2009-05-22, 14:23
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Förslag, den som är närmast,
om två är lika nära, den som gissade först

Ex: det blir den 4e i månad x , en har gissat den 2a, en den 6e, men den som gissade 6e gissade först, så den vinner.

Håller med om det första - den som är närmast.

Men om förlossningen sker mittimellan två gissningar, tycker jag det ska räknas som oavgjort. Annars tror jag den goda stämningen kan riskeras. Tråden kan drabbas av onödigt groll om vem som verkligen skrev om toalettsex i juletid först av alla, osv...
Vi får skaka fram flera priser isåfall.

(Kan förövrigt bli problem med anonymiteten vid prisutdelningen... )
Senast redigerad av Callas 2009-05-22 kl. 14:31.
2009-05-22, 14:34
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Håller med om det första - den som är närmast.

Men om förlossningen sker mittimellan två gissningar, tycker jag det ska räknas som oavgjort. Annars tror jag den goda stämningen kan riskeras. Tråden kan drabbas av onödigt groll om vem som verkligen skrev om toalettsex i juletid först av alla, osv...
Vi får skaka fram flera priser isåfall.

(Kan förövrigt bli problem med anonymiteten vid prisutdelningen... )
Anonymiteten garanterar den som postar priset såklart.
2009-05-22, 14:35
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Enligt förlossningsberäknare är det tydligen så, men de kanske har problem med matematik och biologi...

Aha, om man inte går hela tiden på sin graviditet. Då fattar jag midsommargissningen, sorry var helt inne på 9-månadsberäkningen.

Jag säger Halloween , 31 okt. Tror det blir tidigare än så, men men!
2009-05-22, 14:38
Medlem
asdfasdfs avatar
Eftersom jag tror att inte ens Linda är vidrig nog att röka och dricka medans hon är gravid tror jag att de flesta gissar helt åt helvete, om ni inte räknar med att hennes barn föds väääääldigt prematurt.

Tror Lindas graviditet är färskare än min egen, detta baserar jag på Lindas beteende... hon slutade röka ungefär den sista mars.

Citat:
Idag har det gått en vecka utan att jag har rökt.

Linda Rosing, 2009-04-07 10:28

Om hon ska ha barn i september innebär detta att hon alltså rökt under flera månader av graviditeten. Hon kanske tillhör dem som fortsätter att ha mens, inte mår illa eller upplever andra graviditetssymptom de första månaderna så ok... men jag tror inte riktigt på det.Jag tror att hon fått graviditetssymptom när man vanligtvis får det, dvs under den första månaden efter befruktningen och jag tror att hon slutat röka i samband med detta.

Jag blev gravid i januari och förväntas föda i början av oktober...
jag tror att Lindas graviditet är betydligt färskare än så med tanke på att hon rökt under januari, februari och mars...

Någon borde informera Linda om att man INTE ska äta för två.
Hon verkar se graviditeten som en anledning att svulla och trycka i sig en massa onödiga kalorier. Själv har jag gjort tvärt om, bojkottar tomma kalorier och ser till att äta en massa frukt och grönt istället. Man delar ju faktiskt kropp med en annan.

P.S. Tack Tolvan...
Senast redigerad av asdfasdf 2009-05-22 kl. 15:07.
2009-05-22, 14:53
Medlem
[quote=Villvahemlig]Jag gissar på 29 oktober[/Q
Senast redigerad av vadur49 2009-05-22 kl. 14:54. Anledning: såg fel
2009-05-22, 15:14
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laktostolerant
21/10 smäller det.
Hon ska enbart ge fan i min födelsedag!
Tänker inte gissa ens då det jag önskar minst i världen är en signerad skiva av Bionda! "spysmiley"
2009-05-22, 15:36
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Anonymiteten garanterar den som postar priset såklart.
Med posten? Trist.
Jag förväntar mig en riktigt pampig prisutdelning!

Tycker vi samlar in pengar till flyg eller tåg... nja, buss iaf för långväga resenärer, så vi kan träffas allihopa.
Föreslår att vi raggar ihop två "Trofast-stommar" på Blocket, och bygger en rejäl prispall:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80063673

Sedan dukar vi upp en festmåltid (med räksallad, vittvin och donuts) i vasa Parken -
och firar detta kärleksbarn riktigt jävla ordentligt!

