2012-12-24, 12:06
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Inte vad jag vet. SMSen har ett märkligt språk som enligt vissa tyder på att det är en neurotisk kvinna som skriver dem. SMSen har inget med hennes politiska åsikter att göra i alla fall.
...
Frasen "...både i din stora röv och din skrynkliga fitta..." har mitt i det vulgära en stilistisk klang som påminner om Åsas egen. Det är inte helt omöjligt att Åsa har använt sin konstnärliga frihet till att justera lite i texten.
Citera
2012-12-24, 13:08
Medlem
Grabakas avatar
Går man ut i regnet får man räkna med att bli blöt
Citera
2012-12-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Inte vad jag vet. SMSen har ett märkligt språk som enligt vissa tyder på att det är en neurotisk kvinna som skriver dem. SMSen har inget med hennes politiska åsikter att göra i alla fall.

Folk i den positionen som är kontroversiell har väl fått sjuka e-mail i åratal? Man vågar knappt tänka på vad våra politiker får och alla andra förutsägbara "proffstyckare" i medierna. Varför hon reagerar så hårt nu tror jag beror på SMSen hon fått, men som sagt allt tyder ju på att det är någon i hennes närhet som SMSar. Vem annars skulle ha hennes mobilnummer? - Annars så kanske hon fabricerar en offerkampanj bara för att få publicitet och uppmärksamhet bland de sina.

Att hon är obotligt PK vet ju alla sedan många år tillbaka, annars hade hon ju aldrig jobbat på Aftonbladet överhuvudtaget.

jag förstår, och det var väl ungefär som jag trodde. hade hennes telefonnummer varit till allmän beskådan, så hade väl hon varit tvungen att byta för länge sedan, och vad jag förstår, så har hon inte kommenterat att hon behövt byta. dessutom, hade det varit en vanlig som inte alls tycker om henne, hade väl skadeverkan varit betydligt större genom att publicera numret, snarare än att skriva långa sms som utmynnar i att hon blir knullad av en trasig glasflaska? (obs : vet inte ifall de "obehagliga" smsen faktiskt har blivit formulerade så, med flaskan.)

till felia : det var en sällan skådat förolämpande samt förödmjukande beskrivning av henne, endast överträffad av " ”Framför skranket stod den ynkligaste figur man skådat på länge: En typisk tattare, snedvriden till kropp och själ, oförskämd, krypande och fräck på samma gång" från http://sv.wikipedia.org/wiki/Tattarkravallerna_i_J%C3%B6nk%C3%B6ping
Citera
2012-12-24, 16:08
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Frasen "...både i din stora röv och din skrynkliga fitta..." har mitt i det vulgära en stilistisk klang som påminner om Åsas egen. Det är inte helt omöjligt att Åsa har använt sin konstnärliga frihet till att justera lite i texten.

Det skulle inte förvåna mig det minsta om samhället gjort henne så sjuk att hon på eget bevåg tillagt "skrynklig" i den offentliggjorda versionen av den text som inbegriper hennes fitta.

Men ingen skugga över Åsa. Det är faktiskt synd om de personer som hon ger ett ansikte. På samma sätt som de är synd om möss som utsätts för prövande experiment.
Citera
2012-12-24, 18:48
Medlem
Condottieris avatar
Från Vilks sedvanligt torr kommentar, förmedlad via Avpixlat:
Citat:
Ursprungligen postat av Vilks
Linderborg skall naturligtvis få lägga ut sina texter precis som hon behagar utan att någon skall ta till psykiskt eller fysiskt våld. Men det är ofrånkomligt att hon retar upp folk och att det närmast är otänkbart att hon inte drabbas av motbjudande repressalier. Hennes styrka är att flera gånger i veckan prestera provokationer och kränkningar som just i det avseendet erbjuder stort läsvärde. Hon är på så sätt auktoriserad storkränkare. Jämför med mig som endast har – och då genom en rad tillfälligheter – åstadkommit en enda kränkning för fem är sedan. Hon vill förändra världen efter sin ideologiska utopi men hon är inte någon taktiker utan kastar sig kompromisslöst över det som irriterar henne. Hennes framställningar kännetecknas inte av några analyserande resonemang. Hon hämtar en fras här och en där och drar snabbt den slutsats hon har bestämt sig för. Så är provokationen klar.
Så är det, Linderborg är inte särskilt smart utan närmast en hysterika. Jag låter det vara osagt om det beror på ideologisk kuvös, okunskap, affektiv obalans eller kort och gott hennes kön. Förmodligen en kombination av alltsammans, men huvudsakligen det första.
Citera
2012-12-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
1 att folk skulle få inblick i hur rasisterna sprider hat.
2. Antalet svenskvänliga i Sverige är omkring 8,5 miljoner personer. Dessutom finns det några miljoner människor utanför Sverige som gillar Sverige.
3. Om man inte säger ifrån idag utan ger rasister som dig fritt spelrum kommer du och dina gelikar att som du säger använda mycket mer våld.
Det gäller att stoppa det så tidigt som möjligt. Jag vill inte att högerextremisterna ska mörda fler.

det är svårt att förstå att det finns människor som är beredda att ta med sig ett gevär och skjuta in i ett luciatåg för att någon där inte se ut som skytten önskar. Eller beredd att skjuta lärare som inte vill att skolavslutningen ska vara en religiös högtid.

Och hur är det med alla våldtäkter, mord, rån och grov misshandel som kommit i mångkulturens spår?

Såna som Åsa tillsammans med muslimer och annat pack i Europa har förvandlat mig till en tickande bomb som är på väg att explodera!!! Jag måste i stort sätt emigrera från det här landet till ett icke europeiskt land för att undvika att skada dessa sjuka journalister och politiker i det här landet! (och ja, jag väljer att emigrera till ett latinamerikanska land, Kina eller japan, för jag är starkt troende på karma).

Jag tänker 90% av min vakna tid på alla hemska brott som sker mot befolkningen i det här landet, jag känner mig ständigt oroad för min familj och mina vänner varje dag jag tillbringar här.
Jag har Heller aldrig röstat på ett parti, så jag har inte gett dessa svin grönt ljus att förstöra tryggheten, traditionerna, välfärden och solidariteten som en gång fanns i det här landet!
Åsa, politikerna, vänstermupparna, och resten av journalistkåren skapar otroligt mycket hat och förstör människor.

De skriker sig hesa om "rasism", när det är dessa som skapar den!
Senast redigerad av fiddan090 2012-12-24 kl. 19:40.
Citera
2012-12-24, 21:27
Medlem
ambisckos avatar
Citat:

Det är inte helt omöjligt att hon och/eller kollegor till henne fabricerat hela rubbet på egen hand, ty det vore inte första gången för Aftonblaskans del. På tidningen Resumés lista över de fem värsta pressetiska övertrampen hamnar Aftonbladets egenfabricerade nazisthot på tredje plats:

http://www.resume.se/nyheter/media/2009/11/06/har-ar-de-varsta-pressover/
Citat:
Det tredje största övertrampet stod Aftonbladet för. Tidningen publicerade artiklar där nynazister framförde dödshot mot journalisten Alexandra Pascalidou och polischefen Claes Cassel. Det visade sig senare att hoten tillkommit med mycket god hjälp av en reporter på Aftonbladet.

Således inte heller omöjligt att Aftonlögnen står bakom det efter "Granska skiten!"-kampanjen kraftigt ökade antalet hmf-inlägg i kommentarsfälten på nationell.nu:

http://www.nationell.nu/2012/12/24/aftonbladet-postar-hets-mot-folkgrupp-pa-nationell-nu/

De psykopatiska bolsjevikränderna går nog inte ur den sinnesrubbade kommunisthäxan i första taget.
Citera
2012-12-24, 21:37
Medlem
ambisckos avatar
Det är intressant att Åsa liksom många andra prominenta etnomasochister råkar ha haft en traumatisk barndom med en alkoholiserad förälder. Det finns en äldre tråd som söker analysera detta vanligt förekommande psykosociala samband:

https://www.flashback.org/t1064102
Citera
2012-12-25, 02:24
Moderator
Diagorass avatar
Det är synd att den hatiska stämningen i Sverige har växt väldigt mycket på senare tid. Man kan dock inte förbi Aftonbladets delaktighet i det. När man stängde ute den seriösa debatten om mångkultur och invandring så sköt man sig själva i foten. Det Åsa Linderborg får utstå är nog ingenting jämfört med det som SD-företrädare får utstå varje dag.

Varför har Sverige blivit så här? Man borde kunna debattera det mesta utan att bli mordhotad för sina åsikter.
Senast redigerad av Diagoras 2012-12-25 kl. 02:28.
Citera
2012-12-25, 06:28
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Det är inte helt omöjligt att hon och/eller kollegor till henne fabricerat hela rubbet på egen hand, ty det vore inte första gången för Aftonblaskans del. På tidningen Resumés lista över de fem värsta pressetiska övertrampen hamnar Aftonbladets egenfabricerade nazisthot på tredje plats:

http://www.resume.se/nyheter/media/2009/11/06/har-ar-de-varsta-pressover/

Således inte heller omöjligt att Aftonlögnen står bakom det efter "Granska skiten!"-kampanjen kraftigt ökade antalet hmf-inlägg i kommentarsfälten på nationell.nu:

http://www.nationell.nu/2012/12/24/aftonbladet-postar-hets-mot-folkgrupp-pa-nationell-nu/
Samma sak hände i augusti i år i kommentarerna till SvD:s artiklar.

Under året har de invandringskritiska nämligen tagit över kommentarsfälten där, vilket säkert sticker i ögonen på stenkastarvänstern och andra av Kommunist-Åsas supportrar. Därför försökte någon sannolikt sabotera och misskreditera kommentatorerna genom att posta direkta angrepp på judar, t.ex. till den här artikeln om Herman Lindqvist och bollhusmötet: http://www.svd.se/kultur/faktafel-stoppar-lindqvists-nya-bok_7419086.svd

Så här såg en av kommentarerna från användaren ut innan alltihop togs bort:
Citat:
I min familj har vi aldrig trugat för juden, de ska gasas, förintas och om de har tur bli lampskärmar på IKEA eller kanske doftljus med dagens teknik. Tänk att kunna inhandla en ren naturprodukt som lampskärmen "judensau" eller doftljuset "kristallnatten".
Kommentaren fick på några minuter orimligt många "gilla"-markeringar, troligen för att ge sken av att övriga kommenterande invandringskritiker skulle stödja judehatet, vilket tyder på att någon kört en bunt proxies och något skript för att få till det.
Man kan också notera den märkliga tonen i kommentaren.

En annan kommentar från samma användare, som på 10 minuter fick 23 "gilla" på SvD, löd:
Citat:
Gasa judarna! Judarna är en ulv i fårakläder!
Sanna mina ord!
Sanna Ryman
I ljuset av det här är det faktiskt inte orimligt att det är Aftonskitens egna reportrar som ligger bakom försöket till "opinionsbildning" på en konkurrerande tidning som släpper fram kommentarer utanför de av Åsa-iktspoliserna godkända.

Edit: Ordvalet och innehållet i den översta kommentaren tyder mer på att det är en mogen person i Arnstads och Leninborgs ålder som ligger bakom, än någon finnig typ ur stenkastarvänstern. Vem i de 20 känner ens till ordet "trugat"? Dessutom är de referenser till judeutrotningen som görs, som tagna från de myter som florerade på 80-talet.
Senast redigerad av Skrev 2012-12-25 kl. 06:47.
Citera
2012-12-25, 06:43
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Kanske skaldat efter Povel Ramels: "Din njugge far och din snörpiga mamma"
Versmåttet stämmer precis.
http://www.youtube.com/watch?v=yt04no2MKfw
Citera
2012-12-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev

Så här såg en av kommentarerna från användaren ut innan alltihop togs bort:Kommentaren fick på några minuter orimligt många "gilla"-markeringar, troligen för att ge sken av att övriga kommenterande invandringskritiker skulle stödja judehatet, vilket tyder på att någon kört en bunt proxies och något skript för att få till det.
Man kan också notera den märkliga tonen i kommentaren.

En annan kommentar från samma användare, som på 10 minuter fick 23 "gilla" på SvD, löd:I ljuset av det här är det faktiskt inte orimligt att det är Aftonskitens egna reportrar som ligger bakom försöket till "opinionsbildning" på en konkurrerande tidning som släpper fram kommentarer utanför de av Åsa-iktspoliserna godkända.

Edit: Ordvalet och innehållet i den översta kommentaren tyder mer på att det är en mogen person i Arnstads och Leninborgs ålder som ligger bakom, än någon finnig typ ur stenkastarvänstern. Vem i de 20 känner ens till ordet "trugat"? Dessutom är de referenser till judeutrotningen som görs, som tagna från de myter som florerade på 80-talet.

Ytterligare eventuellt försvårande omständigheter för AB om detta kan antas vara sant. Ett mediaorgan som har börjat, inte bara driva opinion och oärligt koppla saker, som inte har med varandra att göra, utan också manipulera kommentarsfält i syfte att vilseleda. Förvisso har alla människor ett fritt val men gärna utan att behöva säkra upp för vilseledning.

Framförallt borde det inte ingå i medias uppgifter enligt vad jag har fått för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in