2015-03-31, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nu har jag inte läst artikeln ifråga men jag tror att du misstolkar Åsa, jag har inget till övers för den Stanilisten men...hon kallar sig själv för yttrandefrihetsfundamentalist (ett mycket bra epitet som jag sen har stulit av henne) så jag tror faktiskt att hon hur mycket hon än hatar Vilks och islamkritik
så står hon upp för hans rätt till yttrandefrihet oavsett kostnaderna.
Läs artikeln, jo hon ifrågasätter kostnaderna framåt slutet av artikeln - förmodligen kostnaderna för ett idiotjippo som det hon beskriver. Yttrandefrihetsfundamentalist är hon väl, d.v.s hon vill såvitt jag begriper inte inskränka Vilks rätt att uttrycka sig. Men hon kritiserar väl proportionerna, det är onödigt att ställa till med en sån cirkus hon beskriver i artikeln. Man kan testa sig själv, och tänka efter: Åsa Linderborg blev ju mordhotad en gång, hon fick livvakter och det var bra, bra även att Vilks får livvakter. Om någon hade ställt till med en idiotgrej som den utanför Uppsala, för att göra reklam för Linderborg, med benäget bistånd av poliser, så hade jag tyckt det var lika mycket slöseri som den här grejen.
Gillar varken Linderborg eller Vilks, men samma sak hade gällt om det varit någon debattör som jag gillade.
Citera
2015-03-31, 20:03
Medlem
William Hainess avatar
Det är ju självklart att Vilks är genuint hotad.

Vid hans tillställningar har man ju stoppat människor med knivar samt faktiskt blivit beskjutna. Karln har ett skyddsbehov, oavsett vad man tycker om honom eller ej.
Citera
2015-03-31, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines

Vid hans tillställningar har man ju stoppat människor med knivar samt faktiskt blivit beskjutna. Karln har ett skyddsbehov, oavsett vad man tycker om honom eller ej.

mmmh, och du tror att linderborg tycker annorlunda eller vad vill du tillföra med ditt inlägg?
Citera
2015-03-31, 22:16
Medlem
Citat:

Ja visst det ifrågasätter inte jag och jag tror inte Linderborg gör det heller, men man kan väl lägga resurserna och bevakningen på vettiga saker. Kan inte tänka mig något meningslösare än en debatt mellan Vilks och Linderborg ö.h.t. På Uppsala högar eller i TV eller någon annan stans. Förutsägbart.
Citera
2015-03-31, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Yttrandefriheten är väl inte absolut, varken här eller någon annan stans. Var har du fått det ifrån? Men det är inte min poäng, jag tycker personligen inte att det Vilks gör borde göras olagligt. Det har ju vart på tal i EU att göra kränkning av andras religion till ett brott. Jag tror inte Linderborg vill skärpa lagstiftningen heller. Men du tycker alltså att det är vettigt med en sån här cirkus, och du tycker det är bra gjort av Vilks att gå med på att kosta skattebetalarna såna skyhöga summor för en sketen debatts skull. Jag tycker det är egotrippat och att han får löjligt mycket uppmärksamhet. Livvakter javisst, men det är inte försvarbart att slänga pengar på ett fånigt jippo. Alla vet att Linderborg och Vilks inte är överens. Vad tror man ska komma fram i en debatt bevakad av k-pister som ingen redan visste? Pinsamt.

Det är inte Vilks som kostar skattebetalarna pengar, det är militanta islamister som inte accepterar yttrandefriheten. Att en debatt ska kunna hållas är självklart, det är inget som under några som helst omständigheter får inskränkas av våld eller hot om våld från intoleranta träskskallar (som du för övrigt sällar dig till genom ditt hjärndöda inlägg). Annars kan vi lika gärna stryka hela yttrandefrihetslagen rakt av.
Citera
2015-03-31, 22:59
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Det är inte Vilks som kostar skattebetalarna pengar, det är militanta islamister som inte accepterar yttrandefriheten. - - -

Förvisso helt sant. Samtidigt har jag jävligt svårt för Vilks, en ytterst medioker konstnär (smaken som baken iofs, jag skulle bedöma allt som han skitit fram som helt renons på konstnärligt värde) som väljer en enkel väg till fame and fortune genom att göra det mest lättköpta man kan syssla med: provocera lättkränkta muslimer. Dessutom lämnar "satir" som - åtm i detta fall delvis - "slår nedåt" en fadd eftersmak.

Sorry för OT.

On-t: åldras inte den vackra Åsa? Tycker hon blir vackrare och hetare för varje år. Det förlåter en hel del tokvänsterstolligheter. Samtidigt jävligt på pricken understundom, det må gälla - vederhäftiga - slakter av såväl Disneyklubbsministern som MP:s kvasiradikala "kulturpolitik".
Citera
2015-04-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Det är inte Vilks som kostar skattebetalarna pengar, det är militanta islamister som inte accepterar yttrandefriheten. Att en debatt ska kunna hållas är självklart, det är inget som under några som helst omständigheter får inskränkas av våld eller hot om våld från intoleranta träskskallar (som du för övrigt sällar dig till genom ditt hjärndöda inlägg). Annars kan vi lika gärna stryka hela yttrandefrihetslagen rakt av.

