2008-07-26, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Ja visst så det är ju klart förståeligt att Melissa därmed inte fick vara med sin mamma. Man måste offra lite för att tiden ska räcka till och det självklara offret är ju givetvis sina barn...

Jag hoppas att det är under ansvar som Farmor i såntfall låter Melissa flytta in. Att det blir ett förälder/barn-förhållande och inte två fjortisar som ska ha kul hela tiden.
.
Man får ju ge och ta lite granna där, kan komma att bli svårt för Melissa att se sin mamma som en modersgestalt när de har varit ifrån varandra så pass mycket.

Men hoppas iaf att de nu kommer ta tag i musiken båda två så att vi kan få lite kulör till dagens trista musik.

Sen tillbaka till att de ska vara mor och dotter så tycker jag själv att det inte egentligen behöver vara så, tjejen är ju ändå 14 år och det är ju den här åldern man börjar ligga osv. Så visst behöver hon få veta en hel del, men detta kan Linda berätta som både förälder och vän-
2008-07-26, 12:33
Medlem
Fru Fossils avatar
Citat:
Ja visst så det är ju klart förståeligt att Melissa därmed inte fick vara med sin mamma. Man måste offra lite för att tiden ska räcka till och det självklara offret är ju givetvis sina barn...

Jag hoppas att det är under ansvar som Farmor i såntfall låter Melissa flytta in. Att det blir ett förälder/barn-förhållande och inte två fjortisar som ska ha kul hela tiden.
.

Om man utgår från att allt som skrivs här är sant, och det kan man väl?
Då lär inte Melissa flytta till sin mamma.
Pappan har väl hela vårdnaden, och mamman umgängesrätt?
Och då är det pappa som bestämmer var flickan ska gå i skola. Inte mamma. Som för övrigt inte borde få bestämma något överhuvudtaget.
2008-07-26, 12:44
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Man får ju ge och ta lite granna där, kan komma att bli svårt för Melissa att se sin mamma som en modersgestalt när de har varit ifrån varandra så pass mycket.

Men hoppas iaf att de nu kommer ta tag i musiken båda två så att vi kan få lite kulör till dagens trista musik.

Sen tillbaka till att de ska vara mor och dotter så tycker jag själv att det inte egentligen behöver vara så, tjejen är ju ändå 14 år och det är ju den här åldern man börjar ligga osv. Så visst behöver hon få veta en hel del, men detta kan Linda berätta som både förälder och vän-

Japp, men ärliga försök och stor uppoffring från Farmor krävs för att det alls ska gå att bli någorlunda normalt. Har hon den kapaciteten? Tvivlar starkt!

Båda två? Farmor säger ju själv att hon inte kan sjunga. Sluta läs så selektivt!

Sista stycket är så idiotiskt så jag klarar inte ens att kommentera det på annat sätt än så här!
.
2008-07-26, 12:48
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fru Fossil
Om man utgår från att allt som skrivs här är sant, och det kan man väl?
Då lär inte Melissa flytta till sin mamma.
Pappan har väl hela vårdnaden, och mamman umgängesrätt?
Och då är det pappa som bestämmer var flickan ska gå i skola. Inte mamma. Som för övrigt inte borde få bestämma något överhuvudtaget.

Självklart!

Jag har fattat det som att det ligger till som du säger. Pappan kan ju ha ändrat sig lite och funderar på vårdnaden och sånt. Enligt Sony Ericsson (?) hade pappan kravet att Fadderullan skulle ut ur hennes liv innan dottern fick komma. Så verkar ha skett och Melissa är vädligt mkt hos mamma. Jag hoppas dock att han inte går med på en massa saker för det kommer bli på bekostnad av Melissa i slutänden.
.
2008-07-26, 12:52
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Haha, är jag så genomskinlig?! Har slitit som ett djur för att detta inte skulle avslöjas om mig och så bara radar du upp allt så där...suck. Det är väl nu det är läge att avslöja att anledningen till att jag engagerar mig i Farmor är att jag vill att hon ska lära mig allt hon kan så jag kan bli en lika fin människa som hon är. Jag är inte så nöjd med att bara vara avis och ta FB-fallosar i tvåan hela dagarna. Jag vill helt enkelt BLI Farmor, med fjädrar och allt.

