Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Kan inte tänka mig något meningslösare än en debatt mellan Vilks och Linderborg ö.h.t. På Uppsala högar eller i TV eller någon annan stans. Förutsägbart.
Debatten i sig är väl förutsägbar, det kan jag hålla med om. Men där finns en annan inte helt oviktig poäng; Vi viker oss inte för ert (läs: muslimers) hot om våld, och vi har hela statens våldsapparat i ryggen.
Att ge efter, som vi bevisligen gör idag, är nog den absolut sämsta vägen att gå. Gör vi det har vi bevisat att hot om våld, och faktiskt våld, lönar sig i debatten.
Sen så drog jag på smilbanden när jag läste följande stycke:
Citat:
Yttrandefriheten är pressad från två håll. Från staten som övervakar och registrerar, och från enskilda våldsverkare som inte står ut med vissa yttranden. Så väl den statligt organiserade kartläggningen som de punktvisa konfrontationerna blir alltmer extrema.
Har inte Åsa glömt något? Tredje statsmakten kanske? De som defakto har ägnat sig åt pressetiska regler, jagad dessidenter på internet tillsammans med RG samt krympt åsiktskorridoren till att likna ett sugrör. Svinhugg går igen Åsa.