2007-10-03, 17:17
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
Nej, nej och nej. Turnen är slut, precis som alla turnéer gör, skriv upp dig för nästa turne.

Tyckte jag läste på Bubblare att Fadde och Linda "råkat ur för problem" och som jag förstod det hade avbrutit i förväg. Men jag vet inte...
2007-10-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jaha det var ju bra. Sa Bionda nåt intressant då?

Titta själv på TV4.se
2007-10-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Röris
Nån som har koll.....????? Är "superdocusåpan" Bitchtour nedlagd...???

Ja, på grund av "tekniska problem" meddelades tidigare.
2007-10-03, 19:33
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Fy f-n vad ful hon blivit:

-> http://gfx.tv4.se/imagesdb/editor/Nyheterna/907ec594-555d-4030-9e71-76f716594bd9.jpg

Citat:
"Jag har lagt en halv miljon på utseendet"

I Efter Tio pratade dokusåpakändisen Linda Rosing om sitt botoxberoende med Malou. I chatten berättade hon om politiken, sprutorna och mobbingen.

H: Hur många gånger har du använt dig av botox?
Linda: Jag har tagit på Botox var tredje månad i tre år.

James: Vad kostar en spruta?
Linda: Mellan 1500-3000 kr.

Marianne: Har du aldrig funderat på att gå i någon slags terapi så att du kan bekräfta dig själv på det sättet?
Linda: Min kropp har idag blivit mitt varumärke. Jag är medveten om vad jag gör.

Jazzie: Längtar du aldrig till ett seriöst normalt liv?
Linda: Jag är en tjej som gillar extrema saker. Ett normalt liv skulle jag bli alldeles för uttråkad på.

Mack: Är du blyg?
Linda: Nej!

Erika: Hur kommer det sig att du bestämde dig för att göra dina skönhetsingrepp?
Linda: Min första bröstoperation var en slags revansch för mobbingen som jag blev utsatt för som liten.

Mygga: Hur känns det efter botoxbehandling?
Linda: Man är lite stel men annars så känns det som vanligt.

James: Modigt av dig att framträda i TV!
Linda: Tack snälla du! Det tyckte jag med. Men det var viktigt för mig att berätta vad som har drivit mig i alla år.

Loman: Hur upplevde du ditt utseende när du var yngre och gick i skolan?
Linda: Jag var nog ganska nöjd. Innan killarna började mobba mig för mina små bröst.

Sebbe: Vad gör du om 15 år?
Linda: Jag har skrivit mina tre romaner hoppas jag. Sen vet jag inte.

Karin: Hur mkt pengar har du totalt lagt ner på ditt utseende?
Linda: Oj det törs jag knappas tänka på. Men helt ärligt så ca en halv miljon tror jag.

Jennifer: Jag tycker du verkar vara en jättehärlig tjej linda, kram.
Linda: Tack söta du. Jag hoppas att det finns flera som du.

Angelica: Varför var inte du med på botoxpartyt igår kväll?
Linda: Jag går till min egen favoritklinik Eriksbergskliniken på Karlavägen. Dom är bäst. Jag skulle aldrig låta någon annan än dom göra ingreppet.

Jocke: A men tjena hur är läget? Skulle bara fråga om det var roligt i Big Brother.
Linda: Det var ju trots allt 4 år sedan. Men svaret är både ja och nej. Det var väldigt jobbigt psykiskt.

Loman: Några planer på att återvända till politiken? Jag skulle rösta på dig direkt!
Linda: Nej det är ett avslutat kapitel. Men tack vad gullig du är.

Linda: Bor du i Sverige nu?
Linda: Ja, söder om Stockholm.

Angelina 34 år: Hur mycket pengar tjänar du på din kropp o utseende?
Linda: Det är helt olika på vilka jobb som jag gör. Men om man säger så här: allt jag har gjort i 4 år som känd är pengar på grund av mig och mitt utseende.

Mackan: Har du bra kontakt med dina föräldrar? Hjälper dom dig igenom den här krisen som du genomgår?
Linda: Jag har ingen kris. Jag är extrem och gillar plastik och mina föräldrar är grymt bra. Tack för omtanken!

