2009-02-15, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrAhrne

Påminner om den där tråden som handlade om ett gäng helt galna kärringar och gubbar som hängde på heta linjen och började sprida hat-hemsiodor om varandra, helt jävla galna människor. Hon som skriver quoten ovan verkar ju helt manisk, helt jävla psykfallsgalen.

Ha, ha, ha – visst är det så. Rosing verkar locka fram det sämsta hos både vänner och fiender. Kanske kör hon hårt några månader till, cashar hem och lägger ner.
2009-02-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Ha, ha, ha – visst är det så. Rosing verkar locka fram det sämsta hos både vänner och fiender. Kanske kör hon hårt några månader till, cashar hem och lägger ner.
Och sen då?
Söker ett anständigt jobb?
Knappast!
Stadgar sig med en förmögen karl?
Knappast!
Flyttar utomlands?
Knappast med mindre än 5 miljoner, och det lär hon inte ha fått ihop.
2009-02-15, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ewws

Jag syftade alltså på att de som skriver kommentarerna verkar helt fixerade och bindgalna, nästan rubbade, och att folk på internet som inte ens känner henne och skickar anmälningar mot henne till socialen, måste vara abnormt rubbade.

Visst är Linda Rosing patetisk, men såna där stalkers och haters är fan mer patetiska.
2009-02-15, 22:05
Medlem
Bara VÄNNER....................
Linda Rosing, 2009-02-15 18:23
Nu är vi hemma igen..Har intagit position sängläge. Väntar på min vän Fredrik som kommer hit med popcorn. Sen ska vi alla inta min favo position sängläge och kolla på tv hela kvällen och bara skvallra. Och NEJ! Fredrik är inte min kille. Utan vän och han gillar bara Killar,hahaha. Så nu är det slut spekulerat om det. Anledningen att jag skriver det här är att jag har fått den frågan mycket den här veckan. Så nu vet ni,vi är bara VÄNNER..........

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2hmcupi&s=5 (varning!)
2009-02-15, 22:08
Medlem
Det finns inget bättre...
Linda Rosing, 2009-02-15 20:50
Nu har Kevin precis somnat, och vad gör man inte för att komma in i söndagslugnet? Gör lite snabb städning i badrummet såklart!!! Har precis blivit klar med köket och tänkte torka alla hyllor i badrummet! Snart blir det att krama kuddarna i sängen och se Beck för hela slanten!!

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=r7vt75&s=5
2009-02-15, 22:55
Medlem
Mariakatarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAhrne
Tycker Rosing är patetisk men fan ännu mer patetiskt är helltidshatarna som kommentrerar i hennes blogg, anmäler henne till socialen för hon ska förlora vårdnaden om sitt barn osv. Så jävla sjuka människor

En av hatarna

"På väg att visa sitt underliv"?? haha.

Påminner om den där tråden som handlade om ett gäng helt galna kärringar och gubbar som hängde på heta linjen och började sprida hat-hemsiodor om varandra, helt jävla galna människor. Hon som skriver quoten ovan verkar ju helt manisk, helt jävla psykfallsgalen.

Jag håller helt med dig. Hur fan kan man på allvar tro att socialtjänsten skulle agera för att något jävla psykfall ringer och anmäler främmande människor? Helt ärligt så blir jag mer äcklad av det språk som används i kommentarerna på hennes blogg, och bland inläggskrivarna i den här tråden - än vad jag blir äcklad av Linda Rosing själv.

Att sitta och skriva ner någon på det sättet och använda helt vedervärdiga formuleringar (behöver jag citera?) om en annan människa tyder på genomruttna personligheter. Oavsett hur snygg eller ful Linda Rosing än är, så kan jag garantera att det här är riktigt, riktigt fula människor.
2009-02-15, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariakatarina
Helt ärligt så blir jag mer äcklad av det språk som används i kommentarerna på hennes blogg, och bland inläggskrivarna i den här tråden - än vad jag blir äcklad av Linda Rosing själv.

