2009-09-19, 11:30
  #14965
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Jag tror att lägenheten är skriven på firman. Och att han hyr av sig själv, s a s.

Annars hade bostaden varit utmätt för länge sedan!

Så Patsys planering för sin stooora lägenhet vid norra bantorget har faktiskt spårat ur för länge sedan.

Någon driftig person kanske kan kolla upp om lägenheten står på företaget? Att folk inom media skriver sina hus på sina företag vet jag.
Och jag skulle inte bli ett dugg förvånad om snutt säkrat sin bostadsrätt genom att göra den till företagsinventarie.
Kan vara så att man inte kan ta ifrån någon sitt hem om det finns barn, och oavsett Linda och kommande barn bor Peters barn där varannan vecka. Vet inte i vilket läge kronofogden tvingar nån att flytta när det är en familj inblandad iofs men vet att det finns sådana gränser för vad som kronofogden får lov att utmäta
2009-09-19, 11:54
  #14966
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Kan vara så att man inte kan ta ifrån någon sitt hem om det finns barn, och oavsett Linda och kommande barn bor Peters barn där varannan vecka. Vet inte i vilket läge kronofogden tvingar nån att flytta när det är en familj inblandad iofs men vet att det finns sådana gränser för vad som kronofogden får lov att utmäta


http://www.kronofogden.se/nyheterpressrum/nyheter/2008/nyheter2008/bostadenoftastkvartillsist.5.5cbdbba811c9a768f0c80 007730.html

Lite förströelse:
http://processjuridik.wordpress.com/2009/08/14/sjuka-riskerar-tydligen-inte-bara-kamp-mot-forsakringskassan/

Jag tror fortfarande att lägenheten är skriven på firman.
Och då gäller helt andra regler.

Ack så bistert ödet kan vara för Patsy, isådana fall!
Nu är hon tvungen att stå ut med Snutts alla infall!

I allafall tills hon kan slå klorna i en ny sugardaddy på "rätt" adress!

Bor inte pontus gårdinge i samma trapp?
2009-09-19, 12:02
  #14967
Medlem
Moff .. es avatar
Bordellstolen kommer från detta företag: http://www.bolagret.se/


Jämfört med Bolagrets "bjäffs-utbud" så framstår IKEA som rena rama lyxvaruhuset!
__________________
Senast redigerad av Moff .. e 2009-09-19 kl. 12:29.
2009-09-19, 12:12
  #14968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Någon driftig person kanske kan kolla upp om lägenheten står på företaget? Att folk inom media skriver sina hus på sina företag vet jag.
Och jag skulle inte bli ett dugg förvånad om snutt säkrat sin bostadsrätt genom att göra den till företagsinventarie.

Men det har ingen betydelse när det gäller möbelköp. Hyr han lägenheten som bostad så får han inte dra av möblerna i sitt företag såvida han inte menar att bostaden är hans arbetsplats. Den typen av avdrag är dock enormt svåra att få igenom, även om det bara gäller ett arbetsrum och speciellt om han bor med en kvinna och en massa barn.
Så vi får väl hoppas att han, trots de stora skulderna, köper möblerna för sin lön och inte försöker dra av dem, nu när Linda bloggar så stolt om sitt nya HEM och FAMILJENS lägenhet...
2009-09-19, 12:24
  #14969
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
Bordellstolen kommer från detta företag: http://www.bolagret.se/


Jämnfört med Bolagrets "bjävsutbud" så framstår IKEA som rena lyxvaruhuset!

Stackars dinosaurier som offrade livet för att bli polyestern i dessa perverst an(k)skrämliga fåtöljer!
2009-09-19, 12:38
  #14970
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Men det har ingen betydelse när det gäller möbelköp. Hyr han lägenheten som bostad så får han inte dra av möblerna i sitt företag såvida han inte menar att bostaden är hans arbetsplats. Den typen av avdrag är dock enormt svåra att få igenom, även om det bara gäller ett arbetsrum och speciellt om han bor med en kvinna och en massa barn.
Så vi får väl hoppas att han, trots de stora skulderna, köper möblerna för sin lön och inte försöker dra av dem, nu när Linda bloggar så stolt om sitt nya HEM och FAMILJENS lägenhet...

Linda Rosing-arbetsbostad........nä, nu ska tom JAG låta maken tysta munnen!
2009-09-19, 13:19
  #14971
Medlem
Mythomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Köpa barnvagn!
Linda Rosing, 2009-09-19 12:38

Idag har vi bara tagit det lungt. Sovit ut och ätit frukost och gått och lagt oss igen. Inge stress. Så himla skönt. Idag har jag en sån där bra känsla i min mage att det här kommer bli en bra dag. Varför vet jag inte men jag känner bara så, skön känsla. Nu ska vi iväg och titta på olika barnvagnar. Jag har nästan bestämt mig för vilken jag ska ha men vi ska iallafall åka runt och titta på lite olika modeller. När det kommer till färg på barnvagnen så känner jag mer för att ha en neutral färg. Inge skrikande markerande färger. Ja, ja vi får väl se vad det blir, spännande.


