2012-12-20, 15:23
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Du sitter väl inte och näthatar? Sånt är det ju bara vi patetiska små rasister som gör.

Näthatare bliva näthatad, är det något konstigt med det?
Citera
Medlem
Just typen av inlägg som spär på mitt Lindeborgförakt och -hat. Hon är ju för otäck nasseludret, hon säger att hon är "demokrat och humanist". Ju mer hon ställer sig in, desto äckligare är hon. Blev ändå glad när jag läste artikeln, för jag förstod att jag inte är ensam att tycka hon är sällsynt vidrig, alla nättroll och hotare av henne har min sympati.
Citera
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitNeger
Verkar rätt oklart vad du ville fråga. Förstår inte hur det skulle vara relevant för Åsa att svara på under de här premisserna.

Skulle säga att det är förbannat oklart, vad menar människan?
Citera
2012-12-20, 15:24
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Nej, Åsa är inte min mor. Jag har inga luder i släkten. Har du aggressionsproblem?

Nej, tycker bara det är bra att kalla saker vid sitt rätta namn. Åsa är inte ett luder. Du är däremot ett okänsligt kräk.

Go jul för fan!
Citera
2012-12-20, 15:24
Medlem
Mina frågor valdes bort, trots att de var trevliga, inte ett dugg rasistiska men handlar om problem i förorterna mot unga tjejer som jag till exempel själv har upplevt & varför de inte tar upp sådant. Men ja. Fin chatt.
Citera
2012-12-20, 15:26
Medlem
ills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Mina frågor valdes bort, trots att de var trevliga, inte ett dugg rasistiska men handlar om problem i förorterna mot unga tjejer som jag till exempel själv har upplevt & varför de inte tar upp sådant. Men ja. Fin chatt.
Nu var det ju inte det chatten handlade om.
Citera
2012-12-20, 15:27
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Hot i alla dess former, oavsett var det kommer ifrån, är hemskt och dessutom jävligt onödigt.

Inte nog med det så är det kontraproduktivt. Nu har Aftonbladet valt att göra henne till martyr genom att skriva saker som "HYLLAD PÅ NÄTET" och "FÖRFÖLJD AV HATET". Det är så jävla patetiskt så att det inte ens är roligt längre. Förutom redaktionen på Aftonbladet och några pretentiösa och curlade fjollor från twittervänstern, vilka mer är det som "hyllar" Linderborg?
Hennes så kallade granskning har ju inte tillfört ett skit. Avpixlat, Nationell Idag osv. gömmer ju knappast det dom gör, och brottsligt är det inte heller. Det hon gör är att plocka enskilda händelser ur sitt sammanhang och kommer med egna, totalt skeva förklaringar på dessa.

Om sin granskning av invandringskritiska sajter så säger hon, och jag citerar; "...men jag hatar orättvisor, rasism, klassklyftor, inskränkthet". Vilken otrolig brist på verklighetsförankring. Godnatt.
Citera
2012-12-20, 15:27
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Det var väl mer en enskild kommentar från en arisk medarbetare på TV4?

Han titulerar sig programledare, är man det på Bonnierägda judefyran står inte det ariska högt i kurs.
Citera
2012-12-20, 15:29
Medlem
Det är ju jättetråkigt om Åsa känner sig hotad och drömmer om att grabben hennes stympas och sedan sätter ihop sig själv. Men de har sig själva att skylla. Det är så här det blir när man skapar ett sjukt debattklimat. Därmed inte sagt att jag är helt säker på sanningshalten i hennes påståenden. Inte heller tycker jag att de är särskilt allvarliga.

Däremot bör man inte fästa någon större vikt vid den här patetiska snyfthistorien. Hon och hennes anhang har under många år hetsat mot nationella och förlöjligat alla som haft fräckheten att ställa sig i opposition, avskräckt åtskilliga från att engagera sig politiskt. Men det är klart, de bekämpar hat och fascism och då är alla medel tillåtna, antar jag. När får vi se lite självrannsakan från vänstern och liberalernas håll?

Jag får utslag när jag hör de systemtrogna prata om "hatet". Gammal hederlig kulturmarxism, inget annat. Alla åsikter som inte är koshermärkta är detsamma som hat och så fort någon sticker upp ska han brännmärkas. Människans känsloliv består av ett antal olika känslor. Kärlek och hat är två av dem. Klart som korvspad att vi hatar Åsa Linderborg. Hon livnär sig på att förstöra det vi älskar och då är det naturligt att vi hatar henne. Det är väl en förståelig reaktion? Åsa däremot, hon hatar inte nationella, hon tycker troligtvis synd om oss, för vi vet ju alla att toleransens förkämpar bara älskar hela tiden. Åsa själv har naturligtvis aldrig känt hat och hon förstår så klart att vårt hat beror på att vi var osedda som barn och blev nobbade på skoldansen.

Jag hatar verkligen Åsa Linderborg. Allra mest hatar jag henne för att hon sprider sådant äckligt hat mot det som en gång var Europa. Hon drivs precis som alla andra marxister av en destruktiv lust, en önskan att rasera den västerländska civilisationen och för detta förtjänar hon givetvis all skit hon kan få. Jag tycker inte att vi ska göra henne fysiskt illa. Historien visar att sanningens seger över lögnen brukar räcka för att förrädarna ska lösa den biten på egen hand: "Runt omkring i hela landet granskas nu räkenskaperna och ur det dova sorlet lösgör sig med jämna mellanrum knallarna av självmördarnas revolverskott: det är syndarna som blivit uppspårade och som går rättvisan i förväg."
Citera
2012-12-20, 15:29
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Hot i alla dess former, oavsett var det kommer ifrån, är hemskt och dessutom jävligt onödigt.

Inte nog med det så är det kontraproduktivt. Nu har Aftonbladet valt att göra henne till martyr genom att skriva saker som "HYLLAD PÅ NÄTET" och "FÖRFÖLJD AV HATET". Det är så jävla patetiskt så att det inte ens är roligt längre. Förutom redaktionen på Aftonbladet och några pretentiösa och curlade fjollor från twittervänstern, vilka mer är det som "hyllar" Linderborg?
Hennes så kallade granskning har ju inte tillfört ett skit. Avpixlat, Nationell Idag osv. gömmer ju knappast det dom gör, och brottsligt är det inte heller. Det hon gör är att plocka enskilda händelser ur sitt sammanhang och kommer med egna, totalt skeva förklaringar på dessa.

Om sin granskning av invandringskritiska sajter så säger hon, och jag citerar; "...men jag hatar orättvisor, rasism, klassklyftor, inskränkthet". Vilken otrolig brist på verklighetsförankring. Godnatt.

Så mycket text, så lite substans!

Är det konstigt, tycker du, att man granskar sidor där rasistiska, homofobiska, kvinnoförnedrande och allmänt kränkande kommentarer florerar dagligen? Och när hot blir påföljden på sagda granskning?
Citera
2012-12-20, 15:30
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitNeger
Verkar rätt oklart vad du ville fråga. Förstår inte hur det skulle vara relevant för Åsa att svara på under de här premisserna.

Citat:
Ursprungligen postat av Cpt-Gaish-Wayz
Skulle säga att det är förbannat oklart, vad menar människan?

OK, fumligt formulerat av mig, satt och följde chatten samtidigt. Men jag frågade när man skulle ta tag i mycket allvarligare saker än näthat, nämligen irl-hat mot svenskar av invandrare och bedriva kampanjer mot sånt trots att det kanske "pekar i fel riktning". Dålig fråga? Kanske, men med tanke på att hälften av de inlägg som kom med bara bestod av "styrkekramar" borde jag väl ändå fått med nån.
Citera
2012-12-20, 15:30
Medlem
mickepickepös avatar
Hur kan man HYLLAS för att man skriver om hot? Vem hyllas, Åsa eller de som utfört hoten? Eller hyllar journalisterna helt enkelt sig själva för att de gör sitt jobb och skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in