Citat:
Ursprungligen postat av Mefisto
En sak som är lite underlig, är det faktum att det är så få tjejer som läser filosofi på universiteten. När jag gick grundkursen i praktisk filosofi var det kanske 30% tjejer, på B-nivån var vi 3 tjejer, på C-nivån var jag t om ensam tjej på en delkurs. Läste någonstans att underskottet på kvinnor i filosofi är större än i matematik, som ju anses vara en "manlig" domän.
Vad tror ni, varför är det så? Och i så fall varför? Är det något biologiskt som gör att kvinnor i själva verket endast är så fokuserade på att se bra ut, hitta en kille och fortplanta sig? Och bara prata om barn, avföring, bokhyllor, bantning och gardiner?
Väldigt många kvinnor bländas ju av all sköns ytligt krams! Guld, silver, diamanter, glitter och glamour, kändisar,
"kändisskap", smink, kläder etc...
De är intresserad av att se bra ut och lägger ned mycket tid på det, för att imponera och vinna uppmärksamhet från män, men även att vinna en hög status bland andra kvinnor.
De mer intelektuella kvinnorna är oftast dom som inte ser så bra ut och därför mer eller mindre TVINGATS utveckla alternativa sidor, då ytans skimär inte verkat till deras fördel!
En del tjejer gör mig så sjukt trött så jag håller på att somna bara de öppnar munnen! De är de där typiska bimbo-tjejerna som tycks vara någon form av robotar, det enda deras hjärnor är fyllda med är ytligt skräp!