Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-12, 13:34
  #1
Medlem
Jag undrar om någon här har gjort det?

Vet någon något om konstruktionen? Kanske har någon ritning tillochmed?

Tänkte mest på diameter och godstjocklek i stolpen, och om det är vanligt galvat stålrör... Samt hur det ser ut innuti huset?

Dessutom, den kameran som sitter i måste ju vara riktigt fin, skulle man inte kunna ha den till något?

Tror jag vet ett tyst fin sätt att plocka ner dem

Det roligaste hade varit att svetsa fast flänsarna i botten i varandra, och sedan skjuta några slugs i kameran, så står den där, och är hopplös att få ner Men det är ju inte så tyst jämfört med det jag fundrara på...
Citera
2007-08-12, 13:37
  #2
Medlem
Varför? Du förstår väl att det är du och jag som kommer få betala för en ny sen? Troru de skiter i o sätta ditt en ny om någon pajjar? Fakkin snorunge, väx upp.
Citera
2007-08-12, 13:45
  #3
Medlem
Har också haft en hel del funderingar i dom banorna,,,
ja ja jag vet att vi skattebetalare får pröjsa,, men om tillräckligt många skåp "försvinner" tror och hoppas jag att det blir färre av dom så småning. Jag är annars en väldigt laglydig medborgare,, men får horn i pannan av alla jävla kameror överallt! satt dom vid en skola eller bostadsområde så ok kan köpa tanken på trafiksäkerhet, men inte på 90 väg med viltstängsel och mitträcke.
Citera
2007-08-12, 14:25
  #4
Medlem
milks avatar
Trodde det var 18 här, bara hoppas på att kisen är under 18, hoppas det inte finns så omogna människor över 18!!!
Citera
2007-08-12, 14:26
  #5
Medlem
Ogres avatar
Kanske går att ta bort bultarna längst ner?
Annars kan man väl spraya dem med sprayfärg, eller kanske hellre klarlack så att det inte syns?
För min del får folk gärna spränga skiten, det finns inget som visar att de skulle göra någon nytta.
Citera
2007-08-12, 14:27
  #6
Medlem
Joodå, men du kanske inte inser att detta bara är början på storebrorsamhället??

Det är på gång med GPS positionering och övervakning av fordon, RFID märkning, mobiltelefonpositionering, betalvägar och diverse andra rättsövergrepp som man kan rösta och protestera hur fan som helst, men det finns bara ett sätt att få de beslutande att fatta att folk blir förbannade!!

Kan du ge ett exempel på något annat det hjälpt att klaga på??

"Vet du hur man ser att en svensk är riktigt vansinnig?
-Han har handen knuten i fickan"
Citera
2007-08-12, 14:32
  #7
Medlem
Offices avatar
Tar inte kameran kort om den börjar rubbas? Stå bakom eller ha mask på er!

Såga ner skiten hade varit det bästa. Tänk om alla med knuten näve går ut och plockar ett par kameror då och då, det kommer ju aldrig att hända, men man får väl drömma lite.
Citera
2007-08-12, 14:39
  #8
Medlem
Ghandis avatar
bort med dom. Bra initiativ. Alternativt sabotera o gillra mycket farlig(kanske dödlig) för dom som ska dit o reparera. Alla som bryr sig om o ta hand om liknande, bör få sig ett uppvaknande.

Några har väl innan tagits ner med vinkelslip. Inte tyst, men man behöver ju inte köra dit med firmabilen o göra ett milimeterjobb o då d e folk inärheten.
Citera
2007-08-12, 14:40
  #9
Medlem
Birabackens avatar
Spreja linsen på kameran med färg. Tyst och enkelt. Fint initiativ för övrigt.
Citera
2007-08-12, 14:49
  #10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Ja tack, gör gärna det. Tack på förhand.
Citera
2007-08-12, 15:10
  #11
Medlem
lycklig_mans avatar
Ge fan i mina skattepengar
Citera
2007-08-12, 15:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lycklig_man
Ge fan i mina skattepengar
Tycker du ditt inlägg får större innebörd ju fler iconer du använder?


Åter till ämnet, jag hade nog föredragit att spreja på linsen definitivt =)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback