2009-09-19, 17:37
  #14977
Medlem
MajkenKenmajs avatar
Magen som visas upp gör att jag får: snart-spricker-kärringen-ångest, ska Jesusbarnet komma i december lär Slabbeduskan ha spruckit innan dess...HJÄÄÄLP!

Tösestackarn känner sig manad att visa upp ytterligare en osminkad bild på sin blogg hemma hos farmor, mamman har återigen visat sin histrioniska sida å visat var fotöljerna ska stå...
2009-09-19, 17:52
  #14978
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Om han har firma kan han köpa möbler, och annat som han anser höra jobbet till, direkt på sitt firmakort eller med firmapengar. Ett fullständigt olagligt sätt för fattiga företagare att leva på stor fot med andra ord. Möbler kan han alltid hävda att han köper till sitt "kontor", även fåtöljer.
Problemet är ju bara att han har en kvinna som bloggar om möblerna, visar upp dem på bild och erkänner att de ska stå i hallen!
Men som du påpekar så kan det ju också vara svarta pengar eller Lindas blogginkomst (jo tjena) som gör att de kan shoppa möbler och barnvagnar trots att Snutt är skuldsatt och inte heller lär få några krediter.

Angående barnvagnar - FINNS det ens vagnar i skrikiga färger numera?
Bara hon inte köper en sån där svart, rullande likkista som var så poppis för 4-5 år sedan!

Är det skämtvagnen buggaboo du menar?
Poppis som sjutton, helt klädd i sunkigt tyg!

Jag tror att hon satsar på en silver cross! Den ultimata skrytvagnen för de som verkligen vill synas!
http://shop0613.hostedshop.dk/produkter/11-silver-cross-kensington/

Eller denna?
http://www.inglesina.nu/Produkter/Classica.html
2009-09-19, 18:15
  #14979
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Är det skämtvagnen buggaboo du menar?
Poppis som sjutton, helt klädd i sunkigt tyg!

Jag tror att hon satsar på en silver cross! Den ultimata skrytvagnen för de som verkligen vill synas!
http://shop0613.hostedshop.dk/produkter/11-silver-cross-kensington/

Eller denna?
http://www.inglesina.nu/Produkter/Classica.html
Det där är för klassiska och eleganta vagnar för henne. Jag tror hon satsar på en sån där trehjulig framåtvänd joggingvagn men bara om det går att montera en registreringsplåt på den. En fullständigt vansinnig vagn för vardagsbruk precis som Linda.
2009-09-19, 19:06
  #14980
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Här kommer listan igen. Aktuell eftersom det köps barnvagn REDAN (2 1/2 mån kvar...enligt Rosingskan alltså)

SEPTEMBER
19 Vadur49
20 Thabita
24 Tolvan
25 marskatt – 18 kg [Nattarbetaren menar planerat kejsarsnitt]
26 Troublesleeping
27 Relativ
28 Rascken
30 Bull-ulla

OKTOBER
1 z2jois
2 seme
3 Boopidoo
4 DjPutte flyttad
6 Miss Taken – 15,7
10 William Haines
14 Bitchinawitch
15 LindaLover – 21 kg
18 Smillie – 22 kg
21 Laktostolerant
25 Domenicer
28 Rejdar
29 villvahemlig
31 Wonderland

NOVEMBER
5 Bam.Bam
15 Callas


DECEMBER
28 vonHammersmark

I ärlighetens namn så måste man vara ute i god tid och köpa vagn, helst om man vill ha nästa års modell.
2009-09-19, 19:25
  #14981
Medlem
Moff .. es avatar
Kundvagn från ICA ..
2009-09-19, 19:26
  #14982
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Om han har firma kan han köpa möbler, och annat som han anser höra jobbet till, direkt på sitt firmakort eller med firmapengar. Ett fullständigt olagligt sätt för fattiga företagare att leva på stor fot med andra ord. Möbler kan han alltid hävda att han köper till sitt "kontor", även fåtöljer.
Problemet är ju bara att han har en kvinna som bloggar om möblerna, visar upp dem på bild och erkänner att de ska stå i hallen!
Men som du påpekar så kan det ju också vara svarta pengar eller Lindas blogginkomst (jo tjena) som gör att de kan shoppa möbler och barnvagnar trots att Snutt är skuldsatt och inte heller lär få några krediter.

