2008-08-16, 10:21
Medlem
MissTakens avatar
Dagens Farmor #1:

"På Måndag börjar min träningsperiod!
Published: 10 minuter sedan

God morgon på er!
Jag har sovit som en gud inatt.
Och jag har knappt hostat något alls.
Hoppas att det här släpper nu för på Måndag ska
jag börja träna igen.

Då blir det power walks på morgonen och gymmet efter
lunchen. Fan vad skönt det ska bli att komma igång igen.
Det var ett tag sen nu jag tränade.
Jag vet hur det kommer att bli. Jag kommer att träna hårt
och äta sunt och inga utekvällar. Utan lägga mig tidigt och sova
minst 8 timmar. Och vakna tidigt och ut i spåret.
Så kommer det se ut ett bra tag framöver för mig.
Jag kommer att bli isolerad men det är självvalt,,,
När jag bestämmer mig för att gå in i min tränings period
då gör jag det till 100 procent. Inget fusk någonstans.
Och det kommer att synas på mig snabbt eftersom det blir
ett så snyggt resultat på min kropp efter två veckor.
Min kropp har ett bra minne och det är lätt för mig att
komma i form snabbt.
Eftersom jag började träna gymnastik som 7 åring.
För att sen som 12 åring träna på elit nivå.
Så är min kropp van att träna mycket och hårt.
Hela mitt liv har jag tränat och det har alltid varit mitt största
intresse. Så då har jag det här i mig.
Så jag känner och vet exakt hur min kropp fungerar.
Och hur jag bäst ska träna den så jag kommer snabbast iform.

Så från och med Måndag kommer jag bara fokusera på träning.
Ja,utöver det vardagliga sakerna då som barnen och jobbet."
.
2008-08-16, 10:26
Medlem
William Hainess avatar
"Träningsperiod"? Det låter ungefär som farbror William Haines alkoholistperioder. Personligen så tycker jag det är bättre att leva måttligt hela tiden istället för att överdriva åt det ena eller andra hållet.
2008-08-16, 10:39
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
"Träningsperiod"? Det låter ungefär som farbror William Haines alkoholistperioder. Personligen så tycker jag det är bättre att leva måttligt hela tiden istället för att överdriva åt det ena eller andra hållet.

I hennes fall vore det mkt bättre så att allt och alla, barn, vänner, släkt etc etc inte bara blev en del i en period.
.
2008-08-16, 11:07
Medlem
HotChocolates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Vad är det för konstig "PR-byrå" som svarar i telefonen och sorterar mail?
Låter snarare som hon varit på möte med någon sorts sekreterarjour?
Och vem har en PR-byrå som jobbar heltid för en om man inte är typ Ikea?
Tror att hon har missuppfattat allthop, eller möjligen blivit grundlurad.
Vem betalar kalaset för övrigt? Är det en riktig PR-byrå så lär de väl ta ett par tusen i timmen för att sortera hennes mail...

Linda har i vanlig ordning missuppfattat det hela. Eller kanske snarare miss upp fattat Ungefär som på "The Voice" i radio, där hon skulle flytta till Dubai och jobba som flygvärdinna för Emirates. Eller, förresten... Hon hade ju missförstått frågan! Hon VILLE flytta etc etc etc. Allvarligt alltså, tänker hon med sina behag? Isf förstår jag. Inte annars...

Btw, vore trevligt med medlemskap i "Hängpatteligan", men min barm är ack så fyllig.
2008-08-16, 11:11
Medlem
HotChocolates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines

Linda är dock överdrifternas okrönta drottning! Lite intressant är, att hon för inte längsedan alls, var med i en kvällsblaska och talade om att hon tränar varje dag. Bara för att hon inte har koll på det hon säger och gör, tror hon att ingen annan heller har det. Men det stämmer ju inte, eller hur?!?
2008-08-16, 11:20
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotChocolate
Linda har i vanlig ordning missuppfattat det hela. Eller kanske snarare miss upp fattat Ungefär som på "The Voice" i radio, där hon skulle flytta till Dubai och jobba som flygvärdinna för Emirates. Eller, förresten... Hon hade ju missförstått frågan! Hon VILLE flytta etc etc etc. Allvarligt alltså, tänker hon med sina behag? Isf förstår jag. Inte annars...

Btw, vore trevligt med medlemskap i "Hängpatteligan", men min barm är ack så fyllig.

Jag tycker det vore en vettig idé för Farmor att ha en myndig och normalbegåvad person med sig på alla möten hon går på. Den personen kan översätta vad som sagts och förklara alla svåra ord så hon inte hoppar i galen tunna! Ang tänkandet så är det inte så lätt när de få hjärncellerna skadats av den kemiska reaktion som uppenbarligen uppstår när man blandar botox, silikon och blekmedel!

Det går alldeles utmärkt att bli medlem ändå. Du tillhör hangarounds-gruppen. Varje klubb med självaktning (eller inbillad sådan) har hangarounds och så även vi! Med tiden kommer du förmodligen att kunna kvala in och bli äkta hängpattemedlem!
.
2008-08-16, 11:22
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotChocolate
Linda är dock överdrifternas okrönta drottning! Lite intressant är, att hon för inte längsedan alls, var med i en kvällsblaska och talade om att hon tränar varje dag. Bara för att hon inte har koll på det hon säger och gör, tror hon att ingen annan heller har det. Men det stämmer ju inte, eller hur?!?

Hon säger ofta i intervjuer och i sin blogg att hon inte ljuger. Vi andra som har koll på vad hon kvackar fram kan bara komma fram till att hon lider av grav minnesförlust i sånt fall.
.
2008-08-16, 11:44
Medlem
My name is Earls avatar
Hennes "PR-byrå" kanske heter Manpower, och personen hon fått tilldelad 24/7 kallas personlig assistent.
2008-08-16, 11:48
Medlem
Alltså, vad hände med flygvärdinneplanerna?

ÄR hon utbildad flygvärdinna eller vad det bara en önsketanke?

Och varför jobbar hon då inte som flygvärdinna istället för att skriva en blogg?
2008-08-16, 11:48
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Hennes "PR-byrå" kanske heter Manpower, och personen hon fått tilldelad 24/7 kallas personlig assistent.

Jasså det är Nisse?! Ja men då så, då blir allt som vanligt mao!
.
2008-08-16, 11:50
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija

Och varför jobbar hon då inte som flygvärdinna istället för att skriva en blogg?

Hon ska visst vara utbildad men jag har noll koll på om just den utbildningen är nåt som erkänns i branschen.

Att hon inte jobbar som det kan ju vara lite av Farmor-logik, nu har hon en utbildning i grunden till skillnad mot före...och kan fortsätta vara som vanligt.

Har talats tidigare i tråden om att man inte får jobba som flygvärdinna om man har knarkat och det har hon ju gått ut med i tidningarna om så DET kanske är en orsak att hon inte får jobb...vet ej, spekulerar bara.
.
2008-08-16, 11:51
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaija

Hon har utbildat sig som flygvärdinna, men nu bloggar hon på heltid och kan inte möjligen jobba som flygvärdinna nu när hon har ett såpass seriöst projekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in