Förväntar att alla sluter upp mangrant på detta lovvärda projekt.
(Obs! Att stanna hemma pga avundsjuka är inte ett giltigt skäl för frånvaro!)
2009-05-22, 15:45
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Med posten? Trist.
Jag förväntar mig en riktigt pampig prisutdelning!

Tycker vi samlar in pengar till flyg eller tåg... nja, buss iaf för långväga resenärer, så vi kan träffas allihopa.
Föreslår att vi raggar ihop två "Trofast-stommar" på Blocket, och bygger en rejäl prispall:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80063673

Sedan dukar vi upp en festmåltid (med räksallad, vittvin och donuts) i vasa Parken -
och firar detta kärleksbarn riktigt jävla ordentligt!

Förväntar att alla sluter upp mangrant på detta lovvärda projekt.
(Obs! Att stanna hemma pga avundsjuka är inte ett giltigt skäl för frånvaro!)
Om vi fixar så att den vi firar sitter i den här hänger jag på!
Högsäte!.
2009-05-22, 15:56
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Högsäte!.

Vilken omtanke!
Tackar nog inte nej till elvärmesits, när jag tar emot vinsten i mitten av november.
Men du kanske menade att någon ur familjen Rosing skulle sitta där?
2009-05-22, 16:17
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Albufeira, Portugal.

Kul att få besök av dig, Miss! Bara att knysta så dyker du upp? Magiskt!

Tackar, det lät ju inte helt fel alltså. Är de borta en vecka eller är det längre?

Nästan automagiskt Nä, det var bara ren tur (eller otur kanske vissa tänker) Jag läser/skummar oinloggad med jämna mellanrum men perioder kan det dröja länge innan jag har tid och/eller lust att skriva nåt

Jag läste nåt Fadderullan-inlägg som någon klistrade in här i tråden. Han lät lite bitter över kvaliteten på tidigare flickvänner och adressaten var ju högst tydlig även om det inte uttalades. Han verkar vara glad och lycklig med sin nya donna och det är nog nåt som kommer hålla betydligt längre än Farmor och Snutts förhållande!
.
2009-05-22, 16:23
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Eftersom jag tror att inte ens Linda är vidrig nog att röka och dricka medans hon är gravid tror jag att de flesta gissar helt åt helvete, om ni inte räknar med att hennes barn föds väääääldigt prematurt.

Tror Lindas graviditet är färskare än min egen, detta baserar jag på Lindas beteende... hon slutade röka ungefär den sista mars.

Om hon ska ha barn i september innebär detta att hon alltså rökt under flera månader av graviditeten. Hon kanske tillhör dem som fortsätter att ha mens, inte mår illa eller upplever andra graviditetssymptom de första månaderna så ok... men jag tror inte riktigt på det.Jag tror att hon fått graviditetssymptom när man vanligtvis får det, dvs under den första månaden efter befruktningen och jag tror att hon slutat röka i samband med detta.

Jag blev gravid i januari och förväntas föda i början av oktober...
jag tror att Lindas graviditet är betydligt färskare än så med tanke på att hon rökt under januari, februari och mars...

Någon borde informera Linda om att man INTE ska äta för två.
Hon verkar se graviditeten som en anledning att svulla och trycka i sig en massa onödiga kalorier. Själv har jag gjort tvärt om, bojkottar tomma kalorier och ser till att äta en massa frukt och grönt istället. Man delar ju faktiskt kropp med en annan.

P.S. Tack Tolvan...

Jag tror visserligen att barnet kommer lite för tidigt men min gissning är baserad på att jag inte tror att hon upptäckte att hon var gravid på en gång. Hon kanske noterade att mensen uteblev men kanske inte trodde att det berodde på konsekvensen av att ha mottagit sperma. Allt måste dessutom ljugas och förändras lite så att det inte går att sammankoppla Farmor med Snutt innan kontraktet löpt ut/serien ens tog slut. Hur det gick med det vet vi ju och jag tror det finns lite villospår i graviditeten också mao.
.
2009-05-22, 16:24
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Högsäte!.

Haha, lyckas någon gissa rätt datum så är det nog väl förtjänat med det högsätet. Man kan sin Farmor lite FÖR mkt i sånt fall.
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in