2007-08-15, 01:03
Citat:
Nej, det behöver inte alls köras bäst native: http://wiki.winehq.org/BenchMark-0.9.33
Ursprungligen postat av X_surfer
Spelade GTA 2 själv under Wine förut kraschade ett antal gånger, windowsprogram (liksom all annan mjukvara) körs alltid bäst native
Visst är det mycket som wine inte klarar av ordentligt och det får man ta. Det jag störde mig på var att killen sa var att man inte ska räkna wine bara för att det inte är äkta eller något. Men varför ska något som fungerar alldeles utmärkt i linux räknas bort bara för att det ursprungligen är gjort för windows?
Ett OS ska klara av det användaren vill ha och behöver till ett pris användaren är villig att betala, i mitt fall är detta tid bla för att jag tycker det är kul att greja samt att jag inte sitter på en så fet plånbok och tycker dessutom inte om att piratkopiera något så stort som windows som dessutom kontaktar servrar lite när den vill utan att jag någonsin får veta vad som skickas. Valet har för mig blivit Kubuntu, om någon då frågar om det går att spela wc3 på det (Vilket går helt perfekt i wine) ska jag då säga: "ja, jag gör det ibland och det funkar utmärkt men öh, man kör det genom wine så det räknas inte. Vill du lira wc3 ska du köra Windows för att det är äkta!"
Citat:
Delvis sant, visserligen poppar inget upp i ubuntu men vet man vart man ska leta så är det inga problem att hitta rätt saker. Finns tom schyssta guier (Informationscentralen i kde) men det hela är en aning kryptiskt.
Ursprungligen postat av X_surfer
Windows har också den goda vanan att säga till om den hittar någon ny enhet som behöver drivrutiner, i Ubuntus fall verkar den mest "hålla tyst"?