2007-08-16, 22:38
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Varför skulle de seriösa användarna fly för att standarden höjs? Låter ju väldigt ologiskt.

Snarare skulle de seriösa användare strömma till forumet om nivån höjts och fjortisarna skulle till slut tröttna och bli färre tror jag.

Vad som hänt i I o I förutom att det har blivit några urbota korkade rasister färre?

För att dom flesta användare sökt sig hit för att FB har högt i tak? Det finns troll och andra mindre seriösa användare som kommer fortsätta, de seriösa användarna kommer fly p.g.a. rädslan att bli bannade (ja, de flesta går OT ibland), samma sak som hänt i I&I altså.

Du kanske skulle läsa igenom trådarna som behandlar detta innan du vräker ur dig något så idiotiskt.
Citera
2007-08-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Du kanske skulle läsa igenom trådarna som behandlar detta innan du vräker ur dig något så idiotiskt.

Har lusläst alla dessa trådar, det har inte förändrat min uppfattning. Snarare tvärtom.
Citera
2007-08-19, 05:16
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Nu tar vi det lungt, Sam. Bara några månader till.
Överdriver du inte lite väl mycket nu förresten?

Håller med om att det som vanligt är lägre nivå i cannabis än i det övriga forumet, men jag trodde faktiskt att det skulle vara betydligt värre där nu under sommaren.
En ny (tillfällig kanske?) mod, följt av striktare regler och några veckors järnkoll skulle nog göra susen i cannabis.
Det enda felet på modereringen so far är för lite aktivitet.

Njaej,

Jag kan nog inte hålla med riktigt där, jag lägger minst 1-2 timmar om dygnet bara på CB, och har alltid en rätt fet rp-hög att ta itu med.

Om man skulle införa samma regler som i I&I så skulle knappt någon användare få vara kvar. Faktum är, och har alltid varit ett problem att åldern i cannabisforumet är lägre än resten av FB.

Det dräller av minderåriga, och kvaliteten på inläggen blir därefter. Jag skulle kunna hårdmodda dygnet runt, och det skulle inte hjälpa, eftersom nivån på många,många poster är riktigt låg.

De som ger korrekta RP:s ÄR guld värda, därför att det underlättar mitt & andras jobb väldigt mycket, och sparar tid.
Citera
2007-09-09, 11:30
Bannlyst
Ok, försöker igen..

Blir sur när jag ser moderatorstatusen i cb och drogodling.. SM är en stor förlust för oss medlemmar.. sen är det väl knappast en god planering att avsätta mods för att höja standarden.. redlime är inte på något sätt dålig men det är SM som styrt cb..

nån som har lust att förklara vad som pågår?

ingen som vågar svara? locket på? snabb att radera mitt förra inlägg var ni iaf så er attention har jag nog..
Citera
2007-09-11, 14:37
Bannlyst
det har börjat..

http://www.flashback.org/showthread.php?t=543559
Citera
2007-09-11, 22:07
Medlem
Ursäkta min nyfikenhet men jag känner att jag måste fråga. Hur kommer det sig att du inte längre modererar i CB-forat, StorMamma? Jag kan ju inte se att du har gjort ett dåligt jobb, tvärtom. I vilket fall som helst håller jag med Sam Lowry om att det är en tung förlust.

Är en ny mod på ingång? Kan vi vänta oss en revival av SM´s moderatorskap? Kommer vi stå med enbart en mod på CB-forat fortsättningsvis?

MVH
Citera
2007-09-11, 22:26
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLure
Kommer vi stå med enbart en mod på CB-forat fortsättningsvis?
Målsättningen är att alla forum skall ha minst två moderatorer, så blir det inte StorMamma så blir det någon annan.
Citera
2007-09-13, 15:13
Medlem
poojks avatar
borde finnas ett forum med cannabis culture
Citera
2009-02-06, 14:08
Bannlyst
Dags att rensa upp i Cannabis kanske, trådarna är en jävla lekstuga och väldigt lite diskuteras som har någon sorts relevans? Bara för att man nyttjar Cannabis ska man alltså skriva i det forumet när man är påverkad och det accepteras?

Varför kan inte nivån på trådar och inlägg i CB forumet vara högre?
Citera
2009-02-06, 17:02
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Dags att rensa upp i Cannabis kanske, trådarna är en jävla lekstuga och väldigt lite diskuteras som har någon sorts relevans? Bara för att man nyttjar Cannabis ska man alltså skriva i det forumet när man är påverkad och det accepteras?

Varför kan inte nivån på trådar och inlägg i CB forumet vara högre?
En av anledningarna till att jag håller min smutsiga byk borta från delen, rena vilda western med hälften noobfrågor o resten resefrågor om amsterdam.

Trodde ett tag att tiden för ett coolt, nyskapande cb forum var kommet men icke. Nu härjar 90 talisterna fritt o spammar ned varenda tråd.
Citera
2009-07-08, 01:55
Bannlyst
https://www.flashback.org/showthread.php?t=952936
Citera
2009-07-08, 02:39
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
https://www.flashback.org/showthread.php?t=952936

Den blev som du ser RP:ad samma minut som den skapades (nej, jag vet att du inte ser exakt tidpunkt om du inte kollade snabbt), men du ser att den är det iaf.

Men ja, standarden sjunker brutalt med 16-åringarna som firar sommarlov tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in