• 1
  • 2
2007-08-14, 18:00
Medlem
Mitanders avatar
Ja det är frågan. Jag har tolkat det som att många tyckte att skrotnisse var läskig. Själv tyckte jag aldrig det. Vad är era erfarenheter av skrotnisse?

PS: Jag var däremot skitskraj för Mårran i Mumintrollen. Fy satan vilket bokstavligt iskallt dödskallemonster. Får på allvar kalla kårar av henne:
http://content.answers.com/main/cont...250px-Buka.jpg
http://www.lotten.se/uploaded_images...JPG-749179.jpg
Citera
2007-08-14, 18:03
Medlem
DeGes avatar
Minns inte själv, men märkte det när vi spelade den för kompisens lillebror.
Han var skraj för Bertil Enstöring, Thure Björkman, speciellt när Björkman använder psykterror mot Bertil. Sen vande han sig dock och tyckte om den.

Kan ha nåt att göra med gubbarnas röster tror jag.
Citera
2007-08-14, 18:07
Medlem
Aiolis avatar
Det var så mörkt allting, saker hände långsamt, gubbarna såg konstiga ut och pratade konstigt. Läskig stämning helt enkelt.
Citera
2007-08-14, 18:21
Medlem
Mitanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeGe
Minns inte själv, men märkte det när vi spelade den för kompisens lillebror.
Han var skraj för Bertil Enstöring, Thure Björkman, speciellt när Björkman använder psykterror mot Bertil. Sen vande han sig dock och tyckte om den.

Kan ha nåt att göra med gubbarnas röster tror jag.
Bertil Enstöring lät ju som en snäll gammal farfar.
Citera
2007-08-14, 18:27
Medlem
blotarns avatar
Att se Björkman in action i Skrotnisse-avsnitten var ungefär som samma upplevelse som när jag såg hajen när jag var 6 år gammal. Blev livrädd.
Vågade inte se det efter ett tag.
Citera
2007-08-14, 18:28
Medlem
Bill Hs avatar
Skrotnisse var skrämande men långt ifrån lika skrämande som Ika i rutan.
Får rysningar bara jag tänker på Ika och Åke.
Det var som skräckfilm för barn.
Citera
2007-08-14, 18:35
Medlem
MyZt|pettsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitander
JPS: Jag var däremot skitskraj för Mårran i Mumintrollen.
Usch ja.. närmast traumatiskt.. läste nån bok där hon var väldigt ond och jagade en liten flicka, också samma författarinna.. konstiga barnhistorier det där :\

Citat:
Ursprungligen postat av Aioli
Det var så mörkt allting, saker hände långsamt, gubbarna såg konstiga ut och pratade konstigt. Läskig stämning helt enkelt.
Sant, jag blev dock inte direkt rädd men tyckte att dom såg någorlunda hemska ut ändå, minns att min syster var "rädd" för skrot-nisse..
Som sagt, allting i serien är väldigt mörkt och man ser knappt några riktiga ögon på karaktärerna har jag för mig(?) eller om man inte ser dom alls..
Citera
2007-08-14, 18:39
Medlem
Ranknfiles avatar
Jag tyckte allt finskt i allmänhet var läskigt som barn.. hadde en finsk polare med en alkismorsa som va lite lätt scary
Citera
2007-08-14, 18:46
Medlem
StenSture d.äs avatar
Hmm själv var jag aldrig rädd för skrotnisse men jag kan tänka mig att de stela dockansiktena kombinerat med riktiga händer och skarpa skuggor var lite kusligt för vissa...

Ica i Rutan däremot. Där snackar vi terror! Låg liksom en aura av mental ohälsa över hela programmet... fast kollar man in introt idag märker man att Ica var rätt het
Citera
2007-08-14, 19:50
Bannlyst
jag har INGEN aning om vad de där ica i rutan är . kan någon förklara och posta en bild lr nåt?
Citera
2007-08-14, 19:53
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _SaintJoniz
jag har INGEN aning om vad de där ica i rutan är . kan någon förklara och posta en bild lr nåt?
http://www.youtube.com/watch?v=-NDh2...elated&search=
Finns massa snuttar på youtube.
Citera
2007-08-14, 19:55
Bannlyst
Därför han såg ut som en tvättäkta psykopat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in