Citat:
Ursprungligen postat av nvmd
Benjamine Buttons Otroliga Liv
Linda Rosing, 2009-02-03 08:56
Min frukost idag: 2 koppar kaffe, ett knäckebröd och massa äpplen och bananer. Det får mig att stå iallafall några timmar till!! Försov mig lite, snoozade ett antal gånger på alarmklockan. Så det fick bli express dusch och turbo sminkning!!! haha
Filmen var fantastisk som jag såg igår kväll. Både Brad Pitt och Cate Blanchett agerade otroligt bra. Den överträffade mina förväntningar! Filmen började med att Brad Pitt blev bortlämnad som nyfött barn. Han hade en speciell sjukdom som gjort att han åldrats liknande en gubbe som nyfödd. under sin uppväxt så träffade han Blanchett och de hade ett speciellt möte. sedan efter olika omständigheter så träffades de fram och till genom sina liv och inledde ett kärleksförhållande. Det var kärlek vid första ögonkastet!! filmen var både den perfekta Hollywood kärleks sagan, men också väldigt annorlunda berättad. jag både grät och kände en varm känsla för paret. Helt värd att se!! Efter filmen gick vi och tog en fika innan jag åkte hem för min beauty sleep.
Och ja, Brad Pitt var otroligt snygg som vanligt i filmen. Han var inte hela tiden en gammal gubbe. det finns speciellt en vacker bit där han seglar i solnedgången..
Idag ska jag till Norrköping för inspelning av Den rätte för rosing, det kommer att bli en lång intensiv dag. Nu är vi ju på slutspurten men det är fortfarande jätte kul med inspelningen. jag skriver mer när jag kommer hem.
Är skrivet av spökskrivare på Kanal5 med ett barnsligt språk som påminner om Trosings. De värsta språkfelen försöker man undvika. De kan vara dålig reklam för kanalen nu när det ska bli "program" i TV.
En och annan särskrivning (ett jävla otyg) behåller man för att det ska se trovärdigt ut. Som till exempel "kärleks saga".