• 1
  • 2
2007-08-08, 14:44
Medlem
RubixKubs avatar
Tror knappast att det är alkoholen som gör att du får tillfällig tinnitus, antagligen får du det av allt ljudet. Jag själv har tinnitus som jag hör ganska ofta i vardagen, men när jag dricker alkohol så sjunker den i styrka lite, alltså tror jag snarare att den har motsatt effekt
Citera
2007-08-12, 21:30
Medlem
Howard Sterns avatar
jag upplever samma sak när jag varit ute och är full. tror det har att göra med att alkoholen förstärker vissa ljud och det är därför jag hör pipet. men jag har ingen fakta på detta.
Citera
2007-08-13, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia:)
kom att tänka på en grej jag alltid e med om när jag har supit. ni vet när man vart ute o kommer hem packad o sätter sig o kopplar av vid köksbordet för lite mat o vätska i sig. är det då bara jag som alltid upplever ett jobbigt pipande i öronen? det e alltid när man e full o kommer hem, inget pipande tidigare under kvällen alltså. har alltid varìt så ock jag bryr mig inte så värst mycket egentligen. kom bara att tänka på det. får ursäkta om det e svårläst, jag e full .
Jag har alltid tinnitus pga öronskada pga att man är musiker. MEN jag kan direkt säga att det är starkare och mer påträngande om man är full.
Citera
2007-08-25, 12:29
Medlem
s3vens avatar
möjligt att det piper i mina öron också.

men jag har glömt det nästa dag sen
Citera
2007-08-25, 12:37
Medlem
När jag har arbetat (nykter) i barmiljö har det fanimej tjutit i öronen när jag kommit hem. Samma sak om jag dricker.
Citera
2007-08-25, 17:31
Medlem
När man är full blir man ju lite avdomnad, så (iaf jag) tänker inte på om ngn skriker i mitt öra eller om musiken är för hög, man tänker helt enkelt inte på det.

F.ö hör jag som ni ofta lite tinnitus efter fyllan. Men jag tror detta beror på ljudnivån och inget annat. Pröva sup hemma under tystnad och se om ni får tinnitus :P
Citera
2007-08-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstatera
Jag har alltid tinnitus pga öronskada pga att man är musiker. MEN jag kan direkt säga att det är starkare och mer påträngande om man är full.
Jag är ingen musiker, men jag har likväl tinnitus, och precis som dig så är ljuden tydligare och mer intensiva, ett helvete ibland när man vill sova faktiskt...
Citera
2007-08-31, 06:36
Medlem
Dengues avatar
EJ tinitus vid fylla

Märkligt.
Jag har under många år jobbat dom DJ runt om i landet och det har ju hänt, kanske nån gång: att man spelar skivor på fyllan.
Vad jag och fler polare i samma yrke kommit fram till är att vi får mindre tjut i öronen när vi spelar på fyllan än när vi är nyktra.
Har ingen som helst förklaring till varför det blir så och underligt är det.
Citera
2007-08-31, 06:53
Medlem
Domedagens avatar
jag brukar fa denna kansla med piiiip fast bara i ena orat... oftast vid baksmalla.

Nej. jag avskyr stallen som poppar musik hogt.. jag gillar softiga hak som man kan fylle snacka med normal samtalston utan att behova skrika
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in