Mutor..????
Nej jag dras inte alla föräldrar över en kam.. Gudbevars det finns föräldra som kan tänka till lite även om de blir allt mindre av dem...
Men jag undra ändå över detta:
Citat:
Men vad är problemet? Jag tror inte heller att nån dör av näringsbrist men om min ettåring är tjurig och jag har slut på mellanmål/mutor så esr jag INGa problem med att ge honom nåt som vi betalar sen. Klart jag kan låta honom gallskrika och slänga sig ur vagnen men det verkar ju onödigt.
(Inlägg 183 sid 19 i tråden Roger länkade till)
Mutor? Mellanmål är en sak och det skall ungen ha om det behövs, då hoppas jag att mellanmålet består av något god nyttig frukt och/eller bär med något vettigt att dricka till..
Men detta med mutor.. Något jag ser ofta hur mammor/pappor sticker en tablettask eller annat godis,kakor,kanelbullar, risifrutti etc (olika sockerbomber) i ungarnas näven väldigt ofta för att få dem "tysta", och så ger vi ungen en fin sockerbomb att skölja ned det med i form av festis el cola, el fanta etc.. Inte undra på att dagens ungar är
FETA..
(Aspartamsötade drickor och mat är inte så direkt nyttigt heller då aspartam är faktiskt apptistimulerande.)
Vad hände med den fina gyllene regeln som många av oss (35+ och över) växte upp med; "Godis endast på Lördagar"? Både nyttigare för tandhälsan och motverkar fetma.