Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-08, 04:29
  #1
Medlem
dudilidudos avatar
Hej, Jag behöver några tips på skit lätta trojan program att hantera som etc, bitfrost/poison ivy. sen så skulle jag vara glad om någon skrev några tips på hur jag kan skicka över filerna som jag bygger på något bra sätt. MSN är nog ingen bra ide såvidare det inte finns något superpogram som gjör att filerna blir typ 5meg och är mp3 format eller jpg format.

Kom att tänka på en sak. Man kanske kan lägga ut filen som jag byggt på en hemsida och så fort någon går in på hemsidan så körs filen på deras dator osv. Eller är det överkurs. Iaf om ni vet något bra sätt på de så får ni ju skriva det med, om ni vill. Annars blir jag jätte glad om jag fick reda på ett pogram som gör filen så det ser ut som vilken mp3 låt som helst.
Citera
2007-08-08, 04:47
  #2
Medlem
Ergoims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudilidudo
Hej, Jag behöver några tips på skit lätta trojan program att hantera som etc, bitfrost/poison ivy. sen så skulle jag vara glad om någon skrev några tips på hur jag kan skicka över filerna som jag bygger på något bra sätt. MSN är nog ingen bra ide såvidare det inte finns något superpogram som gjör att filerna blir typ 5meg och är mp3 format eller jpg format.

Kom att tänka på en sak. Man kanske kan lägga ut filen som jag byggt på en hemsida och så fort någon går in på hemsidan så körs filen på deras dator osv. Eller är det överkurs. Iaf om ni vet något bra sätt på de så får ni ju skriva det med, om ni vill. Annars blir jag jätte glad om jag fick reda på ett pogram som gör filen så det ser ut som vilken mp3 låt som helst.
Du verkar fråga om rätt mycket. Vore bättre att ställa denna fråga i Datasäkerhet.
Och jag tror nog att du frågar efter lite för mycket, men lycka till att få svar. Jag skulle också vilja veta hur man kunde behålla filer som t.ex. .jpg men ändå exevera en trojanserver.
Citera
2007-08-08, 17:39
  #3
Avstängd
OnYs avatar
för det första kan vi reda ut lite begrepp som folk ständigt frågar om..

"en bildfil tex .jpg", nej det är inte en bildfil bara för att den har .jpg som filändelse, den kunde lika gärna kunnat heta .kuk och varit en "äkta" .pdf fil som gått att öppna i adobe reader. däremot kan du ha en "äkta" .jpg fil som du lagt exekverbar kod i.. som du via annan applikation läser från viss offset i filen eller där du då lagt denna data. förklaring under.

kan man köra data från en bildfil? nej inte i normala fall, men ja. skriv ett program som exekverar filen istället för att läsa datan i den eller googla på att windows ska behandla .jpg som tex körbara filer.

detta var nog lite svar till er båda.. och till alla er andra också som rör ihop filändelser med filtyper och vise verca..

Citat:
Ursprungligen postat av dudilidudo
MSN är nog ingen bra ide såvidare det inte finns något superpogram som gjör att filerna blir typ 5meg och är mp3 format eller jpg format.

Annars blir jag jätte glad om jag fick reda på ett pogram som gör filen så det ser ut som vilken mp3 låt som helst.
du har svaren över.. ta tex en headern från en .mp3 låt.. fyll resten med musik, junkdata eller programkod.. vips.. där har du en sådan fil ett tips på sådant program är hex workshop
Citera
2007-08-08, 18:08
  #4
Medlem
dudilidudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnY
du har svaren över.. ta tex en headern från en .mp3 låt.. fyll resten med musik, junkdata eller programkod.. vips.. där har du en sådan fil ett tips på sådant program är hex workshop

jag har gort följande 1. skapat trojan http://www.flashback.org/showthread.php?t=370432 2. öppna en låt i pogramet .3 lägga dit filen. Trojanens färgen blev röda. jag vill veta ifall jag har gort rätt eller inte.
om du har lust så vore det trevligt om du skrev en guide med.
Citera
2007-08-08, 18:53
  #5
Avstängd
OnYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudilidudo
jag har gort följande 1. skapat trojan http://www.flashback.org/showthread.php?t=370432 2. öppna en låt i pogramet .3 lägga dit filen. Trojanens färgen blev röda. jag vill veta ifall jag har gort rätt eller inte.
om du har lust så vore det trevligt om du skrev en guide med.
den frågan kan du nog ta i ivy tråden.. jag har ingen aning då jag inte sysslar med trojaner.. jag bara förklarade andra delar i ditt inlägg..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback