2007-08-14, 20:26
Medlem
DawnOfTheDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSture d.ä
Hmm själv var jag aldrig rädd för skrotnisse men jag kan tänka mig att de stela dockansiktena kombinerat med riktiga händer och skarpa skuggor var lite kusligt för vissa...

Det var riktiga händer med docköverkropp som inte direkt skrämde mig men det var en kittlande skön skräckfilmsstämning.
Citera
2007-08-14, 20:53
Medlem
Kan inte nån leta upp en bild på skrotnisse?
Har för mig att han hade en väldigt bister min i kombination med att mössan typ hängde för hans ögon. Gillade verkligen inte honom! Han satt väl mest inne på sitt skrotlager och runkade samtidigt som han pratade med sig själv med en föraktfull ton.

Edit:
http://www.psylicium.dk/wp-content/skrotnisse.jpg

No further questions your honour!

De ser ju ffs ut som några slags pedofiler!

Bild på alla karaktärerna: http://www.ttela.se/uploaded/image/2...5/1skrotn3.jpg

Han längst till vänster, professorn?, var också riktigt obehaglig vill jag minnas!
Citera
2007-08-14, 20:54
Medlem
Usch, kommer verkligen ihåg att jag var livrädd för det programmet. Får kalla kårar varje gång jag ser det.
Citera
2007-08-14, 22:27
Medlem
Mitanders avatar
Haha jag märker att det var många var skrajja för Ika i Rutan.
Jag hade blandade känslor för det programet själv. När jag var på humör så kunde det vara okej och ibland så fick jag ångest när det dök upp i rutan.

Men ändå, är det här så läskigt?
http://www.youtube.com/watch?v=p3We9p4QdvY
Citera
2007-08-14, 22:33
Medlem
BrainDisorders avatar
Var aldrig rädd för Skrot-Nisse när jag var liten.
Men såhär i efterhand så förstår jag inte varför.
Bertil Enstöring, huva!

Nej, det är fan riktigt obskyrt, mörkt och vemodigt.

Något som var så jävla otäckt var i Tintin, faraoernas cigarrer?
Det där med opium och sånt.. Och så var det en snubbe som typ hade turban och spelade på en flöjt, och hade hypnotiserande blick?
Fyfan vad det var otäckt, vem fan gör sånt för barn?

Någon som vet vad jag menar? Har den på VHS, men ingen VHS-spelare hemma.
Citera
2007-08-14, 22:34
Medlem
Morran ja. Vilket jävla monster. Men hon verkar inte så farlig i den tecknade seriren. Hon kommer fram till mumintrollet för att åka på isprinsessans snöhäst. Då säger mumin att hon inte får det och hon vänder om och glider iväg. Men det är något med hennes utseende som jaf FORTFARANDE tycker är läskigt
Citera
2007-08-14, 22:36
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Morran ja. Vilket jävla monster. Men hon verkar inte så farlig i den tecknade seriren. Hon kommer fram till mumintrollet för att åka på isprinsessans snöhäst. Då säger mumin att hon inte får det och hon vänder om och glider iväg. Men det är något med hennes utseende som jaf FORTFARANDE tycker är läskigt

Men vafan, det blir väl is efter henne?
Hon är så kall, hon sprider ond bråd död!
Citera
2007-08-14, 22:37
Medlem
GodoShingos avatar
Jag var inte rädd. Däremot hatade jag programmet för att det var så mörkt och eländigt och tråkigt.
Citera
2007-08-14, 22:51
Medlem
Activazs avatar
Precis som TS och Gronis så var jag fruktansvärt rädd när det handlade om Morran, gråten var nästan nära. Vågade nästan inte heller kolla. Skrot-Nisse var en favorit som gillades
Citera
2007-08-14, 23:34
Medlem
Ingen som var skraj för den äckliga kärringen och ugglan i programmet Från A till Ö?
Citera
2007-08-14, 23:45
Medlem
Dr_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snkca
Ingen som var skraj för den äckliga kärringen och ugglan i programmet Från A till Ö?

Hedvig? Nä för fan, det programet var bara trist helt enkelt.

Det som gjorde skrotnisse så läskigt var att dockorna såg så äkta ut, såg nästan ut som missbildade människor. Sedan var hela stämningen i serien lite småkuslig. Tyckte själv inte att den var så läskig när jag var mindre, jag är nästan mer rädd för den nu än då.

Angående Morran så håller jag verkligen med. Hon var och är fortfarande en riktigt läskig prick. Hon känns så äkta på något vis, man vill veta mer om henne. Varför går hon omkring hela tiden som en lodare? Kanske hon letar efter system-kassen som hon gömde i en buske när hattifnattarna gjorde en räd.
Citera
2007-08-15, 00:20
Medlem
Jag var fan aldrig rädd för Skrotnisse, dock så gillade jag inte eremiten! Men hela det där programmet var sjukt och jag kan förstå att barn var rädd för han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in