• 1
  • 2
2007-08-10, 08:30
Medlem
hajkuus avatar
Någon som har någon info?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...137636,00.html
Citera
2007-08-10, 11:52
Medlem
Lite info från Dalarnas Tidningar, hon är ju koncernchef för Åkerströms.

http://www.dalarnastidningar.se/nyhe...icle219724.ece
Citera
2007-08-10, 12:24
Medlem
ButtiBoys avatar
Är han gripen nu lr..?

Vore kul o vet lite mer om hans bakgrund..
Citera
2007-08-10, 12:28
Medlem
AlitheSeconds avatar
Det påstås att polisen hela tiden vetat om var han varit (USA), men att han inte kan bli utlämnad för de brott som han blivit dömd för i Sverige. Enligt rykten så blev han oskyldigt dömd.
Citera
2007-08-10, 14:55
Medlem
Läskigs avatar
Såtr lite om det i den äldre tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=515509
Citera
2007-08-10, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Såtr lite om det i den äldre tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=515509
Det var väldigt lite som stod där i den tråden. Andra länkar i DENNA tråd är mera givande.

Född i USA och adopterad som spädbarn till familjen A.
Hade varit på rymmen i 12 år när han fick jobbet. Jag förstår systern; att man tror att brottet är preskriberat.

Det eventuella ryktet om att han skulle vara oskyldig för mordförsök på hustrun, kan man läsa dem nånstans?

Fan vad läskigt att vara på rymmen i tolv år!! Och sen bli fast ändå.
Citera
2007-08-10, 23:35
Medlem
hajkuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Det var väldigt lite som stod där i den tråden. Andra länkar i DENNA tråd är mera givande.

Född i USA och adopterad som spädbarn till familjen A.
Hade varit på rymmen i 12 år när han fick jobbet. Jag förstår systern; att man tror att brottet är preskriberat.

Det eventuella ryktet om att han skulle vara oskyldig för mordförsök på hustrun, kan man läsa dem nånstans?

Fan vad läskigt att vara på rymmen i tolv år!! Och sen bli fast ändå.

Imponerande mängd BS från din sida:
1.Hur i H-E kan man tro att ngt är preskiberat, (misshandel, mordförsök eller liknande) efter 10 år? Då är man antingen tok dum eller ljuger...
2. Mig veterligen finns det inga rykten om att han är oskyldig, snarare tvärt om. Det var vad åklagaren brukar kallla en "home run", frågan om skuld var otvetydig, och han var inte oskyldig...
3. När man nu är adopterad, hur taskiga gener har man då?
Så min fråga är; vad har du för intresse i detta?
Citera
2007-08-11, 11:21
Medlem
Jag vill minnas att xallo här på forumet hade en hel del info om både Arosenius som person och hans fall och numera öde i USA, men jag lyckas inte hitta inläggen där han skrivit om det. Och enligt honom så skall ett justitiemord ha begåtts då Arosenius dömdes.

AB tog väl sin story rakt av ifrån den konversationen kan jag tänka mig för det var folk då som plockade fram vart han befann sig.

Konstigt att jag inte hittar det för jag trodde det var i tråden om de 27 rymlingarna, kan konversationen vara raderad?
Citera
2007-08-11, 11:32
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Jag vill minnas att xallo här på forumet hade en hel del info om både Arosenius som person och hans fall och numera öde i USA, men jag lyckas inte hitta inläggen där han skrivit om det. Och enligt honom så skall ett justitiemord ha begåtts då Arosenius dömdes.

AB tog väl sin story rakt av ifrån den konversationen kan jag tänka mig för det var folk då som plockade fram vart han befann sig.

Konstigt att jag inte hittar det för jag trodde det var i tråden om de 27 rymlingarna, kan konversationen vara raderad?

Jag hittar den inte heller! Men jag har varit i kontakt med en kollega till Erik och antagligen så kan aftonbladet ha snappat upp saker här, illa! Dock så berättar Aftonbladet inte hela sanningen, polisen visste redan att Erik var i staterna!

Sen angående Justitiemord, visst spöade Erik sin fru men är det någon gång någon kvinna har gort sig förtjänt utav det så var det hon (typ). Något mordförsök var det inte tal om, jag kan sträcka mig till dråpförsök med de uppgifter jag har. Hans ex ljög som fan i rätten!
Citera
2007-08-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag hittar den inte heller! Men jag har varit i kontakt med en kollega till Erik och antagligen så kan aftonbladet ha snappat upp saker här, illa! Dock så berättar Aftonbladet inte hela sanningen, polisen visste redan att Erik var i staterna!

Sen angående Justitiemord, visst spöade Erik sin fru men är det någon gång någon kvinna har gort sig förtjänt utav det så var det hon (typ). Något mordförsök var det inte tal om, jag kan sträcka mig till dråpförsök med de uppgifter jag har. Hans ex ljög som fan i rätten!

Det kanske är på sin plats att lägga in det här i Konspirationsteorier

Ok jag hade för mig att du hävdade att han var helt oskyldig men så var ju verkligen inte fallet då.
Citera
2007-08-11, 12:38
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Det kanske är på sin plats att lägga in det här i Konspirationsteorier

Ok jag hade för mig att du hävdade att han var helt oskyldig men så var ju verkligen inte fallet då.

Låt mig säga såhär, oskyldig var han inte, det var inte hon heller! Att dömma honom för mordförsök var dock jävligt märkligt.
Citera
2007-08-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Låt mig säga såhär, oskyldig var han inte, det var inte hon heller! Att dömma honom för mordförsök var dock jävligt märkligt.

Ok ja jag är inte insatt i det här fallet för fem öre så säger varken bu eller bä.

Dock är jag betydligt mer intresserad utav vart dina tidigare inlägg om Arosenius finns någonstans och hur mycket AB egentligen baserade sin artikel på just de inläggen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in