Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-10, 18:04
Moderator
vfs avatar
Mitt tips, Modo tar nog hem serien, dom ser stabila ut.
Frölunda har många nya och blir farliga i ett ev slutspel.
FBK är också stabila men måste ha flyt med målvakterna.

Mora och Luleå får det svårt.

1MODO Hockey
2Färjestads BK
3Frölunda HC
4HV 71
5LHC
6Timrå IK
7Brynäs IF
8Södertälje SK
9Djurgårdens IF
10Skellefteå AIK
11Mora IK
12Luleå HF
Citera
2007-08-10, 18:16
Medlem
VicVocs avatar
1.Frölunda HC
2.MODO Hockey
3.Linköping HC
4.Timrå IK
5.HV 71
6.Färjestad BK
7.Brynäs IF
8.Södertälje SK
9.Djurgårdens IF
10.Luleå HF
11.Mora IK
12.Skellefteå AIK

SM-Guldet hamnar i Göteborg efter 4-1 i matcher mot MODO i finalen
Citera
2007-08-10, 19:10
Medlem
mazzys avatar
1. HV71
2. MODO Hockey
3. Frölunda HC
4. Timrå IK
5. Linköping HC
6. Färjestad BK
7. Brynäs IF
8. Södertälje SK
9. Djurgårdens IF
10. Skellefteå AIK
11. Luleå HF
12. Mora IK

HV71 slår MODO med 4-2 i finalserien.
Citera
2007-08-10, 21:04
Medlem
SweTechs avatar
1.Frölunda
Bra backar, bra forwards, hyfsade målvakter.
Frölunda blir farliga i år.

2.MODO
Bra målvakt, bra mix på backsidan och bra forwards.
Tror dock att man kommer att sakna tyngden av Morrison samt Enström. Tycker också det var ett stort misstag att släppa Micke P.

3.Färjestad
Intressant Målvaktspar. Jag tror att Heino håller för trycket.
Backarna är vårt stora problem. Ska bli intressant att följa det nya försvarsspel som "sammen" och Melin har tänkt ut.
Forwardssidan ser riktigt bra ut. Jag tror att Fabian Brunnström kan skrälla ifall han kan prestera lika bra i match som på träningslägret.

4.Timrå
Jag har sagt det i två säsonger innan detta. Timrå är BRA!
Det som oroar är att man har en oprövad tränare, är väldigt skadebenägna, att man har en så otroligt uttalad och ohotad förste målvakt samt att Pärssinen är långtidsskadad.
Robin Jonsson kommer att fylla hålet efter Strålman.

5.HV 71
Jag valde HV71 framför LHC för att man har ett bättre lag på pappret rent namnmässigt. Dock tvivlar jag på att Lill Kenta kan få ut lika mycket ur laget som namnen antyder det borde finnas där. Jag tycker man har för många likadana spelartyper men om det klaffar så kan det bli bra.

6.Linköping
Stana måste bevisa att han är den målvaktsfantom media och LHC fansen utnämnde honom till för jag tycker att backarna och Stana är LHCs stora svaghet. Stana är ojämn och innan hade han bättre backar framför sig som kunde rätta till dom misstagen. Dom backarna finns inte nu.
Forwards uppställningen är toppklass. Tycker dock att dom gjorde fel i att släppa Torkki.

7.Brynäs
Brynäs.. Intressant lag som kommer att gå till slutspel. Visst kommer man sakna Bäckström men jag tror att laget kommer gå samman och spela smart. Brendl bär ett stort lass på sina axlar, han måste producera och funka med Boork för att det ska gå vägen.

8.Djurgården
Jag tror att skansen tar sig till slutspel. Dom satsade på den av deras två målvakter jag tyckte var bäst och har två unga lovande spelare som backup.
Backsidan ser väl sådär ut och spelare som Marusak, R.Pettersson och Johansson kommer att få dra ett tungt lass. Framåt ser det helt ok ut. Bästa "nyförvärvet" var att Hörnqvist stannade ett år till.

9.Skellefteå AIK
SAIK kommer att sakna Wernblom, Lintner och Harmer tror jag. Jag är väldigt tveksam till vad Renberg kan utföra för laget och jag tror absolut inte att han kan fylla luckan efter Wernblom.

Jag ser dock gärna att jag har fel för jag unnar Perra allt gott.

10.Mora
Elitseriens bäste målvakt förra säsongen samt 1½ femmor är inte tillräckligt för att ta sig till slutspel, däremot klarar man sig nog undan kvalserien.

11.Luleå
Ska Luleå bevisa mig fel så måste Kerman börja producera. Bartecko måste göra sin bästa säsong någonsin och dom unga spelarna måste kliva fram.
Dock tror jag inte att allt detta kommer att ske och därför hamnar dom i kvalserien.

