2007-08-16, 09:16
Medlem
indens avatar
Skulle väl inte förvåna om det var ett hittepå men om det inte är det så chansar jag på att det är en person som finns på den här sidan:

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=4399
2007-08-16, 09:26
Medlem
tall_marcuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajädrarja
Lögner brukar vara ett sätt för patetiska och opportunistiska människor att få uppmärksamhet. Piffa upp någon story om någon fet jävel med att han var i TV och jädrar vad intressant det blir (jag har själv varit med på TV flera gånger, men inte fan blir jag intressant för det).

Det skulle lika gärna kunnat vara Linda Rosing som gjort samma uttalande eftersom det är opportunt just nu. (dock i Rosings fall hade det förmodligen varit sant )

Jag tittar inte så mycket på tv, men senast när jag såg AS i nåt matlagningsprogram så blev jag bara förbannad."Mmmm, sjuuuukt gott!" För helvete, lägg av! Och så stängde jag av. Det är människor som hon som ger homestyling, ytlighet och annan skit ett ansikte.

JJJa

okej, jag har vaknat på fel sida kanske.

Ja det är en tanke som ploppat upp hos mig med.

Är hon "aktuell" med något nu? Boksläpp, nytt TV-program?

Eller är hon bara en massmedialkåt mytoman som vill synas?

Med tanke på det, till synes, hotfulla svarsmail som chribsson2 fick så verkar det som om hon inte vill att vi ska använda grävande journalistik på det uttalande hon gjort.
2007-08-16, 09:37
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tall_marcus
Ja det är en tanke som ploppat upp hos mig med.

Är hon "aktuell" med något nu? Boksläpp, nytt TV-program?

Eller är hon bara en massmedialkåt mytoman som vill synas?

Med tanke på det, till synes, hotfulla svarsmail som chribsson2 fick så verkar det som om hon inte vill att vi ska använda grävande journalistik på det uttalande hon gjort.

Ja hon är aktuell med ett boksläpp den 27 augusti!
Citat:
På spaning med Ann Författare Ann Söderlund
Förlag Natur och Kultur
ISBN 9127025659
ISBN-13 9789127025653
Band Inbunden
Finns även som cd-bok
Upplagenr. 1
Format 185x135x10
Språk Svenska
Utgivning 27 Augusti 2007
Tryckår 27 Augusti 2007

Vikt 224g
Status Titeln tyvärr ännu ej utkommen.
http://www.ugglan.nu/pa-spaning-med-...bok-9127025659
2007-08-16, 09:39
Medlem
Blodpuddings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blodpudding
Hur är det med fettot Jake som gjorde sig lustig tillsammans med Dan Beckman i Sen kväll med Luuk.

Ooops! Jag menar ju så klart Sacha. Jake var ju Pappis snutkollega. Vad tokigt det kan bli
2007-08-16, 09:42
Medlem
tall_marcuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Ja hon är aktuell med ett boksläpp den 27 augusti!

http://www.ugglan.nu/pa-spaning-med-...bok-9127025659

Se där! Vilket sammanträffande!
2007-08-16, 09:49
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
mmm...jag citerar: "jag undanber mig denna typ av frågor på min officiella e-postadress. Vår it-avdelning har kontrollerat din ip-adress och jurister kommer att höra av sig till dig om de anser att grund för åtal finns"
Hon verkar lite överspänd tycker jag.....grannen lär bli paff när "it avdelningen" hör av sig...
har någon annan provat?
Hahaha.
skicka henne länken till denna fb-tråd nästa gång så kanske hon skriver till admin att hon ska polisanmäla FB eller något annat ball. Verkar rätt på överspändhetsskalan...
2007-08-16, 10:19
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaydeCaca
Jag känner SM ytligt och han har varit i Sverige i minst 30 år, och eftersom människan kom till Sverige på 90 talet är det en omöjlighet.
Förstod inte riktigt. Kom SM hit på 90-talet eller har han varit här minst sedan 1977?!

Tycker fortfarande att fakta för SM stämmer mest in på gärningsmannen(förutsatt att han fanns i Sverige 1988).

* Dyker överraskande upp i TV-rutan 2003. Fanns alltså inte i media tidigare. Något som gör att vi omedelbart kan sluta avhandla BB. Han släpptes från fängelset 1996 och har flitigt figurerat i TV och press sedan dess. Han var dessutom etablerad (och framgångsrik!) i skiv-/nöjesbranschen redan 1988! BB-spåret går alltså fet-bort! Alla andra spår med personer kända i media före 2003 går också bort!!

* "Huvudperson" - inte "gäst" eller "programledare" eller "bifigur" eller "publik" - i en av Sveriges största "talkshower" - inte "underhållningsprogram" eller "nyhetsprogram" eller "debattprogram". Det fanns inte många talkshower år 2003 och Sen kväll med Luuk var då absolut en av de största. Där var SM, okänd tidigare, en av huvudpersonerna tillsammans med Felix Herngren. Huvudpersoner i alla andra program som INTE var talkshower går också fet-bort!

* En känd "TV-personlighet" idag. Vilket SM numera är.

* "Bjöd på drinkar i smyg". SM har jobbat som kock i 32 år. Att AS som 16-åring praktiserade (pryade i 9:an?) på restaurang är inte alls otroligt. Att hon sedan efter skolan kom in i media-branschen är en helt annan femma.

* "3 gånger så gammal". År 1988 AS var 16, SM 47. Rätt ålder alltså.