Jag instämmer delvis och det var också den känslan jag fick när jag läste kommentarerna igår, efter ett långt uppehåll.
MEN om man vill vara en offentlig person, och dessutom har små barn, så måste man vara försiktig och ansvarsfull och inte bete sig som Linda har gjort/gör.
Alla vet att internet kryllar av psykfall och knäppisar, varför utsätter man sig frivilligt för detta om man faktiskt KAN undvika det värsta?
Som det är nu triggar idioterna varandra i kommentatorsfältet på bloggen, försöker överträffa varandra i vidrigheter och totalt äckliga formuleringar. Det bara accelererar och lär ju bara bli värre om inte femman eller Linda själv sätter stopp.
Man kan inte kontrollera anonyma idioter på internet, men man behöver faktiskt inte bjuda in dem och fritt låta dem kasta skit på sin familj!
2009-02-15, 23:36
Medlem
Mariakatarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Jag instämmer delvis och det var också den känslan jag fick när jag läste kommentarerna igår, efter ett långt uppehåll.
MEN om man vill vara en offentlig person, och dessutom har små barn, så måste man vara försiktig och ansvarsfull och inte bete sig som Linda har gjort/gör.
Alla vet att internet kryllar av psykfall och knäppisar, varför utsätter man sig frivilligt för detta om man faktiskt KAN undvika det värsta?
Som det är nu triggar idioterna varandra i kommentatorsfältet på bloggen, försöker överträffa varandra i vidrigheter och totalt äckliga formuleringar. Det bara accelererar och lär ju bara bli värre om inte femman eller Linda själv sätter stopp.
Man kan inte kontrollera anonyma idioter på internet, men man behöver faktiskt inte bjuda in dem och fritt låta dem kasta skit på sin familj!

Jag håller helt med dig. Som offentlig person har Linda kastat sig själv till lejonen. Men att bara fokusera på den delen blir väldigt tröttsamt i längden - och detta tas alltid upp som argument till varför man får lyncha andra människor. Varför inte rikta ljuset mot de människor som beter sig på det här sättet - i hennes blogg och i den här tråden. Det tycker åtminstone jag är bra mycket mer intressant än att analysera vilka trosor Rosing har på sig, eller tugga fram och tillbaka om hur tragisk hon är.

Jag undrar mer: hur fan är man funtad om man som vuxen människa sitter på nätet och vräker ur sig sådant vedervärdigt, kvinnoföraktande, elitistiskt jävla skräp om en annan person? Inser man inte hur lågt man har sjunkit som människa då? När man titulerar en annan människa som "en knulldocka", kallar hennes mun "ett rövhål", drar upp utseendet på hennes barn (!) och i andra andetaget ringer socialtjänsten (eller hurrar på dem som är så jävla sjuka att de gör det) och vill att barnen ska omhändertas.

Det är så totalt ögonbrynshöjande jävla vedervärdigt och hade jag en sådan individ i min bekantskap skulle jag må illa.
2009-02-16, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariakatarina
Jag håller helt med dig. Som offentlig person har Linda kastat sig själv till lejonen. Men att bara fokusera på den delen blir väldigt tröttsamt i längden - och detta tas alltid upp som argument till varför man får lyncha andra människor. Varför inte rikta ljuset mot de människor som beter sig på det här sättet - i hennes blogg och i den här tråden. Det tycker åtminstone jag är bra mycket mer intressant än att analysera vilka trosor Rosing har på sig, eller tugga fram och tillbaka om hur tragisk hon är.

Jag undrar mer: hur fan är man funtad om man som vuxen människa sitter på nätet och vräker ur sig sådant vedervärdigt, kvinnoföraktande, elitistiskt jävla skräp om en annan person? Inser man inte hur lågt man har sjunkit som människa då? När man titulerar en annan människa som "en knulldocka", kallar hennes mun "ett rövhål", drar upp utseendet på hennes barn (!) och i andra andetaget ringer socialtjänsten (eller hurrar på dem som är så jävla sjuka att de gör det) och vill att barnen ska omhändertas.

Det är så totalt ögonbrynshöjande jävla vedervärdigt och hade jag en sådan individ i min bekantskap skulle jag må illa.