Gör dom inget annat än ligger i den där jävla sängen? Borde vara risk för liggsår snart.
2009-09-19, 13:40
  #14972
Medlem
Moff .. es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythomania
Gör dom inget annat än ligger i den där jävla sängen? Borde vara risk för liggsår snart.
Vänta bara! Om nån vecka blir det annat ljud i skällan. När den nyfödda ankungen anländer ..
2009-09-19, 17:01
  #14973
Medlem
Boopidoos avatar
Här kommer listan igen. Aktuell eftersom det köps barnvagn REDAN (2 1/2 mån kvar...enligt Rosingskan alltså)

SEPTEMBER
19 Vadur49
20 Thabita
24 Tolvan
25 marskatt – 18 kg [Nattarbetaren menar planerat kejsarsnitt]
26 Troublesleeping
27 Relativ
28 Rascken
30 Bull-ulla

OKTOBER
1 z2jois
2 seme
3 Boopidoo
4 DjPutte flyttad
6 Miss Taken – 15,7
10 William Haines
14 Bitchinawitch
15 LindaLover – 21 kg
18 Smillie – 22 kg
21 Laktostolerant
25 Domenicer
28 Rejdar
29 villvahemlig
31 Wonderland

NOVEMBER
5 Bam.Bam
15 Callas


DECEMBER
28 vonHammersmark
2009-09-19, 17:02
  #14974
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
Vänta bara! Om nån vecka blir det annat ljud i skällan. När den nyfödda ankungen anländer ..

Vem var det som hade koll på vadslagningslistan? Det börjar dra ihop sig.

Är det någon som vet hur mycket zzznutt är skyldig?

Om det är mycket pengar så drar väl fogden det från hans lön, så då har han inte råd med några soffor. Alltså har antingen jobbat svart (otippat?) eller så har ankan tjackat sofforna för sina bloggpengar.

Han är musiker och hon ha ha ha skribent. Inget av yrkena torde kunna dra av soffor i deklarationerna. Om de nu inte gjort en deal med möbelfirman och fått kvitton på kontorsstolar istället. Men det är tveksamt om IKEA skulle ställa upp på det...

Idag filosoferar Linda om vilken färg hon ska ha på barnvagnen. Herregud, jag skäms som en hund att jag fastnat i det här träsket.
2009-09-19, 17:11
  #14975
Medlem
z2joiss avatar
Hittade en gammal lista:

Ursprungligen postat av bitchinawitch
spücko - 3 juli

real zombie - 4 sep

Hamade - 11 sep

catami - 13 sep

tinson - 18 sep


thabita - 20 sep

tolvan - 24 sep

marskatt - 25 sep

Troublesleeping - 26 sep

Relativ - 27 sep

z2jois - 1 okt

semestersson - 2 okt

Boopidoo, DjPutte (tid: 14:52:28) - 3 okt

Miss Taken - 6 okt

William Haines - 10 okt

Bitchinawitch 14 okt

Lindalover - 15 okt

Smillie - 18 okt

Laktostolerant - 21 okt

Domenicer - 25 okt

Rejdar - 28 okt

Bull-ulla - 30 okt

callas - 15 nov

vonHammersmark - 28 dec
2009-09-19, 17:28
  #14976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Han är musiker och hon ha ha ha skribent. Inget av yrkena torde kunna dra av soffor i deklarationerna. Om de nu inte gjort en deal med möbelfirman och fått kvitton på kontorsstolar istället. Men det är tveksamt om IKEA skulle ställa upp på det...

Idag filosoferar Linda om vilken färg hon ska ha på barnvagnen. Herregud, jag skäms som en hund att jag fastnat i det här träsket.

Om han har firma kan han köpa möbler, och annat som han anser höra jobbet till, direkt på sitt firmakort eller med firmapengar. Ett fullständigt olagligt sätt för fattiga företagare att leva på stor fot med andra ord. Möbler kan han alltid hävda att han köper till sitt "kontor", även fåtöljer.
Problemet är ju bara att han har en kvinna som bloggar om möblerna, visar upp dem på bild och erkänner att de ska stå i hallen!
Men som du påpekar så kan det ju också vara svarta pengar eller Lindas blogginkomst (jo tjena) som gör att de kan shoppa möbler och barnvagnar trots att Snutt är skuldsatt och inte heller lär få några krediter.

Angående barnvagnar - FINNS det ens vagnar i skrikiga färger numera?
Bara hon inte köper en sån där svart, rullande likkista som var så poppis för 4-5 år sedan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in