2026-01-14, 07:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Vem har jag dödat? Nej, de flesta av oss vill inte ljuga i media. Inte heller har de flesta människor, inte ens de flesta journalister ljugit och drivit folk i döden. Det är unikt för Åsa.

Det är inte ”då” för folk som kände Benny Fredriksson. Och det var inte ens tio år sedan.

Inte heller har de flesta journalister blivit fällda för lögner. Såsom hon blivit för Martin Kragh. Det är inte vanligt men eftersom hon är en sån vidrig människa har hon lyckats med det också.

Och andra saker som inte var ”då” är att hon fortfarande är journalist. Fortfarande försvarar muren och försvarar Sovjets ockupation och mördande i ockuperade öststater. Tror du att det är då för alla anhöriga? De som fortfarande bär spår av tortyren? Svälten?

Det är den Åsa är. Älska diktaturer och kommunismen. Ursäktar och stöttar mord, så länge det är i Ryssland/Sovjets/kommunismens namn. Ljuger och jobbar aktivt för att stötta dem (Kragh). Det gjorde och gör hon aktivt idag. Det är inte då.

Sen ljuger hon om andra utifrån vad som passar och är hennes ställningstagande i valfri fråga. Skiter i konsekvenserna för personer (lex Benny Fredriksson). Ser bara den lilla människan när det passar och är en stor hycklare. Struntar fullständigt i lilla människan om det är en bonde som dör i av Stalins organiserade svältkatastrofer. Då hyllar hon kommunismen. Eller om den lilla människan är en kvinna som jobbar under henne och Virtanen/Cantwell får bete sig som svin på redaktionen. De små, i vissa fall miljontals mördade, struntar hon i.

Psykopat, lögnare. Diktatorkramare. Ryssälskare. Kommunist. Hycklare. Men hon skriver ok.

Jag vet att hon är kommunist. Men någonstans ser jag ju att hon lever fortfarande?

Citat:
18:30 Då sade han: »Herre, vredgas icke över att jag ännu talar något. Kanhända skola trettio finnas där.» Han svarade: »Om jag där finner trettio, så skall jag icke göra det.»

18:31 Men han sade: »Se, jag har dristat mig att tala till Herren. Kanhända skola tjugu finnas där.» Han svarade: »Jag skall då icke fördärva den, för de tjugus skull.»

18:32 Då sade han: »Herre, vredgas icke över att jag talar allenast ännu en gång. Kanhända skola tio finnas där.» Han svarade: »Jag skall då icke fördärva den, för de tios skull.»

18:33 Och HERREN gick bort, sedan han hade talat ut med Abraham; och Abraham vände tillbaka hem.

Do you understand what I am trying to say here?
Citera
2026-01-14, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Jag vet att hon är kommunist. Men någonstans ser jag ju att hon lever fortfarande?

Do you understand what I am trying to say here?

Nej. Du svarar inte på påståendena. Håller du med Åsa? Gillar du också ockupationen av öststaterna? Gillar du också Putin? Anser du att drevet mot Benny Fredriksson var ok? Att hon pratar sanning om Martin Kragh? Förvarar du kommunismens mord? Tycker inte du att hon hycklar när hon pratar om feminism men inte ens kan sopa rent framför egen dörr på Aftonbladet? Är du också en människa som gillar diktatorer och folkmord så länge de är kommunistiska? Anser du att Ryssland har rätt att invadera Ukraina?

Varför bemöter du inte påståendena om Åsa Lindeborg?
Citera
2026-01-14, 07:48
Avslutad
Citat:
Nej. Du svarar inte på påståendena. Håller du med Åsa? Gillar du också ockupationen av öststaterna? Gillar du också Putin? Anser du att drevet mot Benny Fredriksson var ok? Att hon pratar sanning om Martin Kragh? Förvarar du kommunismens mord? Tycker inte du att hon hycklar när hon pratar om feminism men inte ens kan sopa rent framför egen dörr på Aftonbladet? Är du också en människa som gillar diktatorer och folkmord så länge de är kommunistiska? Anser du att Ryssland har rätt att invadera Ukraina?

Varför bemöter du inte påståendena om Åsa Lindeborg?

Varför ska jag bemöta något hon redan bemött. Jag är inte hennes mamma.

Hon är intelligent. Man tar inte de pjäserna av brädet om man är intelligent själv, man försöker upprätthålla en dialog med sin motpart pga är inte ett djur.

Eller vad tror du, frågelådan?
Citera
2026-01-14, 07:54
Medlem
Citat:
Varför ska jag bemöta något hon redan bemött. Jag är inte hennes mamma.

Hon är intelligent. Man tar inte de pjäserna av brädet om man är intelligent själv, man försöker upprätthålla en dialog med sin motpart pga är inte ett djur.

Eller vad tror du, frågelådan?

Du hyllade henne och stöttar henne. Är det enda du bryr dig om folk om de är intelligenta? Så du hyllar intelligenta seriemördare? Eller delar du hennes åsikter? Åsikter är en del av personen du hyllar.

De flesta av oss hyllar inte vidriga, hycklande, lögnaktiga, diktarurkramande, drivande folk till självmord, dålig journalistik (Martin Kragh och Benny Fredriksson), folkmordsälskande människor. Oavsett om de är smarta eller snygga. För det är sånt beteende och såna åsikter som gör dem till onda och vedervärdiga människor.

Enda anledning till att man gör det är väl att man tycker likadant. Bra, då vet jag var jag har dig. Det är liksom en anledning till att du inte vågar bemöta sakfrågor.
Citera
2026-01-14, 08:03
Avslutad
Citat:
Du hyllade henne och stöttar henne. Är det enda du bryr dig om folk om de är intelligenta? Så du hyllar intelligenta seriemördare? Eller delar du hennes åsikter? Åsikter är en del av personen du hyllar.