Sant, men då är man också inne på en mycket större diskussion; varför beter sig människor som svin? Varför slår man på den som redan ligger? Vad är det som gör att man går igång på att mobba anonymt och i grupp?
Att det är så ger ju historien åtskilliga exempel på - helt vanliga människor som plötsligt gjort mycket värre saker än att "bara"skrika öknamn.
Självklart ska man inte ursäkta de ibland sanslöst kränkande kommentarer om Lindas sexliv och utseende som dyker upp och jag vet att det inte är så enkelt som att "Hon får skylla sig själv". Det är förstås lättare att lägga hela ansvaret på henne och femman än på några ansiktslösa onda. Men rent praktiskt så är det bara hon som kan stoppa eländet, i alla fall på sin egen blogg.
2009-02-16, 00:25
Medlem
Mariakatarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Sant, men då är man också inne på en mycket större diskussion; varför beter sig människor som svin? Varför slår man på den som redan ligger? Vad är det som gör att man går igång på att mobba anonymt och i grupp?
Att det är så ger ju historien åtskilliga exempel på - helt vanliga människor som plötsligt gjort mycket värre saker än att "bara"skrika öknamn.
Självklart ska man inte ursäkta de ibland sanslöst kränkande kommentarer om Lindas sexliv och utseende som dyker upp och jag vet att det inte är så enkelt som att "Hon får skylla sig själv". Det är förstås lättare att lägga hela ansvaret på henne och femman än på några ansiktslösa onda. Men rent praktiskt så är det bara hon som kan stoppa eländet, i alla fall på sin egen blogg.

Ja. Men då och då händer det att den stora mobben stannar upp och tänker till. Ibland gör ju människor saker som inte var tanken från början och så rullar det bara på. Tills någon/något för dem att tänka efter. Därmed inte sagt att det är jag som ska axla den rollen.

Inser att detta är FB och att mina inlägg är totalt meningslösa, men jag mådde allt för illa för att kunna låta bli. Alltså: ska låta tråden gå vidare. Men det kanske kan vara tänkvärt för somliga att andra människor de facto går in på den här tråden och tackar Jesus för att de inte är lika stillösa.
Senast redigerad av Mariakatarina 2009-02-16 kl. 00:28.
2009-02-16, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvmd
Hälsar på min vän...
Linda Rosing, 2009-02-15 14:09
Idag har vi promenerat och lekt för fullt. Ätit sushi buffe och haft det mysigt. Kallt är det men med rätta kläder så funkar även det. Nu är vi hos min vän Dan och hans dotter och barnen leker för fullt. Och vi sitter och pratar om allt mellan himmel och jord. Gud vad skönt det är att vara ledig och inte ha massa måsten. Så nu ska jag fortsätta vara social med Dan....hoppas ni har en fantastisk skön söndag för det har vi...

Vänta nu!.... Det bloggas sparsamt och oftast med fyra rader snabbinfo innehållande samma tema de flesta dagarna.
Här är Linda hos sin vän Dan... "Vilken Dan???"
... och när hon är hos sin vän Dan, får hon upp sin dator och gör ett inlägg på blogen... hemma hos Dan (!)
Givetvis fyra rader för man ska ju vara social också.
2009-02-16, 10:51
Medlem
Nu börjar jag powerwalka igen......
Linda Rosing, 2009-02-16 06:12
Godmorgon!

Sitter och äter frukost med Kevin. Om en timma ska han och jag bege oss till hans skola. Där ska jag lämna honom sen blir det motion för hela slanten. Idag ska jag börja ta mina en timmars powerwalks igen. Jag har ju haft ett långt uppehåll på ca:4 månader eller nått sånt. Och nu när jag har fått tillbaks energin och tiden så sätter jag igång. Kroppen kommer att må så mycket bätter nu. Och från och med i dag kommer jag powerwalka varje dag precis som jag brukade. Även fast det snöar och regnar så kommer jag gå min en timmas promenad. Nu börjar mitt hälsosamma liv igen.........

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in