2009-05-04, 09:19
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phaedron
Citat:
Ursprungligen postat av Talande Huvud
Kanske lite OT men iallafall, jag har ingen MC men teoretiskt sätt, kan en fartkamera se vem jag är när jag schwooshar förbi i 200 knyck på min R1'a? Med mörkt visir och allt.

Nej, det kan dom inte.
Om du gör det många gånger vet jag inte vad dom gör, om de lurpassar på dig eller om nån tipsar osv.

De kan inte se registreringsskylten heller.
Citera
2009-05-04, 14:16
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpie
En bekant med några av sina vänner drog ner 2-3 stycken fartkameror och torskade. Tror dom fick typ 400 000 var i skadestånd.
Så man får skadestånd när man sabbar fartkameror? Jag skulle behöva 400.000...
Citera
2009-05-04, 15:16
Medlem
Talande Huvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
De kan inte se registreringsskylten heller.

Den sitter ju på baken! Blir nog MC före bil för mig.
Citera
2009-05-05, 08:33
Medlem
Ghandis avatar
som sagt finns det väl ingen anmälningplikt

http://www.metro.se/2009/05/03/83909...n-egen-kamera/
Citera
2009-05-05, 11:57
Medlem
Låt bli att förstöra! Precis som de flesta skrivit så är det skattepengarna som går åååt!!
Citera
2009-05-05, 12:07
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnkvist
Låt bli att förstöra! Precis som de flesta skrivit så är det skattepengarna som går åååt!!

som dom stjäl från oss ändå, utan godtagbar motivering. döda skåpen o dom.
Citera
2009-09-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurfan
Skaffa en lång vajer och ge järnet från stolpen. Går stolpfan inte av då så är den fan värd att stå kvar.

eller så lossar man på dom 4st bultarna som är i nedre kan av stoplen som är på 18mm så faller den lätt..
Citera
2009-09-16, 23:44
Medlem
Jag minns när de sätte upp en kamera utanför det numera nedlagda regementet i uddevalla.

Sicket liv det blev när en kapten tokflippade på den och sprängde av stolpen med pentyl!

Borde finnas fler sådana människor
Citera
2009-09-17, 06:42
Medlem
Ghandis avatar
god bless him !

länk till artikel tack, bör ju uppmärksammat i media. lokarl media om inte annat.
Citera
2009-09-17, 11:17
Medlem
Lukazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Jag minns när de sätte upp en kamera utanför det numera nedlagda regementet i uddevalla.

Sicket liv det blev när en kapten tokflippade på den och sprängde av stolpen med pentyl!

Borde finnas fler sådana människor

Och sen vaknade du eller?
Citera
2009-09-17, 12:14
Medlem
Det optimala vore ju om man kunde plasta in en bild på linsen sen bara limma fast den på glaset så ser det ut som vanligt och polisen reagerar inte när dom kör förbi
Citera
2009-09-17, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lukazz
Och sen vaknade du eller?

Det är ingen bluff. Var vanligt på vischan när fartkamerorna var nya att helt enkelt spränga dem. Nu sätter de dem ofta nära bebodda hus, så att man inte kan spränga utan att riskera att skada oskyldiga, så det bästa nu för tiden är att kapa kablarna eller förstöra linsen. Dra upp dem ur marken är svårt, då de ofta är väl förankrade.

Dessutom finns det nuförtiden många idioter som tycker att de är bra och tror att de sätts upp för ökad trafiksäkerhet.

Men det är som sagt relativt hårda straff. Körkortet kan nog ryka för ganska lång tid framåt. Dock är det rätt vanligt än idag att kamerorna förstörs, vilket politikerna borde se som en liten vink om vad folk tycker om dem.
Senast redigerad av Thermobarisk 2009-09-17 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in