2007-08-14, 20:43
Medlem
Nyligen genomgick delforat Integration och Invandring en förändring till det bättre. Med tydligare regler åtföljt av konsekvent och aktiv moderering fick man upp nivån några snäpp. I o I må ha varit det värsta "problembarnet" men det finns åtminstone ett till "problembarn" i min mening, med betoning på barn. Det är för många underåriga i Cannabisforumet helt enkelt och rent generellt för mycket låg nivå anser jag. En åtgärd likt den som genomfördes i Integration och Invandring är just vad som skulle behövas även i Cannabis just för att höja nivån och få bort de underåriga.

Så min fråga till ledningen: Finns det några närliggande planer på en höjning av forumet? Om inte, varför?
Citera
2007-08-15, 02:10
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Nyligen genomgick delforat Integration och Invandring en förändring till det bättre. Med tydligare regler åtföljt av konsekvent och aktiv moderering fick man upp nivån några snäpp. I o I må ha varit det värsta "problembarnet" men det finns åtminstone ett till "problembarn" i min mening, med betoning på barn. Det är för många underåriga i Cannabisforumet helt enkelt och rent generellt för mycket låg nivå anser jag. En åtgärd likt den som genomfördes i Integration och Invandring är just vad som skulle behövas även i Cannabis just för att höja nivån och få bort de underåriga.

Så min fråga till ledningen: Finns det några närliggande planer på en höjning av forumet? Om inte, varför?

För det första har inte situationen på I&I blivit bättre på något sätt, eller är du av en annan åsikt? För det andra är inte I&I ett problembarn jämfört med cannabisforumet, det är ju som dag och natt. Det är användarna som ska ändra på sig (om dom nu vill), inte reglerna.
Citera
2007-08-15, 09:31
Bannlyst
Cannabisforat är väl ändå rätt ok idag, det har varit mycket värre, glöm inte att det varit sommarlov.. då tycker jag det är värre med en råtta till moderatorwannabe som förstör drogodlingsforat, han bidrar inte ett squat men ser till att allt låses, tvivlar på att modsen har pejl på forat i övrigt utan bara njuter när h*n slickar upp dem i brygga.. drogodlingsforat kan mer eller mindre låsas i väntan på att nya revolutioneradnde upptäkter kommer som man kan skriva om och som inte finns i en redan skapad tråd.. synd när en användare(som jag inte sett sysslar med vare sig drogodling eller bruk av droger utan som endast verkar ha gått in för att komma in i outlaw från början..) sänker forumet och samtidigt är beskyddad av modsen..

och förresten gynnar "höjningen" av I&I endast motståndarlaget, det skulle innebära att mullenö, GH och droghataren kommer bli rätt ensamma i cannabis om en liknande "kvalitetshöjning" sker i cb..
Citera
2007-08-15, 13:31
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
Cannabisforat är väl ändå rätt ok idag, det har varit mycket värre, glöm inte att det varit sommarlov.. då tycker jag det är värre med en råtta till moderatorwannabe som förstör drogodlingsforat, han bidrar inte ett squat men ser till att allt låses, tvivlar på att modsen har pejl på forat i övrigt utan bara njuter när h*n slickar upp dem i brygga.. drogodlingsforat kan mer eller mindre låsas i väntan på att nya revolutioneradnde upptäkter kommer som man kan skriva om och som inte finns i en redan skapad tråd.. synd när en användare(som jag inte sett sysslar med vare sig drogodling eller bruk av droger utan som endast verkar ha gått in för att komma in i outlaw från början..) sänker forumet och samtidigt är beskyddad av modsen..

och förresten gynnar "höjningen" av I&I endast motståndarlaget, det skulle innebära att mullenö, GH och droghataren kommer bli rätt ensamma i cannabis om en liknande "kvalitetshöjning" sker i cb..

Nu tar vi det lungt, Sam. Bara några månader till.
Överdriver du inte lite väl mycket nu förresten?

Håller med om att det som vanligt är lägre nivå i cannabis än i det övriga forumet, men jag trodde faktiskt att det skulle vara betydligt värre där nu under sommaren.
En ny (tillfällig kanske?) mod, följt av striktare regler och några veckors järnkoll skulle nog göra susen i cannabis.
Det enda felet på modereringen so far är för lite aktivitet.
Citera
2007-08-15, 13:40
Medlem
yonnys avatar
Nolltolerans mot höga inlägg (inlägg som slutar med "...eller skit i va ja skrev nu är så jävla bäng nu") kanske vore något? (KFK)

Samtidigt kan man ha nolltolerans mot OT. Om en tråd handlar om en viss strain så kanske man inte vill ha inlägg där någon skriver "jag rökte <annan strains namn> o det va nice!"
Citera
2007-08-15, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Nu tar vi det lungt, Sam. Bara några månader till.
Överdriver du inte lite väl mycket nu förresten?

Håller med om att det som vanligt är lägre nivå i cannabis än i det övriga forumet, men jag trodde faktiskt att det skulle vara betydligt värre där nu under sommaren.
En ny (tillfällig kanske?) mod, följt av striktare regler och några veckors järnkoll skulle nog göra susen i cannabis.
Det enda felet på modereringen so far är för lite aktivitet.
tre månader och tjugonio dagar, kanske skulle koppla ner till dess.. iaf bäst för mig att inte posta i drogodling efter att t o m de som yppade sig om skvallerbyttabingbång åkte på ett gäng tillsägelser, ruttet..

nee, jag tycker inte jag överdriver, skapade en tråd i odlingsforumet där jag ifrågasätter nyttan av det.. på första sidan är 15 av 20 trådar låsta eller flyttade, varför ska då odlingsforat ta upp plats? mycket av gnället i cb är att trådar som hör hemma i odling ska flyttas mm, och där låses dom..

sen tycker jag inte cb är så hemskt idag, jämför man med andra forum kanske det är yrare.. men när cb har varit i kaos har det varit mycket värre än det är nu, tror inte det spelar någon roll hur bra det är(eller hur lite dåligt kanske är rättare) så finns där alltid nåt att hänga upp sig på, nästan som en låsningskvot behöver fyllas oberoende av hur det ser ut..

men i vart fall tycker jag det vore lämpligt att ta in en ny mod i tider som dessa, ska det till en ny mod så lär det väl vara bättre att komma in när det är lugnt och få en mjukstart till skillnad mot de tidigare modtillsättningarna, kanske t o m att ledningen har tid på sig att utse någon som är lämplig som mod istället som sist att låta en som skulle å tillgång till outlaw få ett forum där hon ställde till med så lite(!!!!!!!!????!!!) skada som möjligt..
Citera
2007-08-15, 14:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Cb delen känns redan nu lite bättre,det har skett en uppstramning.
Mkt kan bli bättre men grunden o nivån som är lagd är helt ok enligt mig.
Att sedan massa sommarlovs barn hittat in får vi ta,alla ungar är ju datanördar.
Bara alla hjälps åt att rapportera dom o se till att trådarna ger ngt.
Man vill ju bara spy när samma trådar dyker upp ibland 3-4 ggr per dag,men men,det blir bättre o sista månaden ganska underhållande.
Modsen gör numera ett utmärkt jobb o det märks att dom är med igen båda två.
Citera
2007-08-15, 14:41
Bannlyst
Citat:
iaf bäst för mig att inte posta i drogodling efter att t o m de som yppade sig om skvallerbyttabingbång åkte på ett gäng tillsägelser, ruttet..
Ja, odlingsdelen har varit stenhård faktiskt... Finns säkert dom som inte vågar starta nya trådar där... Dessutom, känns det som det finns en wanna-be-mod där som verkligen suger...
Citera
2007-08-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Nolltolerans mot höga inlägg (inlägg som slutar med "...eller skit i va ja skrev nu är så jävla bäng nu") kanske vore något? (KFK)

Samtidigt kan man ha nolltolerans mot OT. Om en tråd handlar om en viss strain så kanske man inte vill ha inlägg där någon skriver "jag rökte <annan strains namn> o det va nice!"

I det nya I o I har man infört just detta, varje off-topic leder till tillsägelse och vid fyra tillsägelser utdelas en varning med tillhörande tempbann. Om dessa regler applicerats även till Cannabis-forat tror jag faktiskt att underverk hade skett. Men för att reglerna ska få någon verkan krävs det ju att dem efterlevs, då behövs nog fler aktiva och engagerade moderatorer.
Citera
2007-08-15, 23:06
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
I det nya I o I har man infört just detta, varje off-topic leder till tillsägelse och vid fyra tillsägelser utdelas en varning med tillhörande tempbann. Om dessa regler applicerats även till Cannabis-forat tror jag faktiskt att underverk hade skett. Men för att reglerna ska få någon verkan krävs det ju att dem efterlevs, då behövs nog fler aktiva och engagerade moderatorer.

De flesta seriösa användare skulle nog ha flytt, resten skulle blivit bannade. Samma sak som hänt i I&I altså. Forumet ska vara till för användarna, inte tvärtom.
Citera
2007-08-16, 10:52
Bannlyst
Citat:
Cannabisforat är väl ändå rätt ok idag, det har varit mycket värre, glöm inte att det varit sommarlov.. då tycker jag det är värre med en råtta till moderatorwannabe som förstör drogodlingsforat, han bidrar inte ett squat men ser till att allt låses, tvivlar på att modsen har pejl på forat i övrigt utan bara njuter när h*n slickar upp dem i brygga..
Oberoende av att ha läst detta skrev jag faktiskt mitt inlägg... (läste det alltså inte)
Citera
2007-08-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
De flesta seriösa användare skulle nog ha flytt, resten skulle blivit bannade. Samma sak som hänt i I&I altså. Forumet ska vara till för användarna, inte tvärtom.

Varför skulle de seriösa användarna fly för att standarden höjs? Låter ju väldigt ologiskt.

Snarare skulle de seriösa användare strömma till forumet om nivån höjts och fjortisarna skulle till slut tröttna och bli färre tror jag.

Vad som hänt i I o I förutom att det har blivit några urbota korkade rasister färre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in