2007-08-11, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Ok ja jag är inte insatt i det här fallet för fem öre så säger varken bu eller bä.

Dock är jag betydligt mer intresserad utav vart dina tidigare inlägg om Arosenius finns någonstans och hur mycket AB egentligen baserade sin artikel på just de inläggen.
Me too.

Tror inte att den här länken är med i tråden: Systerns uttalande från några dagar sedan.

http://www.dalarnastidningar.se/nyhe...icle220067.ece

Citat:
Ursprungligen postat av hajkuu
Imponerande mängd BS från din sida:
1.Hur i H-E kan man tro att ngt är preskiberat, (misshandel, mordförsök eller liknande) efter 10 år? Då är man antingen tok dum eller ljuger...
2. Mig veterligen finns det inga rykten om att han är oskyldig, snarare tvärt om. Det var vad åklagaren brukar kallla en "home run", frågan om skuld var otvetydig, och han var inte oskyldig...
3. När man nu är adopterad, hur taskiga gener har man då?
Så min fråga är; vad har du för intresse i detta?

Vad jag har för intresse i detta? Det ska du skita i. Jag kan väl hålla med att det låter som att jag har en annan ståndpunkt än den jag "brukar" ha. Sen att jag kanske känner till ett o annat om EA gör väl också att jag är färgad i min uppfattning.

Du ser ju själv att xallo skrivit om det och att AB sedan spridit hans info vidare. Att det sedan kanske är så att xallo är den enda källan till ryktena om "juridiskt mord" i EA:s fall sätter allt i ett annat ljus.

Hur lång tid tar det tills ett mordförsök är preskriberat som brott i Sverige?
Jag visste inte det. Mannen har varit på flykt i 12 år. Systern satte sin egen post under bilan. Vad fan ska man tro?

Jag har all förståelse för hennes agerande. Jag är också storasyster.

Din punkt nr 3 tänker jag inte ens kommentera. Jo - med ett ord. Glocalnet.
Citera
2007-08-11, 13:20
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajkuu
Imponerande mängd BS från din sida:
1.Hur i H-E kan man tro att ngt är preskiberat, (misshandel, mordförsök eller liknande) efter 10 år? Då är man antingen tok dum eller ljuger...
Man tror vad man vill tro om sin familj, titta bara på Hagamannens familj som hjälpte honnom att sälja huset för inga pengar så att offren inte skulle få några pengar.
Citera
2007-08-11, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KenSwedenborg
Lite info från Dalarnas Tidningar, hon är ju koncernchef för Åkerströms.

http://www.dalarnastidningar.se/nyhe...icle219724.ece

Jag begriper inte hur ett företag kan göra en syster till en förbrytare till VD. Smaklöst av Åkerströms.
På ett av de tidigare jobben jag haft fick vår vice VD sparken sedan det visat sig att hennes bror mördat en annan snubbe. Vi ville inte ha med förbrytare att göra. Träffade på henne några år senare och då var hon fortfarande utan jobb. Rätt åt henne.
Citera
2007-08-11, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Man tror vad man vill tro om sin familj, titta bara på Hagamannens familj som hjälpte honnom att sälja huset för inga pengar så att offren inte skulle få några pengar.

Men är det så konstigt? Hagamannen hade som sagt en familj som mig veterligen inkluderade 1-2 barn. Då är det väl inte så konstigt att man garderar sig för deras (redan förstörda) framtid, oavsett om man sitter för massmord, fylla eller något annat.
Citera
2007-08-11, 13:46
Bannlyst
Så hittades rymlingen
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...138286,00.html

Artikel med helt sjukt vinklade rubriker ang hans första fru
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...138201,00.html
Citera
2007-08-11, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag begriper inte hur ett företag kan göra en syster till en förbrytare till VD. Smaklöst av Åkerströms.

Varför är det fel?
Citera
2007-08-11, 13:48
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Dock så berättar Aftonbladet inte hela sanningen, polisen visste redan att Erik var i staterna!

Som man brukar säga: kolla inte storyn då spricker den.
Nu skrev ju AB att dom hittade honom på 20 sekunder, varför letade dom inte efter honom när dom skrev artikeln?