Angående barnvagnar - FINNS det ens vagnar i skrikiga färger numera?
Bara hon inte köper en sån där svart, rullande likkista som var så poppis för 4-5 år sedan!

Han kan naturligtvis köpa hur mycket möbler som helst på firmans bekostnad. Har man ett kontor på stan är det i regel inga problem att dra av dessa i deklarationen. Men har man kontor hemma är det svårare. Att dra av en soffa går bra om man t ex har psykologmottagning i hemmet och klienterna behöver sitta och vänta. Är man musiker är det tveksamt om man överhuvudtaget kan bedriva verksamhet i hemmet. Även om det naturligtvis är möjligt, är det inga avdrag som skatteverket kommer att godkänna. Trumstol möjligen...
2009-09-19, 19:31
  #14983
Medlem
Jamtlandstauss avatar
http://www.stokke-stroller.com/sv-se/stokke-xplory-stroller.aspx

Finns det inte en liten chans att det blir en sån här fuling, Charlotte i Sex and the city skulle ju kke ha en sån i nya Sex and the city filmen enligt deras hemsida.
Är nog den fulaste vagnen som finns på marknaden enligt mig
2009-09-19, 19:53
  #14984
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtlandstaus
http://www.stokke-stroller.com/sv-se/stokke-xplory-stroller.aspx

Finns det inte en liten chans att det blir en sån här fuling, Charlotte i Sex and the city skulle ju kke ha en sån i nya Sex and the city filmen enligt deras hemsida.
Är nog den fulaste vagnen som finns på marknaden enligt mig


Det var det jävligaste jag sett på länge!
Vem, mer än Patsy då, skulle visa sig frivilligt med detta tingest på stan?

Och "Charlotte" är en påhittad figur i en påhittad TV-serie. Och Charlotte spelas av en skådis som får L Ö N för att visa sig med detta otyg till babylikkista!
2009-09-19, 20:05
  #14985
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Det var det jävligaste jag sett på länge!
Vem, mer än Patsy då, skulle visa sig frivilligt med detta tingest på stan?

Och "Charlotte" är en påhittad figur i en påhittad TV-serie. Och Charlotte spelas av en skådis som får L Ö N för att visa sig med detta otyg till babylikkista!

Mina grannar... Paret strax över 30, första knodden, bor i Stpckholms innerstad.
2009-09-19, 20:18
  #14986
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamtlandstaus
Är nog den fulaste vagnen som finns på marknaden enligt mig
Den här ligger inte långt efter.

http://4.bp.blogspot.com/_HjmV0t2EOlM/SPmiTbkzW1I/AAAAAAAAHYM/LdCbF09jg4E/s400/ful.jpg
2009-09-19, 20:26
  #14987
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Den här ligger inte långt efter.

http://4.bp.blogspot.com/_HjmV0t2EOlM/SPmiTbkzW1I/AAAAAAAAHYM/LdCbF09jg4E/s400/ful.jpg
Helvetes jävlar! Har de flått en urtidsödla och trätt skinnet över vagnen?
2009-09-19, 20:31
  #14988
Medlem
Boopidoos avatar
Varför lägger du in en "gammal lista"??? I listan jag postade tog jag (givetvis) bort de datum som passerats. Dessutom är det listan som fastställdes när "röstningen" var klar (25 maj)

Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Hittade en gammal lista:

Ursprungligen postat av bitchinawitch
spücko - 3 juli

real zombie - 4 sep

Hamade - 11 sep

catami - 13 sep

tinson - 18 sep


thabita - 20 sep

tolvan - 24 sep

marskatt - 25 sep

Troublesleeping - 26 sep

Relativ - 27 sep

z2jois - 1 okt

semestersson - 2 okt

Boopidoo, DjPutte (tid: 14:52:28) - 3 okt

Miss Taken - 6 okt

William Haines - 10 okt

Bitchinawitch 14 okt

Lindalover - 15 okt

Smillie - 18 okt

Laktostolerant - 21 okt

Domenicer - 25 okt

Rejdar - 28 okt

Bull-ulla - 30 okt

callas - 15 nov

vonHammersmark - 28 dec

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in