex hasch att man inte känner något första gången man röker?
Jag bör tillägga att jag inte käkade någon större mängd första gången utan var mest nyfiken på smaken och det var kanske ett år mellan testen och försöket.
Det kanske är läge att göra ett nytt försök.... Hur länge sitter ruset i?

har inte hört nått om att det inte ska påverka vissa.
Hur menar du inte mycket? tyckte du skrev att du käkade 5gram torkat? själva trippruset sitter väl i 4 timmar sen kommer efterrus i några timmar om jag inte e helt ute och cyklar.
Citera
2007-08-18, 14:30
Medlem
Free_Mary_Janes avatar
Citat:
hur mycket käkade du då? svårt att räkna utifrån det men hade du nån kontakt med verkligheten kan jag fråga?

Just den gången vet jag faktiskt inte... för jag va i Thailand. Men jag bad om en mushroomshake, extra stark och betalade extra. O fy fan, den blev stark! hehehe.. Inte mycket kontakt med verklilgheten. Dom thailändarna jag va hos fick köra hem mig till min bungalow för jag kunde knappt gå. För att jämföra så har jag vid ett tillfälle tryckt i mig ca 7 gram torkad svamp från elefanten. Då tappade jag också verkligheten och trodde att jag svävade runt i universum och lyssnade på den mest fantastiska och magiska röst jag någonsin hört. Det visade sig sen att jag låg på ett golv och hade fått på Opera på stereon högt som fan.. haha.. en av de bästa trippar jag haft.

Igår körde jag en fear and loathing in Malmö. Malmöfestivalen har dragit igång o jag o en polare åkte till Malmö, tryckte i oss en påse svamp och yrade sen omkring... herregud vad mänskilgheten är komisk. Avslutningen med Kultiration i parken var helt perfekt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in