• 1
  • 2
2007-08-13, 23:25
Medlem
I helgen var jag och nåra kompisar ute på landsbygden i en kompis stuga och vi kom att träffa några lokala bybor som sa att dom skulle "puffa bensin" vi undrade naturligvis vafan det var dom svammlade i och följde med dem. Det visade sig att idioterna var dummare än vad vi först trodde, dom sög in ångorna från tanken på en moped och blev cp höga, asså detta måste ju vara direkt livsfarligt?
Citera
2007-08-13, 23:43
Medlem
-Starchild-s avatar
Ja men samma där ja bor för nåt år sen oxå, ett gäng ungdomar brukade hänga utanför OK-macken på kvällarna efter stängning och ta de sista som var kvar i slangarna å sniffa i sej det .. Sen blev dom funna däckade dära. Blev ett jävla skriveri om det i den lokala tidningen om hur farligt det var och att föräldrarna måste hålla koll på vad deras barn gör om dom vill ha dom kvar i livet osv..
Citera
2007-08-13, 23:48
Medlem
Nålkåts avatar
Direkt livsfarligt är det inte, men det är fortfarande otroligt farligt. Bränner hjärnceller som inget annat. Jag har hört att ett djupt andetag bensinångor i normalstora lungor bränner lika mycket hjärnceller som en grov oavbruten fylla som varar i 48 timmar.

Jag har ingen källa för detta påstående, men jag tror faktiskt det kan stämma.

Har läst om många personer som testat och sedan haft svårigheter att prata ett bra tag efteråt, det är ganska olika men jag har fått uppfattningen att det oftast rör sig om 7-10 dagar.

Testa inte!
Citera
2007-08-13, 23:58
Medlem
Kommer aldrig i helvettet att testa skiten, det säger ju sig själv .. Men då bör det ju även vara farligt att inandas luften då man står och tankar? Man känner ju ofta en väldigt påtaglig bensin lukt
Citera
2007-08-14, 00:37
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murphyes
Kommer aldrig i helvettet att testa skiten, det säger ju sig själv .. Men då bör det ju även vara farligt att inandas luften då man står och tankar? Man känner ju ofta en väldigt påtaglig bensin lukt
När man står så utgör ångorna mycket lägre procenthalt utav allt du andas in, eftersom det blandar sig med vanliga luften. Men står man där länge lär man ju känna av det till slut, mer eller mindre. Har man däremot läpparna runt tanklocket på sin MT5 och hyperventilerar för kung och fosterland i nån minut är det bara ren koldioxid och bensingaser man andas in. Inte nyttigt alls.
Citera
2007-08-14, 01:26
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nålkåt
Direkt livsfarligt är det inte, men det är fortfarande otroligt farligt. Bränner hjärnceller som inget annat. Jag har hört att ett djupt andetag bensinångor i normalstora lungor bränner lika mycket hjärnceller som en grov oavbruten fylla som varar i 48 timmar.

Jag har ingen källa för detta påstående, men jag tror faktiskt det kan stämma.

Testa inte!

Sen icke att förglömma att som med alla lösningsmedel skär du av syretillförseln till hjärnan då de röda blodkropparna mer än hjärna fäster tag i lösningsmedlet istället för syre, därmed direkt livsfarligt.

Jag håller med, testa inte!
Citera
2007-08-14, 01:35
Bannlyst
Det är ju sånt kidsen gör i tredjevärlden för att glömma livet och kanske hoppas att de tuppar av föralltid.
Citera
2007-08-14, 01:35
Medlem
Bjorkahs avatar
det är värt att testa att boffa bensin, ur en påse, har gjort det en gång och det var jävligt coolt
Vi boffade länge, då menar jag LÄNGE, så knappast att ett andetag i lungorna bränner lika mycket hjärnceller som en grov oavbruten fylla i 48 timmar, jag var helt klar i huvve 2 timmar efteråt.
Citera
2007-08-14, 02:06
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Sen icke att förglömma att som med alla lösningsmedel skär du av syretillförseln till hjärnan då de röda blodkropparna mer än hjärna fäster tag i lösningsmedlet istället för syre, därmed direkt livsfarligt.

Jag håller med, testa inte!
Äh, dumma mig. Hur som haver; testa inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Bjorkah
det är värt att testa att boffa bensin, ur en påse, har gjort det en gång och det var jävligt coolt
Vi boffade länge, då menar jag LÄNGE, så knappast att ett andetag i lungorna bränner lika mycket hjärnceller som en grov oavbruten fylla i 48 timmar, jag var helt klar i huvve 2 timmar efteråt.
Bara för att du inte märkte någon skillnad före och efter, så är det inte sant? Märker du själv någon skillnad på din hjärnkapacitet efter några fyllor? Det är en steglös utveckling till det sämre.
Citera
2007-08-14, 08:23
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Boffa bensin=Idioti på hög nivå
Citera
2007-08-14, 13:51
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorkah

Nej och du verkar inte vara så jävla smart heller.
Skulle hellre skjuta heroin än att boffa bensin, det är bara så jävla meningslöst
Citera
2007-08-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPåsfågel
Boffa bensin=Idioti på hög nivå

Håller med. Finns så många bättre sätt att berusa sig på!

Hade förövrigt en kompis som boffade bensin. En gång så spillde han bensin ur påsen han boffade ur på sina byxor, sen bestämde han sig för att tända eld på det.

Det bevisar hur smart man blir av att boffa bensin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in