Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Intressant att se att alla är så positiva till civil olydnad i det här fallet (givetvis vet alla också att civil olydnad innebär att man tar sitt straff och använder rättsprocessen för att väcka opinion i frågan

) när det handlar om rätten att köra för fort. Är ni alltid lika positivt inställda till civil olydnad?
Men visst, det är klart att man blir frustrerad och vill gå till handling när alla försök till politisk påverkan har gått snett. För det är klart att det är lockande att ta fram vinkelslipen efter att man har engagerat sig politiskt och kämpat så länge med att få gehör i frågan på demokratisk väg.
(För visst är det väl så att alla som pratar om vinkelslipar, fogskum och hagelbrakare har försökt gå den demokratiska vägen i den här frågan? T.ex. genom att engagera sig i ett politiskt parti eller i någon motorist-organisation?

)
Ärligt talat, tror du att det finns ett sådant sätt?
Jag är själv motorcyklist, och jag vet hur vv resonerar när de fått för sig något! Det ska försvaras tills folket gör revolution!!
Dessutom, ja jag tror att civil olydnad är ett bra sätt, så länge ingen blir skadad, eller det drabbar folk som inte har med saken att göra!
Som att släppa ut minkar och fördärva ger inget förbud mot minkar, bara dåligt rykte åt aktivisterna, och förstört fågelliv där minkarna hamnar, däremot, en kamera ägs och sköts av den som beslutat om den! Ingen oskyldig drabbas, ingen skadas fysiskt och framför allt, de som satt upp den är så förblindade av sin egen fullkomlighet att de aldrig kommer att lyssna!! De vill t.ex. ha regskylt fram på MC! När jag mailade dem och frågade var den skulle sitta utan att vara i vägen för fjädring, lampa eller ruta fick jag svaret att det fanns mycket stor sakkunskap i frågan inom vv... Man baxnar... Och jag betalar den jävelns lön!!!!!