Intolerant, hjärndöd träskalle, vem är mest intolerant som använder såna ord, om jag får fråga.
"Att en debatt ska kunna hållas är självklart" - tja, och så väljer man då två av dem som alltid syns överallt, Linderborg och Vilks, och ser till att det blir så komplicerat och dyrt som möjligt för att bevisa att yttrandefriheten är hotad. Tycker du valet står mellan såna tillställningar och att avskaffa yttrandefrihetslagen helt och hållet, så verkar du ha lite problem med nyanser.
Men du behöver ju inte vara direkt hjärndöd, det är nog bara vissa delar av din hjärna som har jättemycket otur
Citera
2015-05-26, 18:45
Medlem
William Hainess avatar
Jag skrattade åt Ivar Arpis lite smått bitska citat signerat Linderborg angående Juholt:

Citat:
"Om jag var Fredrik Reinfeldt skulle jag vara vettskrämd; Juholt är den förste partiledaren på tjugo år som kommer presidera ett 45-procentsparti." Åsa Linderborg är inte värst, men troligen roligast i hur fantastiskt fel hon haft i en förutsägelse.

http://www.svd.se/var-tids-spagummor/om/ledare

That's some damn good shade...
Citera
2015-05-26, 19:00
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Förvisso helt sant. Samtidigt har jag jävligt svårt för Vilks, en ytterst medioker konstnär (smaken som baken iofs, jag skulle bedöma allt som han skitit fram som helt renons på konstnärligt värde) som väljer en enkel väg till fame and fortune genom att göra det mest lättköpta man kan syssla med: provocera lättkränkta muslimer. Dessutom lämnar "satir" som - åtm i detta fall delvis - "slår nedåt" en fadd eftersmak.

Sorry för OT.

On-t: åldras inte den vackra Åsa? Tycker hon blir vackrare och hetare för varje år. Det förlåter en hel del tokvänsterstolligheter. Samtidigt jävligt på pricken understundom, det må gälla - vederhäftiga - slakter av såväl Disneyklubbsministern som MP:s kvasiradikala "kulturpolitik".

De som låter kuken styra hjärnan har stora problem. Du borde studera ditt objekt lite närmare så faller säkert din tolerans för extremmarxister till nollnivå.

Vilks har gjort fantastiska konstverk vid kullen, Nimis en installationer som myndigheterna försökt riva men som Vilks försvarat " i en lång rättslig process som Vilks tog in i sin konstnärliga praktik" !

Man kan se hela grejen med kampen för yttrandefriheten som en stor installation. Motståndarna den här gången är inte myndigheterna utan något mycket värre, islamisterna.
Citera
2015-07-01, 02:03
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Jag skrattade åt Ivar Arpis lite smått bitska citat signerat Linderborg angående Juholt:

That's some damn good shade...

Nu var detta några år sen. Än har Socialdemokraterna inte lyckats ena folket som Linderbor spådde att Juholt skulle göra. Har hon gett någon rimlig förklaring till varför människor flyr S? SD som ser det där enade som S rimligtvis skulle se efter åtta år av Reinfeldts styre.
Citera
2015-07-01, 08:09
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Kan inte tänka mig något meningslösare än en debatt mellan Vilks och Linderborg ö.h.t. På Uppsala högar eller i TV eller någon annan stans. Förutsägbart.

Debatten i sig är väl förutsägbar, det kan jag hålla med om. Men där finns en annan inte helt oviktig poäng; Vi viker oss inte för ert (läs: muslimers) hot om våld, och vi har hela statens våldsapparat i ryggen.

Att ge efter, som vi bevisligen gör idag, är nog den absolut sämsta vägen att gå. Gör vi det har vi bevisat att hot om våld, och faktiskt våld, lönar sig i debatten.

Sen så drog jag på smilbanden när jag läste följande stycke:

Citat:
Yttrandefriheten är pressad från två håll. Från staten som övervakar och registrerar, och från enskilda våldsverkare som inte står ut med vissa yttranden. Så väl den statligt organiserade kartläggningen som de punktvisa konfrontationerna blir alltmer extrema.

Har inte Åsa glömt något? Tredje statsmakten kanske? De som defakto har ägnat sig åt pressetiska regler, jagad dessidenter på internet tillsammans med RG samt krympt åsiktskorridoren till att likna ett sugrör. Svinhugg går igen Åsa.
Citera
2015-07-03, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Debatten i sig är väl förutsägbar, det kan jag hålla med om. Men där finns en annan inte helt oviktig poäng; Vi viker oss inte för ert (läs: muslimers) hot om våld, och vi har hela statens våldsapparat i ryggen.

Att ge efter, som vi bevisligen gör idag, är nog den absolut sämsta vägen att gå. Gör vi det har vi bevisat att hot om våld, och faktiskt våld, lönar sig i debatten.

Sen så drog jag på smilbanden när jag läste följande stycke:

Har inte Åsa glömt något? Tredje statsmakten kanske? De som defakto har ägnat sig åt pressetiska regler, jagad dessidenter på internet tillsammans med RG samt krympt åsiktskorridoren till att likna ett sugrör. Svinhugg går igen Åsa.

Ja det håller jag ju med om, fast själv skulle jag ju säga "islamister" eller "fanatiker" istället för muslimer. Så pk är jag Närå jag tycker att Vilks ska få beskydd. Just det där jippot tyckte jag lät totalt meningslöst. En debatt mellan Åsa Linderborg och Lars Vilks, lite gapigt skulle det säkert bli men fan så trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in