2007-08-18, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Idag finns det en maskerad bild i tidningen, är det klarlagt vem det är?

http://www.expressen.se/noje/1.80275...nner-overgrepp
Ja, det är Sasha/Sacha Mesic.

Mingel.se: http://www.mingel.se/bilder/%7BD2D25...E33%7D_1-3.jpg
Expressen: http://www.expressen.se/polopoly_fs/...2961886335.jpg

Se den andra tråden:

Vem är tv-profilen som påstås antastat Ann Söderlund när hon var liten?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=529664
Citera
2007-08-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Idag finns det en maskerad bild i tidningen, är det klarlagt vem det är?

http://www.expressen.se/noje/1.80275...nner-overgrepp
Ja, läs i den andra tråden.
Citera
2007-08-18, 15:13
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Ja, läs i den andra tråden.

Tack!
Citera
2007-08-18, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurrris
För ca 10 år sedan gick ett program på TV3 som hette Silicon. I detta program medverkade Ann Söderlund. Hon satt (återkommande) i en soffa och diskuterade tjejers sex och toalettbestyr. Mycket ingående och initierat. Gry Forsell var en av programledarna. Det var så dåligt att man häpnade. Till slut hade programmet inga tittare och det lades ner.
Ifjor upptäckte jag att hon (Söderlund) fått ett eget program som handlade om småbarn. Jag såg ett halvt avsnitt sen stod jag inte ut. Vem har anställt denna Söderlund och betalar henne med mina licenspengar? Nu går hon ut och berättar att hon blivit våldförd av en TV-kändis för 15 år sen. Herregud. Är det ingen som förstår att det enda hon vill är att få uppmärksamhet. Mediahora är väl rätta ordet!

Ja, säg det. Hon är riktigt vidrig att se på. Ser ut som hon är urtypen för kvinnor som aldrig rakar sig mellan benen. Skulle aldrig ha sex med henne om jag ens fick betalt. Ett litet bevis på att hur vidrig hon är, är ju att hon inte lyckats få en svensk kille att sätta på henne, utan att hon var tvungen att importera en eskimå.
Citera
2007-08-18, 18:55
Bannlyst
Helt aprop

Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Ser ut som hon är urtypen för kvinnor som aldrig rakar sig mellan benen.
På det temat skriver hon följande:

Citat:
Redaktionen fredagen den 1 mars [2002], kl 12:00

Har du friserat muffen någon gång?

Nä, skratta inte - jag menar allvar. Har det hänt att du har gått till Konsum en lördagsmorgon och köpt hennaröd färg som du har smetat in fitthåret med; satt på en (jag förmodar hemmagjord) blekningshätta och slagit dig ner med en nybakt frukostgiffel för att vänta in den stora förvandlingen "down under". Sluta fnissa, det här är en seriöst menad fråga. Anledningen till att jag undrar är att kvinnans, en gång så heliga underliv, plötsligt verkar ha förvandlats till var mans egendom.

Jag vet inte om det är en tillfällighet, att kvinnoblaskorna bara hakar på varandra i hopp ökad lösnummerförsäljning; eller om det verkligen våras för muffen. Ska vi tro på Amelia, Silikon och Vecko-Revyn är anledningen den sistnämnda. Eller finns det något annat sätt att tolka ovan nämnda tidningars omslagsrubriker den senaste tiden?

"Ska man raka musen?" (Vecko-Revyn, nr 3 2002) "Är 70-talsmuffen utrotad?" (Silikon, nr 3 2002) "Frisera sig "där nere" - varför?" (Amelia, nr 5 2002)

Fast i musträsket lusläser jag Amelias reportage "Dags att stajla muffen?" På ett uppslag synar jag de svartvita bilderna (svartvitt är mer arty och därför mer muffpolitiskt korrekt) som är närbildstagna på åtta "vanliga" kvinnors underliv. Amelias redigerare har tokat till allt lite med galna rubriker på de fantasifullt friserade grottfrisyrerna. Eller vad sägs om "Buskablyg", "Ett klipp för mycket" och "Vildvittran"? Ingen bild stämmer in på "min" frisyr där nere. Undrar just vad redigeraren på Amelia skulle döpa den till. "Törnrosa" kanske på grund av min insomnade bikinilinje.

Kan inte släppa ämnet; ringer upp min kompis som berättar att det finns hårsalonger i London där de friserar murvan utan att höja på ögonbrynshåret. "No more bad hairdays", typ. Ringer upp en bättre hårsalong i Stockholm för att se om jag kan boka en tid.

