Citat:
Ursprungligen postat av Mango Chutney
Hundarnas klor slits till rätt längd automatiskt om de får tillräckligt med motion. Människans naglar gör det inte eftersom vi inte lever på samma sätt som för 10.000 år sedan.
Jag frågade dig vad det var som skiljde naglar och klor åt? Eftersom du kallade mig så inkompetent för att jag jämförde klor och naglar så skulle jag vilja veta skillnaden? Att hundars klor slits mer än människors naglar är självklart, men vad är skillnaden (mellan hundarnas klor och våra naglar) menar du?
Sedan, visst slits klorna ner, det förstår ju de flesta att de gör det. Men att de slits ned så pass mycket att man inte behöver fila lite med en fil alternativt klippa lite, det låter väldigt märkligt. Jag har hittills inte mött på någon som inte har behövt klippa klorna på sina hundar. Nu behöver man klippa olika mycket på olika hundar, det är självklart, men samtliga jag känner klipper klorna på sina hundar.
Att klor växer precis som naglar och behöver klippas är inte speciellt svårt att förstå, om du finner mig inkompetent för att jag säger att både naglar och klor växer och behöver klippas- det får stå för dig.