Angelina 34 år: Kan du överhuvudtaget tas på allvar i offentligheten?
Linda: Det är upp vad ni läsare väljer att tro på. Men jag är bara ärlig och står för det som jag gör.

Ola: Är det du själv som ringer till tidningar mm när du gjort ingrepp, eller är det "skvallerpressen" som nosar upp det?
Linda: Det är inte jag som ringer. Det finns folk som vet vart jag ska, eller som ser mig.

Åsa: Vill bara säga, det var bra att få höra din syn om allt som skrivs om dig.
Linda: Jag skulle kunna sitta i timmar och försvara mig angående allt skit som skrivits om mig. Så det gäller att vara stark och blicka framåt i livet.

Jaquline: Jag är 33 år och funderar på att göra en bröstförstorning. Vad är bäst att lägga in i brösten? Och mest hållbart? Och sen vill jag veta om det gör MYCKET ont? Smärtan? Eller om det är okej, liksom. Tack Linda!
Linda: Oj det är väldigt inviduellt, det måste en kirurg avgöra. Men jag har geléhallon som är anatomiska, vilket ger en ganska naturlig form jämfört med runda.

Milla: Tycker du att du är snygg själv?
Linda: Ja absolut!

Carolina: Jag var den 14 åriga tjejen som mailat in och fick mitt mail uppläst i sändningen, och jag känner mig ful! Jag hatar mina läppar för att de är stora, alla vill liksom göra dem större. Du och jag är lika - så som du var när du var mindre alltså. Vore skönt om jag kunde få en kommentar på detta (: Kram, och du är jättefin nu, tycker jag. Jag skulle vilja vara du! Och jag tycker inte du ska göra brösten större en gång till!
Linda: Tack fina du. En sak att tänka på är att du växer fortfarande och då kan olika kroppsdelar växa snabbare än andra. Och glöm inte att du är speciell och låt inte dom trampa på dig. När du visar styrka så kommer dom här personerna att sluta. Jag lovar. Kram.

Sanna: Inget illa menat, men varför gör du mer operationer?? Jag tyckte du var jättefin när du var med i Big Brother, så jag tycker inte du behöver göra mer.
Linda: Tack det var snällt, men som sagt - jag gör det för mig och mitt ego. Och vill jag ändra på något så gör jag det.

Jennifer: DU verkar vara en rak och ärlig person. Det tycker jag är så bra med dig kram till dig.
Linda: Tack! Det är det man kommer längst med i livet.

Jennifer: Vill se mer av dig i tv. Tycker du är så fin att titta på och verkar såå goo tjej. Kramar från mig!!!!
Linda: Jag är gästprogramledare i tv400 och läser kändisnyheter på fredag kväll. Tack för att du tror på mig. Kram.

Milla: Har du någon förebild utseendemässigt?
Linda: Nej det har jag inte.

Milla: Kommer du att göra om dina bröst snart igen?
Linda: Det vet jag inte nu. Det får tiden utvisa.

Jaquline: Vill säga till dej Linda. Jag har följt dig alltid via tidningar och alla tv-program och måste säga att jag gillar dej som bara den. Du visar INTE alls upp någon bimbosida eller nåt liknande. Du är GRYMT snygg..... och rolig..... jag gillar dej som fan och ser framemot dina framtida projekt och hoppas få se mer av dig. Har även köpt din bok, gillade den mycket! När kommer nästa bok?? Eller har du fler projekt inom annat område på gång. Tacksam för svar!! Love y linda... Go girl..
Linda: Tack snälla du! Det är såna som du som gör mig stark. Jag kommer att påbörja ett nytt bokprojekt inom en snar tid, men när vet jag ej.

Nahir: Du är så snygg så jag vill ge diig en PUSS.
Linda: Tack, tack nu blir jag alldeles generad.

Linda: Tack snälla ni för att ni tror på mig! Kramar!

Moderator: Tack så mycket! Nu har chatten avslutats och vi tackar Linda Rosing för att hon var med!