12.Södertälje
En bra trupp för Allsvenskan och kvalserien. I Elitserien kommer man att bli strykgänget. Man har några ljusglimtar i laget men alldeles för få för att kunna klara sig undan kvalserien.
Citera
2007-08-10, 21:04
Medlem
edlunns avatar
1-3, Frölunda HC, MoDo Hockey och Timrå tror jag gör upp om de tre första placeringarna.
4-6 Linköping HC, HV71 och Brynäs gör upp om de tre kommande placeringar.
7-9 Färjestad BK, Djurgården IF, Skellefteå får spela döspel i år.
10-12 Mora IK, Södertälje SK och sist i serien kommer Luleå HF.

Garderar lite nu men återkommer med en hel serie. Måste scouta lite till. Tänka igenom och räkna lite.
Citera
2007-08-11, 00:37
Medlem
Bjorkahs avatar
Jag förstår verkligen inte hur ni alla kan placera Luleå utanför slutspel.
Dom har mkt bättre trupp än många ni placerat före dom.
Plus att Luleå brukar he en förmåga att klara sig över båda sträcken så gott som varje säsong?

Här kommer iallafall min tippning

1. Linköping

2. Hv71

3. Frölunda

4. Timrå

5. MODO

6. Färjestad

7. Luleå

8. Djurgården

9. Brynäs

10. Skellefteå

11. Mora

12. Södertälje
Citera
2007-08-11, 10:13
Medlem
Max Powers avatar
Någåt åt det här hållet tror jag...

1: HV71
2: Frölunda
3: Modo
4:Timrå
5: Linköping
6: Färjestad
7: Brynäs
8: Södertälje
9: Luleå
10: Skellefteå
11: Mora
12: Djurgården
Citera
2007-08-11, 11:02
Medlem
1. Linköping
2. Modo
3. Hv71
4. Frölunda
5. Timrå
6. Brynäs
7. Mora
8. Färjestad
9. Luleå
10. Djurgården
11. Skellefteå
12. Södertälje
Citera
2007-08-11, 18:23
Medlem
loafmasters avatar
1. Modo
Ruggigt starkt lag på pappret och jag tror det håller för att ta hem serien. Men guld blir det inget. Stackars Wernblom.

2. HV71
Gjort en del bra värvningar men också en del osäkra. Jag tror dom scoutat rätt och går riktigt bra.

3. Timrå
Mina favoriter till SM-guldet. Man såg förra hösten hur ett komplett Timrå kunde spela. Får dom tillbaks alla spelare så hamnar guldet här.

4. Färjestad
Väldigt osäker på FBK inför kommande säsongen. Men jag tror inte att dom tar sig högre än såhär. Defensiven skriker bottenlag men FBK klarar sig alltid på något sätt.

5. Frölunda
Visst har Frölunda ett bra lag. Men jag tror inte att det håller lika bra som många andra tror. Första kedjans storhetstid är över! Plüss och Kariya är dom som kommer leda laget.

6. Brynäs
Värvat riktigt bra och har en väldigt bred trupp. Kan nå högre än såhär ifall Brendl fungerar.

7. Linköping
Tappat sina två viktigaste spelare i Johansson och Holmqvist. Tror att det kommer se ut som förra säsongen ungefär. Weinhandl ska dock bli väldigt intressant att följa.

8. Södertälje
Har enligt mig ett lag som håller för Elitserien. Tror på slutspel i kraft av vilja.

9. Mora
Utan Brendl klarar sig inte Mora längre än såhär. Men jag tror nog att Bastiansen slår igenom på riktigt och blir ett stort namn under säsongen.

10. Djurgården
Nog det laget jag är mest osäker på. Har Djurgården värvat något bra? Utan att fusktitta på internet kan jag inte komma på en enda. Har dessutom inga målvakter som känns stabila.

11. Luleå
Tappat Surovy och Renberg. Bartecko och junisarna klarar inte det här.

12. Skellefteå
Renberg i fel klubb kommer inte att fungera. SAIK kommer se ut som Malmö gjorde förra säsongen, dvs långt efter. Har inte ett lag som håller elitserieklass.
Citera
2007-08-11, 19:54
Medlem
mraskers avatar
1.Färjestad - FBK är alltid med i toppen!

2.MODO - Dom e bra precis som förra året

3.LHC - LHC ser starka ut

4.Frölunda - VF har starka nyförvärv

5.HV71 - Liv blir lika het som förr om åren

6.Timrå - Challe fixar dom till en mitten placering

7.Djurgården - Målvaktssidan är osäker, men "Bengan" skjuter dom till slutspel

8.Luleå - Tar sig lik förbannat till slutspel varje år, trots bad-startes

9.Skellefteå - Skulle kunna ta åttondeplatsen, men nej...

10. Brynäs - Tappar mkt med Bäckström!

11.Södertälje - En s.k. jojo...

12.Mora - Inte mkt till hockeylag

Så slutar Elitserien.
Citera
2007-08-12, 11:28
Medlem
RedXs avatar
1. Modo
2. Frölunda
3. HV 71
4. Linköping