* SM är inte smal och snygg...
2007-08-16, 10:40
Medlem
tall_marcuss avatar
Citat:
Ann Söderlund har arbetat som praktikant på Katrineholms-Kuriren i alla fall:

1999-09-14
Till chefredaktör för MTGs nya tidning Silikon för kvinnor mellan 15 och 35 år har utsetts Ann Söderlund. Hon har arbetat som praktikant på Katrineholms-Kuriren och sedan varit chefredaktör för tidningen Solo. Anns far Göran Söderlund kommer från Katrineholm och började sin tidningsbana på KK.

2000-08-30
Tidningen Silikon har bytt chefredaktör. Knappt ett år efter starten avgår Ann Söderlund, tidigare praktikant på KK, och ersätts av Stina Cederholm, som tidigare bland annat arbetat med nöje och mode på Expressen

Med en dåres envishet...Vem var hennes chef på KK?
2007-08-16, 10:48
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tall_marcus
Med en dåres envishet...Vem var hennes chef på KK?
Gärningsmannen var "en av hennes chefer". Om nu KK-spåret är rätt finns det nog många troliga chefer att välja på...

Men jag tror knappast att AS "arbetade" som 16-åring. Däremot praktiserade (pryade?) hon enligt egen utsago. Hon arbetade nog som praktikant på KK senare.
2007-08-16, 11:01
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Förstod inte riktigt. Kom SM hit på 90-talet eller har han varit här minst sedan 1977?!
Tycker fortfarande att fakta för SM stämmer mest in på gärningsmannen(förutsatt att han fanns i Sverige 1988).
Ja det återstår att fastställa när han kom till Sverige, i övrigt se mina kommentarer nedan. Mycket av det du säger stämmer men inte allt.

Citat:
* Dyker överraskande upp i TV-rutan 2003. Fanns alltså inte i media tidigare. Något som gör att vi omedelbart kan sluta avhandla BB. Han släpptes från fängelset 1996 och har flitigt figurerat i TV och press sedan dess. Han var dessutom etablerad (och framgångsrik!) i skiv-/nöjesbranschen redan 1988! BB-spåret går alltså fet-bort! Alla andra spår med personer kända i media före 2003 går också bort!!
Jag är helt enig här.

Citat:
* "Huvudperson" - inte "gäst" eller "programledare" eller "bifigur" eller "publik" - i en av Sveriges största "talkshower" - inte "underhållningsprogram" eller "nyhetsprogram" eller "debattprogram". Det fanns inte många talkshower för 15 år sedan och Sen kväll med Luuk var då absolut en av de största. Där var SM, okänd tidigare, en av huvudpersonerna tillsammans med Felix Herngren. Huvudpersoner i alla andra program som INTE var talkshower går också fet-bort!

Här förstår jag inte riktigt vad du menar, Sen kväll med Luuk sändes 1996-2004, hon påstår att hon såg personen 15 år senare dvs 2003-2004 (inte för femton år sedan). Jag ställer mig dessutom tveksam till att hon skulle välja att kalla honom för "huvudperson". Jag tror snarare att personen vi söker har gjort ett enstaka framträdande, "huvudperson" kan enligt mitt förmenande visst vara en gäst.

Citat:
* En känd "TV-personlighet" idag. Vilket SM numera är.
Stämmer!

Citat:
* "Bjöd på drinkar i smyg". SM har jobbat som kock i 32 år. Att AS som 16-åring praktiserade (pryade i 9:an?) på restaurang är inte alls otroligt. Att hon sedan efter skolan kom in i media-branschen är en helt annan femma.
Hon betecknar honom som en "fadersgestalt" och jag har lite svårt att förlika mig med honom i den rollen, därför är jag mycket tveksam.

Citat:
* "3 gånger så gammal". År 1988 AS var 16, SM 47. Rätt ålder alltså.
Stämmer!

Citat:
* SM är inte smal och snygg...
Stämmer!
2007-08-16, 11:11
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Här förstår jag inte riktigt vad du menar, Sen kväll med Luuk sändes 1996-2004, hon påstår att hon såg personen 15 år senare dvs 2003-2004 (inte för femton år sedan).

Sorry, skrev fel, menade såklart 15 år senare (efter 1988) vilket ger vid handen 2003.

Citat:
Jag ställer mig dessutom tveksam till att hon skulle välja att kalla honom för "huvudperson". Jag tror snarare att personen vi söker har gjort ett enstaka framträdande, "huvudperson" kan enligt mitt förmenande visst vara en gäst.

Det är hon själv som säger just "huvudperson". Inte "gäst". Det gör en viss skillnad. Hade det varit ett enstaka framträdande hade hon knappast sagt "huvudperson" såvida det inte var ett program som helt handlade om personen ifråga. Men då var det knappast en talkshow.

Citat:
Hon betecknar honom som en "fadersgestalt" och jag har lite svårt att förlika mig med honom i den rollen, därför är jag mycket tveksam.

Det är vad du tror, din subjektiva bedömning. Blanda inte ihop det med fakta. Huruvida SM kan vara en fadersgestalt eller inte vet vi absolut ingenting om! (Glöm inte att Sacha i Sen kväll med Luuk är en roll, ett skådespeleri. Och den kan vi knappast kalla en fadersgestalt...)
2007-08-16, 11:31
Medlem
KönsKlass avatar
En huvudperson behöver nödvändigtvis inte vara programledaren, utan det kan vara vara en person som haft en framstående roll i programmet, en gång, eller så kan det ha varit en person i programmet som haft en egen liten "avdelning" där han varit en av favoriterna. Om vi ska gå på Sasha-spåret så hade ju han en sorts huvudroll i Luuk's program på den tiden, där han alltid verkade vara en full och gapig jäkel ute på diverse små meningslösa äventyr. Det var ju han som var kungen i de små återkommande reportagen.

Eller så har "huvudpersonen" blivit "huvudperson" i ett av programmen då han varit gäst i programmet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in