De flesta av oss hyllar inte vidriga, hycklande, lögnaktiga, diktarurkramande, drivande folk till självmord, dålig journalistik (Martin Kragh och Benny Fredriksson), folkmordsälskande människor. Oavsett om de är smarta eller snygga. För det är sånt beteende och såna åsikter som gör dem till onda och vedervärdiga människor.

Enda anledning till att man gör det är väl att man tycker likadant. Bra, då vet jag var jag har dig. Det är liksom en anledning till att du inte vågar bemöta sakfrågor.

Jag är hemskt lesen att jag inte holl måttet att ingå i din gemenskap eller imponera på dig.

Åsa är kvinna. Det kommer alltid finnas ett "vi" med henne, utöver intelligens.
Citera
2026-01-14, 08:07
Medlem
Citat:
Jag är hemskt lesen att jag inte holl måttet att ingå i din gemenskap eller imponera på dig.

Åsa är kvinna. Det kommer alltid finnas ett "vi" med henne, utöver intelligens.

Jag är också kvinna. Jag bildar inte gemenskap med kommunister som du eller Åsa. Folk som hyllar Stalin, älskar folkmord och driver folk in i döden. Folk som ni som hyllar feminismen men struntar i om folk blir trakasserade framför ögonen. Folk som älskar diktaturer och hyllar Stalin. Folk som pratar om demokrati men är för fega för att ens svara på frågor om sina egna åsikter eller sin egen roll. Hycklare och lögnare. Vem vill vara med såna ? Dessutom är argumentet ”bara för att vi båda har en X-kromosom” idiotiskt. Men jag förstår nu att du är det.
Citera
2026-01-14, 08:13
Avslutad
Citat:
Jag är också kvinna. Jag bildar inte gemenskap med kommunister som du eller Åsa. Folk som hyllar Stalin, älskar folkmord och driver folk in i döden. Folk som ni som hyllar feminismen men struntar i om folk blir trakasserade framför ögonen. Folk som älskar diktaturer och hyllar Stalin. Folk som pratar om demokrati men är för fega för att ens svara på frågor om sina egna åsikter eller sin egen roll. Hycklare och lögnare. Vem vill vara med såna ? Dessutom är argumentet ”bara för att vi båda har en X-kromosom” idiotiskt. Men jag förstår nu att du är det.

Kvinna beskrivs nog bättre som en plats i samhällshierarkin än en kromosom bland oss intelligenta.

Jag har redan sagt att dina synpunkter på mig saknar betydelse för mig. Jag pratar med och gillar exakt vem jag vill.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2026-01-14 kl. 08:19.
Citera
2026-01-14, 08:18
Medlem
Citat:
Kvinna beskrivs nog bättre som en plats i samhällshierarkin än en kromosom bland oss intelligenta.

Jag har redan sagt att dina synpunkter på mig saknar betydelse för mig. Jag pratar med och gillar exakt vem jag vill.

Det är klart att du gör. Jag med. Men vi befinner oss i en Åsa Lindeborgtråd på Flashback och jag kommer bemöta allt ditt hyllande av denna vidriga människa. Samt eventuellt påpeka i andra trådar vad du grundar dig i för ideologier och vad du stöttar. Det är ju bra att veta att någon är kommunist, lögnare, diktaturkramare, folkmordsälskare som gillar att folk drivs in i döden när man börjar diskutera.
Citera
2026-01-14, 08:19
Avslutad
Citat:
Det är klart att du gör. Jag med. Men vi befinner oss i en Åsa Lindeborgtråd på Flashback och jag kommer bemöta allt ditt hyllande av denna vidriga människa. Samt eventuellt påpeka i andra trådar vad du grundar dig i för ideologier och vad du stöttar. Det är ju bra att veta att någon är kommunist, lögnare, diktaturkramare, folkmordsälskare som gillar att folk drivs in i döden när man börjar diskutera.

Glöm inte att BIRRO LUNCHAR MED NAZISTER! nu. samma skit.

Folk som är svagsinta på ditt sätt äcklar mig.

Dialogen är det viktigaste.
Citera
2026-01-14, 08:22
Medlem
Citat:
öm inte att BIRRO LUNCHAR MED NAZISTER! nu. samma skit.

Folk som är svagsinta på ditt sätt äcklar mig.
Vad har jag med Birro att göra? Jag har inte tagit upp honom. Vi är i Åsa Lindeborgtråden. Du greppar verkligen efter halmstrån. Ska du inte gå och hetsa någon in i döden i stället eller försvara Putin på Reddit?

Det är så talande att du inte klarar av att bemöta sakfrågor. Som Kraghaffären. Benny Fredriksson. Stalin. Putin. Folkmord. I stället tar du helt random upp Birro.
Citera
2026-01-14, 08:26
Avslutad
Citat:
Vad har jag med Birro att göra? Jag har inte tagit upp honom. Vi är i Åsa Lindeborgtråden. Du greppar verkligen efter halmstrån. Ska du inte gå och hetsa någon in i döden i stället eller försvara Putin på Reddit?

Det är så talande att du inte klarar av att bemöta sakfrågor. Som Kraghaffären. Benny Fredriksson. Stalin. Putin. Folkmord. I stället tar du helt random upp Birro.

Jag kan inte rå för att du är ointelligent och obildad och inte värd att prata med så mycket eftersom du mest är en trollare som gått vilse från LD-tråden?

Jag gillar Åsa. Men min favoritdiktator är Hitler och inte Stalin så du är helt fel.

Jag kan inte svara på dina anklagelser om Åsa, hon har redan besvarat mycket av det du skriver om i sina krönikor. Du får leta där efter svar på dina många frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in