Men det har ju framgått nånstans i medierna att dom ej kan begära honom utlämnad då det är för kort straff han är dömd till.
Citera
2007-08-11, 13:48
Bannlyst
Citat:
På ett av de tidigare jobben jag haft fick vår vice VD sparken sedan det visat sig att hennes bror mördat en annan snubbe. Vi ville inte ha med förbrytare att göra. Träffade på henne några år senare och då var hon fortfarande utan jobb. Rätt åt henne.
Hur tänker du nu?

Ska DU straffas för att en person i din bekantskap/släkt begått ett allvarligt brott?
Då skulle det bli många som fick avsäga sig sina poster.

En förbrytare är EN person. DEN SOM BEGÅR BROTTET.

(Jag visste att det fanns idioter på FB men... FAN vad trött jag blir nu.)
Citera
2007-08-11, 13:56
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Hur tänker du nu?

Ska DU straffas för att en person i din bekantskap/släkt begått ett allvarligt brott?
Då skulle det bli många som fick avsäga sig sina poster.

En förbrytare är EN person. DEN SOM BEGÅR BROTTET.

(Jag visste att det fanns idioter på FB men... FAN vad trött jag blir nu.)

lite OT

ja man kanske ska dra detta lååångt
Själv jobbade jag en gång i tiden ihop med Hans Liljeroth som är far till Lena Liljeroth (fn Kulturminister), som är gift med Ulf Adelsson, som är släkt med Anckarström som tog livet av Gustaf III 1792. När jag insåg vem jag arbetade med så sade jag upp mig.

Nej allvarligt talat här är en kompeten VD som förlorar sitt jobb lite väl enkelt. Frågan är om hon gjort något olagligt eller ej. Åklagarens utredning får visa.
Citera
2007-08-11, 15:03
Medlem
Jag har uppenbarligen missat något.
Tycker mig hänga med i samhällsdebatten ganska bra men totalt missat någon Erik Arosenius. Vad är det som så otroligt med honom?
Att vara dömd till mordförsök gör ju honom inte precis till en högprio hos varken svenska polisen eller interpol. Har inte interpol fullt upp med knarklangare, bankrånare, mördare och andra farliga människor?
Citera
2007-08-11, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smyrf
Jag har uppenbarligen missat något.
Tycker mig hänga med i samhällsdebatten ganska bra men totalt missat någon Erik Arosenius. Vad är det som så otroligt med honom?
Att vara dömd till mordförsök gör ju honom inte precis till en högprio hos varken svenska polisen eller interpol. Har inte interpol fullt upp med knarklangare, bankrånare, mördare och andra farliga människor?
Enligt Aftonbladets artikel från 070714 så är han "på flykt undan rättvisan."
De la upp en sida med ansikten på alla rymlingar som fortfarande är på fri fot, alt. efterlysta.

På så vis hamnade EA i samma hoper som många riktigt vidriga kriminella; mördare, rånare och knarksmugglare - bl a en knarkkung som flytt till Marocko.

Så egentligen är det inget otroligt med honom. Hustrumisshandlare. There.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...119121,00.html
"Aftonbladet har granskat efterlysta brottslingar som dömts eller misstänkts för brott som ger över fyra års fängelse.
Alla 27 är män."
Citera
2007-08-11, 15:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det här är en av de dummaste kommentarerna jag har läst på länge. På vilket sätt kan en person lastas för vad en bror (eller annan släkting) gör? Vilka val har hon gjort som innebär att hon är inblandad och också borde drabbas? Varför är det rätt åt henne?

Beträffande Arosenius syster så är läget ett helt annat. Hon har aktivt hjälpt sin bror att hålla sig undan fängelsestraff och medvetet gått bakom ryggen på styrelsen och bolaget. Även om det är förståeligt att hon ville hjälpa sin bror så gör hennes agerande att det blir klart olämpligt att låta henne sitta kvar.

Naturligtvis ska ingen person straffas för saker som de inte själva har gjort eller kunnat påverka. Lika naturligt är det att alla ska ta ansvar för sina egna handlingar och de val de gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in