2009-10-01, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GJE
Jag sällar mig till de som tror att Snutt håller sin Patsy under strikt kontroll. Han kontrollerar hennes vänner, hennes blogg, hennes uttalanden i övrigt och i gengäld får hon shoppa, pyssla, fixa som hon vill.

Psykisk misshandel alla gånger, min magkänsla och mina egna erfarenheter säger mig det och om jag har rätt lär vi få veta eftersom Patsy alltid kommer söka bekräftelse via medierna.

Vad baserar du psykisk misshandel på?

Att hon köper färskt bröd, ser trött ut när hon sitter i en bil med pizzakartonger?

Att han skriver inlägg i hennes blogg?

Eller vad?

Kontrollerar Snutt Bobby och Erwik? Vilka andra vänner har hon som han kontorellerar? Trodde att det allmänna omdömet var att hon själv inte kunde behålla några vänner, men nu kontrollerar han alltså dessa.
2009-10-01, 10:46
Medlem
GJEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
Vad baserar du psykisk misshandel på?

Att hon köper färskt bröd, ser trött ut när hon sitter i en bil med pizzakartonger?

Att han skriver inlägg i hennes blogg?

Eller vad?

Att han kontrollerar henne genom att skriva här, skicka pm (tydligen), kontrollera hennes blogg, hennes kommentarer...

Jag sa inte att det ÄR så, jag sa att bl a min magkänsla säger mig det.
2009-10-01, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJE
Att han kontrollerar henne genom att skriva här, skicka pm (tydligen), kontrollera hennes blogg, hennes kommentarer...

Jag sa inte att det ÄR så, jag sa att bl a min magkänsla säger mig det.

Jag tyckte att det var olustigt när hon plötsligt tackade nej till en rad TV-program och kvällstidningsknäck.
Att figurera i massmedia har varit hela hennes liv och livslånga dröm. Så sent som i höstas tackade hon ja till precis allt - underklädesutvik, eländiga program på marginella små kanaler och en total looser TV-serie. Att förändras under en graviditet är en sak (det här är ju dock inte hennes första så den borde vara mindre omtumlande) men att ge upp livslånga drömmar och mål? Det är helt klart någon annan som styr och ställer i den hallen!
2009-10-01, 12:07
Medlem
m68s avatar
Nu har dom ätit frukost och en gravid kompis har dykt upp, vad bra för slabbeduskan.

Frukost ute!
Linda Rosing, 2009-10-01 08:11

Nu på morgonen var jag och min älskling och åt frukost på ett mysigt cafè här i närheten där vi bor. Vi slängde på oss träningsdressen och hoppade in i bilden och åkte iväg. Det är så mysigt att göra så tycker jag. Idag ska jag åka och hälsa på min vännina som har fått barn. Det ska bli så kul att få se deras lille son och huset som hon och hennes fästman har köpt. Hoppas ni får en trevlig dag för det kommer jag att ha!

19 Kommentarer

Källa: Rosings blogg.
2009-10-01, 12:38
Medlem
mimmisols avatar
Kompisen hade fått barn

Citat:
Ursprungligen postat av m68
Nu har dom ätit frukost och en gravid kompis har dykt upp, vad bra för slabbeduskan.

Frukost ute!

Nu på morgonen var jag och min älskling och åt frukost på ett mysigt cafè här i närheten där vi bor. Vi slängde på oss träningsdressen och hoppade in i bilden och åkte iväg. Det är så mysigt att göra så tycker jag. Idag ska jag åka och hälsa på min vännina som har fått barn. Det ska bli så kul att få se deras lille son och huset som hon och hennes fästman har köpt. Hoppas ni får en trevlig dag för det kommer jag att ha!

19 Kommentarer

Undrar om hon lägger ut ett foto på kompisen och bebisen?
2009-10-01, 13:19
Bannlyst
kan vi inte bara komma överens om att strunta i trollet?

jag håller faktiskt med om att hon nog är hårt hållen av snutt tyvärr, mycket har ändrats och inte allt till det bättre tyvärr
hon verkar inte ha så mycket vänner kvar , mest snutts vänner, jag hoppas iaf att hon är lycklig
2009-10-01, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soolen

jag håller faktiskt med om att hon nog är hårt hållen av snutt tyvärr, mycket har ändrats och inte allt till det bättre tyvärr
hon verkar inte ha så mycket vänner kvar , mest snutts vänner, jag hoppas iaf att hon är lycklig

Ha så mycket vänner kvar?

Det har länge hävdats att hon inte kan behålla vänner av diverse olika skäl, men nu beror det alltså på Peter enligt dig?

Eller menar du nu att du alltid har trott att hon haft massor av vänner under en lång tid. Du måste liksom bestämma dig för det ena eller andra lilla gumman.

Precis samma sak som att hävda att hon kommer att få barn tidigare än hon sagt för att hon nog var tillsammans med Peter långt tidigare än fyrtio veckor före beräknat förlossningsdatum som om det vore något uppseendeväckande liksom. Och att hon antagligen var ihop med Peter under inspelningen av såpan vet vi ju redan, men vad har det med förlossningsdatumet att göra. Den här tråden blir bara roligare och roligare. *me like*
2009-10-01, 13:36
Bannlyst
Soolen, kan du precisera vilka vänner det är som hon inte har kvar för att få din tes att hon är hårt kontrollerad att hålla?
2009-10-01, 13:44
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
Soolen, kan du precisera vilka vänner det är som hon inte har kvar för att få din tes att hon är hårt kontrollerad att hålla?

Mamub, kan du förklara i vilket syfte du skriver inlägg i denna tråd?
2009-10-01, 13:49
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:

Klart att trollen ska ignoreras. Lite kommentarer just nu från bloggen.

Är det någon som vet vad som fick Snutts första giftemål att haverera? Att han är en obehaglig typ, har jag tyckt länge.
2009-10-01, 13:49
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68

Frukost ute!

19 Kommentarer

Jädrans så bråttom de hade! Att hoppa in i bilden och fräsa iväg!
Som den allvetandes Mae så hade det för Patsy varit bra mycket bättre att promenera istället för att åka bild till ett cafe. Speciellt i träningsdress!

Träningsdress! Fint som snus för snutt och Patsy! Är det något nytt under solen att det numer kallas träningsdress och inte träningsställ? Eller helt enkelt det bonniga träningskläder?

Och vad är inte mer storstad äm en frukost på cafe? Själv är jag förr i storstad och käkar frukost hemma!

Jag önskar också Patsy en trevlig dag hos sin väninna! Kan det vara maggan, tro?
Jommer snutt också att träffa väninnan, tro?
För att se att allt går rätt till, menar jag.

Och att inte Patsy får några konstiga griller i huvudet, lixom!
Som att månen är rund och att solen alltid lyser trots att det är molnigt.

Här hos mig i fjollträsk regnar det. Undrar om det regnar hos Patsy och hennes väninna oxå? Synd, för då kan de ju inte titta på väninnans trädgård.
2009-10-01, 13:59
Medlem
Callass avatar
Citat:

Håller med om vad du skriver här...

Jag minns hur LR i sin senaste sexdokusåpa (för mindre än ett år sedan) hävdade att bland det viktigaste hos den blivande partnern var att han skulle komma överens med hennes vänner (Bobby och Stian), för dem hade hon daglig kontakt med. Av den anledningen valdes personer som inte trivdes på bögklubbar bort. Men var är "gay-maffian" nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in