.

Glöm då inte att bli flygvärdinna!

Eftersom denna kursverksamhet bygger på att få så många som möjligt att utbilda sig,så skulle tom jag kunna bli flygvärdinna hos dem!

När de även tar in folk som åkt fast för narkotikabruk,så kan ju en slampa som mig platsa! .....eller?
2008-07-26, 12:53
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sony Ericsson
Jag citerade sonen själv, att de handlar frukost på mcdonalds vid slussen innan de tar bussen till skolan. De kanske handlar där och sedan drar till gullmarsplan. Jag ska fråga honom nästa gång jag pratar med honom och fråga vad han menade mer exakt.

Att du orkar!
2008-07-26, 12:56
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson

Så du anser att Linda skall vara en god förebild inom det sexuella för sidohänget?
2008-07-26, 13:00
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Självklart!

Jag har fattat det som att det ligger till som du säger. Pappan kan ju ha ändrat sig lite och funderar på vårdnaden och sånt. Enligt Sony Ericsson (?) hade pappan kravet att Fadderullan skulle ut ur hennes liv innan dottern fick komma. Så verkar ha skett och Melissa är vädligt mkt hos mamma. Jag hoppas dock att han inte går med på en massa saker för det kommer bli på bekostnad av Melissa i slutänden.
.

Rensa lite i sonys svada.

Han är lika seriös som en räv i en hönsgård!

Jag köper inte en bokstav av hans mumbo-jumbo för hitintills har han inte haft några rätt,bara fel!

Det han skriver finns säkert....i en liten vrå i sonys hjärna!
2008-07-26, 13:07
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Japp, men ärliga försök och stor uppoffring från Farmor krävs för att det alls ska gå att bli någorlunda normalt. Har hon den kapaciteten? Tvivlar starkt!

Båda två? Farmor säger ju själv att hon inte kan sjunga. Sluta läs så selektivt!

Sista stycket är så idiotiskt så jag klarar inte ens att kommentera det på annat sätt än så här!
.

När sidohänget börjar att ta blickarna från Frk Botox,så är mammaleken över för Frk Botox!

Och då kommer en ny intervju med Frk Botox:

"Jag måste satsa på mig själv,min karriär och mina seriösa (hemliga,ler,fniss,skratt)jobberbjudanden! Min dotter förstår mitt krav på "allt ljus på mig"och som den förstående dotter hon är,har hon nu åkt hem för att låta mig utvecklas till den fullfjädrade,seriösa kvinna jag är!"
2008-07-26, 13:12
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
När sidohänget börjar att ta blickarna från Frk Botox,så är mammaleken över för Frk Botox!

"Jag måste satsa på mig själv,min karriär och mina seriösa (hemliga,ler,fniss,skratt)jobberbjudanden! Min dotter förstår mitt krav på "allt ljus på mig"och som den förstående dotter hon är,har hon nu åkt hem för att låta mig utvecklas till den fullfjädrade,seriösa kvinna jag är!"

Det värsta är att det skulle nog kunna hända - speciellt nu när Linda börjar närma sig 40, hennes dotter blir mer och mer en "rival" inräknat Lindas paranoida och något ohälsosamma tankar om att alla andra kvinnor är onda och avundsjuka, så...
2008-07-26, 14:34
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Rensa lite i sonys svada.

Han är lika seriös som en räv i en hönsgård!

Jag köper inte en bokstav av hans mumbo-jumbo för hitintills har han inte haft några rätt,bara fel!

Det han skriver finns säkert....i en liten vrå i sonys hjärna!

Det kan jag lova att jag gör och det är därför jag uppger att det är han som sagt det för jag räknar med att alla andra rensar bra mkt också.
.
2008-07-26, 14:36
Medlem
MissTakens avatar
Citat:

Jag kan bara hålla med i det William säger nedan...och det är jättetragiskt att detta låter som ett tänkbart scenario istället för att kunna säga att det var elakt...herregud, det är ju inte klokt.
.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in