Publicerad den 2 oktober 2007 13:03

http://tv4.se/eftertio/579127.html
2007-10-03, 19:43
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Jaha det var ju bra. Sa Bionda nåt intressant då?
Läste ur sin dagbok skriven under tonåren. Hon blev kallad plankan, och därför förstorade hon senare brösten för att få revanch. STOR seger för henne när hon sedan syntes på gatorna.
Malou tog upp detta med att dottern tagit avstånd ifrån henne och frågade ifall det gjorde att hon ångrade sitt liv i offentligheten. Linda svarade -Nej! absolut inte!
2007-10-03, 20:11
Medlem
Video där Linda berättar för Malou von Sivers om sina skönhetsoperationer:

http://tv4.se/player/categories.aspx?progId=167385

Funkar i Internet Explorer för mig, men inte Mozilla Firefox. Man får även stå ut med några sekunders reklam i början.
2007-10-03, 20:24
Medlem
Hela intervjun var obehaglig att lyssna på. Linda Rosing lever i förnekelse och vill absolut inte medge att hon kan ha stora problem.
I början av intervjun läste hon högt ur sin dagbok om hur hon i tolvårsåldern blev mobbad för sina små bröst. Och vem blev inte mobbad för sitt utseende då? Jag fick höra att jag hade stora lår och att jag var lång. Inte fan går jag och fetsuger mig en gång i halvåret för det! Är för övrigt ganska nöjd med att ha starka ben och vara lång. Men i slutet på dagboksinlägget (som jag tvivlar är äkta) läser hon att hon skulle ta revansch senare genom att skaffa sig större bröst. Hmmm... det var väl ändå inte så vanligt att göra bröstförstoringar då? Fanns det ens implantat på den tiden? Hur kunde en 12-årig tjej på 80-talet veta att man kunde göra det?
2007-10-03, 20:54
Bannlyst
Det är ju fan inte klokt nånstans att göra som hon gjort...

Problemet med Linda är kanske att hon fortsätter se sig själv som ett offer?
Trots att hon säger att hon fått "revansch"?

Nä om nån mobbas för att den är för lång så ska det förstås lösas med benförkortningskirurgi i vuxen ålder! så dumt!
2007-10-03, 21:41
Bannlyst
jag har då adlrig sett någon så stel i ansiktet förr
hur jäkla mycket botox har hon?
2007-10-03, 21:47
Medlem
Alisas avatar
Kolla precis på Tv.4 klippet...
Lilla linda som nu är 30+ tror fortfarande att bröst och utseende är det viktigaste i livet..
Jag tror att hon innerst inne är en väldigt olycklig och förvirrad människa..
Vissa föds med svagt psyke... Hon var nog en av dom..
2007-10-04, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Hela intervjun var obehaglig att lyssna på. Linda Rosing lever i förnekelse och vill absolut inte medge att hon kan ha stora problem.
I början av intervjun läste hon högt ur sin dagbok om hur hon i tolvårsåldern blev mobbad för sina små bröst. Och vem blev inte mobbad för sitt utseende då? Jag fick höra att jag hade stora lår och att jag var lång. Inte fan går jag och fetsuger mig en gång i halvåret för det! Är för övrigt ganska nöjd med att ha starka ben och vara lång. Men i slutet på dagboksinlägget (som jag tvivlar är äkta) läser hon att hon skulle ta revansch senare genom att skaffa sig större bröst. Hmmm... det var väl ändå inte så vanligt att göra bröstförstoringar då? Fanns det ens implantat på den tiden? Hur kunde en 12-årig tjej på 80-talet veta att man kunde göra det?
Visst har implantat funnits länge, se bara på Pamela i Dallas - där kan man snacka om boobjob. Om det däremot var särskilt vanligt i Svedala kan jag inte uttala mig om. För övrigt måste jag bara säga att du har en jäkla häftig avatar - frk Amick är väldigt snygg. Kan inte minnas när jag senast såg henne i någon film eller dylikt....
2007-10-04, 11:01
Medlem
ajerikssons avatar
Bestämde hon sig vid 12 års ålder?
2003 sa hon ju att hon bestämde sig vid 20 års ålder:

De första tankarna på ingreppet föddes när Linda var 20 år. Hon hade fått sitt första barn och gick efter förlossningen ner i vikt.

- Jag blev så smal och tyckte inte om det. Tidigare var jag nöjd över min kropp, men det var jag inte då, säger hon.

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/tv/dokusapa/bigbrother/article141876.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in