"Björn Axéns hårinstitut, Sofie."
Hej jag heter Ann och undrar om jag kan boka en klipptid för håret "där nere"?
"Ehh, vi ligger på Norrlandsgatan 7."
Nej, jag menar alltså om jag kan boka tid för klippning och färgning för pubeshåret?"
"Nej, nej, det gör vi inte."
Känner du till någon salong som gör det?
"Nej, tyvärr."
Tack Och hej då.
"Tack."

Ok, låt oss nu angripa det här ämnet från en mer seriös point of view. Det är nånting som är ruttet i ett samhälle där porrtidningar gör gemensam sak med tjejditon och exponerar fittan och behandlar henne som en nyfriserad sällskapshund. Kom, kom alla som vill och titta på vår nyklippta lilla fittines. Jag har varit på semester med väninnor som har tillbringar halva ferien med att raka ben, armhålor och bikinilinjer. Och jag vet killar som inte "går ner" på tjejer som inte är nyansade.

Själv fick jag senast i somras frågan av en taxichaufför om "varför jag hade så håriga ben?"

Har håret på muttan (kroppshår) blivit ett samhällsdiskussion där gammal som ung har en bestämd åsikt? Kanske blir det rent av en partipolitisk ställningstagande i nästa val? Att raka eller att inte raka muffen är alltså frågan. Och sisten kvar med ett hår kvar på kroppen är en tönt!

P.S. Finns det förresten någon feministisk lagd matematiker som har räknat ut hur många timmar en modern kvinna i genomsnitt lägger ner på att raka sig under sin livsstid?
http://www.sourze.se/default.asp?ItemID=10128179
Citera
2007-08-18, 21:01
Medlem
ulvenas avatar
Det enda jag retat mig på med Ann är att hon har noll koll på sina ungar (i TV i allafall) om mina höll på som hennes skulle jag skämmas.

"Oj, nu rev Dante ner ett par glas, vad tokigt!"
*ler*

Håll ordning på barnen så river de inte ner glas men det är klart, vad är lite glas jämfört med TV-kamerans sken.
Citera
2007-11-28, 17:58
Medlem
bustas avatar
Jag har hört rykten om att hon gillar rövknull (2an) faktiskt. Nån som har mer info här?

OBS detta är allvarligt menat, inte det vanliga "tar hon den i tvåan"-tramset!
Citera
2007-11-28, 18:26
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busta
Jag har hört rykten om att hon gillar rövknull (2an) faktiskt. Nån som har mer info här?

OBS detta är allvarligt menat, inte det vanliga "tar hon den i tvåan"-tramset!

Hur skiljer man allvarliga inlägg om 2:an från tramsinlägg om 2:an?

Ganska outhärdlig är hon i alla fall. Typisk svensk TV-produkt.
Citera
2007-11-28, 18:29
Medlem
bustas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Hon är minst sagt outhärdlig. Dessutom låter hon RIKTIGT korkad när hon öppnar käften. Ungefär som att hon har tillbringat hela tonåren med att sniffa lösningsmedel.
Citera
2007-11-28, 18:42
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busta
Hon är minst sagt outhärdlig. Dessutom låter hon RIKTIGT korkad när hon öppnar käften. Ungefär som att hon har tillbringat hela tonåren med att sniffa lösningsmedel.

Exakt så känner jag. Vem fan har gett henne mediautrymme?
Citera
2007-11-28, 18:52
Medlem
asdfasdfs avatar
Hon är närmast helt outhärdlig med ljud och bild...
snäppet högre än avskum som Ola Salo och liknande som jag inte ens klarar 5 minuter av, men inte mycket bättre...

Hennes texter som jag blivit uppmärksammad på via FB-trådarna förvånade mig lite dock... de känns mindre flamsiga och inte alls lika korkade som jag fått intrycket av att hon är när hon öppnat sin mun i teve...
det är någonting med rösten mycket riktigt...
hon låter riktigt korkad...
sedan bidrar nog minspelet etc också till det intrycket...
som att hon inövat rollerna flamsmaja och bimbo i sitt maner någon gång för att verka käck eller ofarlig... vet inte... men hon beter sig som om hon skulle vara helt obegåvad och på samma intellektuella nivå som Linda Rosing, som t.o.m hon lyckas göra ett mer sansat intryck i sitt sätt att prata och sitt minspel...
(trots att det hon säger är så befängt det kan bli)
Citera
2007-11-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Det går inte o skilja allvariga inlägg och tramsinlägg om 2:an eftersom det
i varje tråd som handlar om en tjej innehåller en fråga om 2:an. Frågan ställs oftast av småyngel som inte ens har haft den i 1:an!

Sen om den här Ann så har du rätt i att hon är en typisk svensk TV-produkt,
gör som många andra tjejer pratar till tittarna som vi vore barn. Mattanten
Leila och väderkärringarna på 4:an Madeleine och nån mer är typiska exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in