• 1
  • 2
2007-08-07, 16:47
Bannlyst
kom att tänka på en grej jag alltid e med om när jag har supit. ni vet när man vart ute o kommer hem packad o sätter sig o kopplar av vid köksbordet för lite mat o vätska i sig. är det då bara jag som alltid upplever ett jobbigt pipande i öronen? det e alltid när man e full o kommer hem, inget pipande tidigare under kvällen alltså. har alltid varìt så ock jag bryr mig inte så värst mycket egentligen. kom bara att tänka på det. får ursäkta om det e svårläst, jag e full .
Citera
2007-08-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia:)
kom att tänka på en grej jag alltid e med om när jag har supit. ni vet när man vart ute o kommer hem packad o sätter sig o kopplar av vid köksbordet för lite mat o vätska i sig. är det då bara jag som alltid upplever ett jobbigt pipande i öronen? det e alltid när man e full o kommer hem, inget pipande tidigare under kvällen alltså. har alltid varìt så ock jag bryr mig inte så värst mycket egentligen. kom bara att tänka på det. får ursäkta om det e svårläst, jag e full .

Testa gå på krogen nykter och kolla om det piper i öronen då också :P Det kan ju vara det höga ljudet från musiken och hur ofta är man nykter på krogen liksom? Då kanske du tror att det är pga alkoholen när det egentligen är musiken.
Citera
2007-08-07, 17:06
Medlem
Astrofaess avatar
Jag känner igen det där, brukar uppleva liknande saker när promillehalten peakar ibland. Trots att jag inte har vistats i någon lokal där musik spelas på icke angenäm volym..
Citera
2007-08-07, 17:15
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Samma här det kan tjuta som fan i öronen när man lägger sig ner på fyllan,,,, Trots att jag inte lyssnat på musik eller andra höga ljud.
Jag trodde jag var ensam om det
Citera
2007-08-07, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shubbinator
Testa gå på krogen nykter och kolla om det piper i öronen då också :P Det kan ju vara det höga ljudet från musiken och hur ofta är man nykter på krogen liksom? Då kanske du tror att det är pga alkoholen när det egentligen är musiken.

hög musik eller ej, piper ändå
Citera
2007-08-07, 17:40
Medlem
><((((°>s avatar
ken bero på nackspänningar/spänningar i käkmuskulaturen/spänningar i axlarna. ibland börjar det pipa även i mina öron, då slappnar jag bara av, så försvinner det direkt. på mig beror det på muskelspänningar. detta är dock inte alkoholrelaterat som du säkert förstår.
Citera
2007-08-07, 17:55
Medlem
Bob-Dylans avatar
Ja det piper, som tinnitus, haha trodde jag var ensam om det.
Citera
2007-08-07, 18:03
Medlem
Enhörnings avatar
Ni har säkert högljudda kompisar som glider fram och vrålar "Tjena Börje det var ta mig fan längesedan!" i örat på er.
Citera
2007-08-07, 23:49
Medlem
Kom hem sent förra lördagen efter jag hade druckit med ett gäng polare och då tjöt det jävligt mycket i öronen då jag kom hem och hade varvade ner, tjuter fortfarande i öronen nu 3 dagar efter. Får väll vänta och se när det försvinner...
Citera
2007-08-07, 23:51
Medlem
Zumas avatar
högljudd´nivå där du vistas.
Citera
2007-08-08, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
högljudd´nivå där du vistas.

då borde det alltså pipa varje gång jag kommer hem från jobbet? det gör de inte. Nej det e något med alkoholen, och det vore kul att få veta vad. Dessutom verkar det ju vara flera andra som upplever samma sak :P
Citera
2007-08-08, 08:58
Medlem
Ho0aXs avatar
Jag upplever endast detta pipade om jag använder öronproppar efter en helkväll på krogen, när jag ska sova då alltså.

Värst var de nere i Bulgarien där musiken aldrig tystnade och jag ville ha öronproppar för att inte vakna så fort jag började nyktra till men de gick verkligen inte att använda.

Så fort jag närmare mig örat hörde jag "PIIIIP" inge kul
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in