2008-01-20, 01:27
Bannlyst
AFA:iten Jonas Olsson, som bla annat var en av dem som skulle bränna ner barnrestaurangen i Nyköping, var 17 pår när han dömdes för mordbrand.

Erika Johnsson berättar i boken Extremister (sid 106-107) att hon var 14år när hon gick med i AFA och fick betala 200 kr i medlemsavgift.
Senast redigerad av foLk 2008-01-20 kl. 02:08.
Citera
2008-01-20, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foLk
AFA:iten Jonas Olsson, som bla annat var en av dem som skulle bränna ner barnrestaurangen i Nyköping, var 17 pår när han dömdes för mordbrand.
Barnrestaurangen i nyköping?
Låter som en försköning i Aftonbladets stil angående vad det var. Vad var det för typ av restaurang egentligen?
Citera
2008-01-20, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Barnrestaurangen i nyköping?
Låter som en försköning i Aftonbladets stil angående vad det var. Vad var det för typ av restaurang egentligen?

AFA skulle bränna ner McDonalds, en restaurang vars stora målgrupp är barnfamiljer.
Citera
2008-01-20, 02:20
Medlem
Citat:
AFA skulle bränna ner McDonalds, en restaurang vars stora målgrupp är barnfamiljer.
HAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHA.

Jag ska nog skicka ett brev till Aftonbladet med lite av dina referenser. Med lite tur så blir du anställd där för att skriva deras löpsedlar.

OnT: Jag tror nog att det kan finnas ett kvinnoförakt inom AFA eftersom det är en organisation som enbart sysslar med våld och därför tar männen över eftersom de är våldsammare.
Citera
2008-01-20, 02:23
Bannlyst
Citat:
HAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHA.

Jag ska nog skicka ett brev till Aftonbladet med lite av dina referenser. Med lite tur så blir du anställd där för att skriva deras löpsedlar.

OnT: Jag tror nog att det kan finnas ett kvinnoförakt inom AFA eftersom det är en organisation som enbart sysslar med våld och därför tar männen över eftersom de är våldsammare.

Så en resturang som inriktar sig på ban skall inte kallas en barnrestaurang? Konstigt tänkande...
Citera
2008-01-20, 02:26
Medlem
Citat:
Så en resturang som inriktar sig på ban skall inte kallas en barnrestaurang? Konstigt tänkande...
Nix.
Den restaurangen bör kalla sig banrestaurang.

Mer seriöst så kan jag säga att man inte bör kalla McDonalds en barnrestaurang av samma anledning som att man inte bör kalla en ost som ibland kan framkalla cancer för dödsost, det är onödigt alarmistiskt.
Citera
2008-01-20, 02:26
Medlem
Dom bryr sig inte om några andra lagar så varför skall dom bry sig om kvinnofridslagarna?
Citera
2008-01-20, 02:31
Bannlyst
Citat:
Nix.
Den restaurangen bör kalla sig banrestaurang.

Mer seriöst så kan jag säga att man inte bör kalla McDonalds en barnrestaurang av samma anledning som att man inte bör kalla en ost som ibland kan framkalla cancer för dödsost, det är onödigt alarmistiskt.

Jag tycker dock att man skall poängtera att det var just en resataurang med bollhav och leksaker till barnen de valde att attackera, inte en vanligt lunchrestaurang där byggnadsarbetare sitter och äter dagens.
Citera
2008-01-20, 02:34
Medlem
Citat:
Jag tycker dock att man skall poängtera att det var just en resataurang med bollhav och leksaker till barnen de valde att attackera,
Vet du när man skulle tända på McDonalds?(dag/natt)

Har du några artikel angående det inträffade?
Citera
2008-01-20, 02:44
Bannlyst
Citat:
Vet du när man skulle tända på McDonalds?(dag/natt)

Har du några artikel angående det inträffade?

Jag minns tyvärr inte om det var tänkt att brandbomben skulle smälla på natten eller när det var öppet.

Här är några notiser om det i alla fall...
http://www.sn.se/parser.php?sect1=101&id=99768
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=34007&a=583325
http://www.sn.se/parser.php?sect1=101&id=99183
http://www.sr.se/skaraborg/nyheter/artikel.asp?artikel=854128
Citera
2008-01-20, 02:51
Medlem
Verkar ju jävligt idiotiskt att bomba en McMurder på dagen, drar dålig publicitet.

Förövrigt anser jag att Indien visade vägen angående McDonalds.
Citera
2008-01-20, 03:53
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Det är en jäkla skillnad på vad man säger utåt och hur verkligheten ser ut. Och för övrigt vilket ansvar har AFA som är ett nätverk att informera föräldrar, det sköts av polisen.

Vidare så kan jag inte hitta någon information om just 18års gränsen, vad jag dock hittar är följande, men inget om någon åldersgräns.

/mvh ikh

Jag känner en person i AFA, så det är ingenting de säger utåt. Så ligger det till. Jag har dock inte sagt att man inte kan vara aktiv om man inte är myndig, men man anses inte vara fullvärdig medlem, man får inte delta i alla aktioner o.s.v. Sedan kanske det bara är den AFA-gruppen han är med i, vad vet jag. Kan säkert skilja sig mellan olika städer.

De känner väl att de har ett ansvar över ungdomarna som är aktiva hos dem, ser inget konstigt i det.
Senast redigerad av saprofyt. 2008-01-20 kl. 03:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in